تصویب‌نامه درخصوص تعرفه‌های خدمات سرپایی درمان اعتیاد به موادمخدر و روانگردان

تصویب‌نامه درخصوص تعرفه‌های خدمات سرپایی درمان اعتیاد به موادمخدر و روانگردان بخش دولتی، بخش عمومی غیردولتی و بخش خصوصی در سال ۱۳۹۶

مصوب ۱۳۹۶/۸/۳

هیأت وزیران در جلسه ۳/۸/۱۳۹۶ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌­های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور و تأیید شورای عالی بیمه سلامت کشور و به استناد ماده (۹) قانون احکام دایمی برنامه‌­های توسعه کشور ـ مصوب ۱۳۹۵ ـ تصویب کرد:

تصویب‌نامه درخصوص تعرفه‌های خدمات سرپایی درمان اعتیاد به موادمخدر و روانگردان بخش دولتی، بخش عمومی غیردولتی و بخش خصوصی در سال ۱۳۹۶ 

۱ـ تعرفه‌های خدمات سرپایی درمان اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان بخش دولتی، بخش عمومی غیردولتی و بخش خصوصی در سال ۱۳۹۶ به شرح جدول شماره (۱) پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیأت دولت است، تعیین می­‌شود.

تبصره۱ـ تعرفه‌های مصوب درمان اعتیاد بخش دولتی در سال ۱۳۹۶ ملاک پرداخت هزینه‌های درمان اعتیاد ذیل ردیف (۱۹۰۲۰۱۹۰۰۰) سازمان بیمه سلامت ایران خواهد بود.

تبصره۲ـ دستورالعمل اجرایی نحوه ارایه خدمات درمانی به معتادان به مواد مخدر و روانگردان سالانه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازنگری و ابلاغ می­شود.

۲ـ تعرفه مراکز اجتماع­ درمان­مدار (TC) در بخش­های دولتی و خصوصی و اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد (کمپ یا مراکز اقامتی میان مدت) در بخش خصوصی در سال ۱۳۹۶ به شرح جدول شماره (۲) پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیأت دولت است، تعیین می­شود.

تبصره ـ خدمات ارایه شده در مراکز اجتماع درمان­مدار (TC) و اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد (کمپ یا مراکز اقامتی میان مدت) مشمول تعهد بیمه پایه نیست.

۳- این تصویب‌­نامه از تاریخ تصویب لازم­‌الاجرا می‌­باشد.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا