تشریح جزئیات آزمون دکتری نیمه متمرکز ۹۴

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور

تشریح جزئیات آزمون دکتری نیمه متمرکز ۹۴ دانشگاه های سراسری

برای ثبت نام و دریافت دفترچه راهنمای آزمون دکتری ۹۴ اینجا کلیک کنید

ثبت نام در آزمون ورودی دوره دکترای نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۳۹۴ از فردا (یکشنبه ۱۶ آذرماه) از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز شده و تا ۲۳ آذرماه ادامه دارد.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با ایسنا، درمورد این آزمون گفت: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز ۹۴ در هفت گروه آموزشی و ۲۵۲ کد رشته امتحانی برگزار می‌شود.

حسین توکلی درمورد نحوه ثبت نام متقاضیان توضیح داد: متقاضیان می‌توانند از عصر امروز (شنبه ۱۵ ) آذرماه به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کرده و بعد از دریافت دفترچه راهنمای شماره یک و مطالعه دقیق آن اطلاعات و مدارک مورد نیاز را برای ثبت نام آماده کنند.

وی درمورد نحوه پرداخت هزینه این آزمون گفت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه برای ثبت نام آزمون ورودی دکتری به صورت اینترنتی انجام می‌شود لازم است تا پرداخت وجه از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرتال الکتریکی آن‌ها فعال است صورت گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش هزینه ثبت نام در آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز را ۴۴۰ هزار ریال عنوان کرد و افزود: هر داوطلب می‌تواند براساس میزان علاقمندی خود فقط یک کد رشته امتحانی متناسب با مدرک فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد را انتخاب نماید.

توکلی تاکید کرد: پذیرفته شدگان نهایی دوره دکتری نیمه متمرکزسال ۹۳ حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون دوره دکتری ۹۴ را ندارند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تغییرات آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز امسال نسبت به سال‌های گذشته گفت: معاونت آموزشی وزارت علوم چارچوب‌های مصاحبه برای پذیرش در مقطع دکتری را تعیین و بارم بندی بخش‌های گوناگون را مشخص کرده است. این درحالی است که در سال گذشته که بارم بندی توسط دانشگاه‌ها انجام می‌شد.

توکلی افزود: امسال دانشگاه‌ها حد نصاب پذیرش دانشجویان دکتری را به سازمان سنجش اعلام کرده و ما براساس ظرفیت اعلام شده اقدام به پذیرش دانشجویان می‌کنیم.

وی در ادامه در مورد میزان تاثیر معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد برای ورود به مقطع دکتری اظهار کرد: میزان تاثیر معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد برای ورود به مقطع دکتری ۲۰ درصد و نمره کسب شده در این آزمون ۸۰ درصد است. همچنین در گزینش نهایی مانند سال گذشته نمره آزمون دکتری ۳۰ درصد و نمره مصاحبه تخصصی که براساس سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی فرد انجام می‌شود ۷۰ درصد است.

وی در پایان اظهار کرد: زمان برگزاری آزمون طبق برنامه‌ریزی‌های پیش بینی شده ۱۵ اسفند ماه خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا