تسهیل بازگشت دانشجویان بازمانده از تحصیل به دانشگاه آزاد

دستورالعمل معافیت شهریه نیم‌سال‌های وقفه ابلاغ شد

پایگاه خبری اختبار- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه معافیت شهریه برای دانشجویان بازمانده از تحصیل را ابلاغ کرد.

به گزارش اختبار به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه معافیت شهریه نیمسال/ نیمسال‌های وقفه تحصیلی را به معاونان، رؤسای مراکز، مدیران کل سازمان مرکزی، رؤسای استان‌ها، واحدها و مراکز آموزشی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به مصوبه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی و متناسب با احکام بودجه‌ای دوره مالی جاری، در راستای فراهم کردن تسهیلات لازم و جلوگیری از تحمیل هرگونه هزینه مازاد به دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی در رشته‌های علوم پزشکی و غیر پزشکی ورودی‌های ۱۳۹۷ و قبل از آنکه به دلایلی ازجمله مشکلات مالی امکان مراجعه برای ثبت‌نام به دانشگاه محل تحصیل در موعد مقرر نداشته‌اند و در چند نیمسال تحصیلی وقفه داشته‌اند، این دستورالعمل ابلاغ می‌شود.

بر اساس این بخشنامه، دانشجویانی که ترک تحصیل کرده‌اند (موارد مربوطه به وقفه تحصیلی، عدم مراجعه و انصراف از تحصیل) و هنوز واحدهای درسی (به استثنا پایان‌نامه و رساله) باقیمانده داشته و قصد بازگشت به تحصیل دارند، ضمن در نظر داشتن سایر ضوابط دانشگاه از پرداخت شهریه نیمسال‌های وقفه معاف می‌شوند تا بتوانند با پرداخت شهریه نیمسال‌های باقیمانده ادامه تحصیل دهند.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در مرحله اخذ یا تمدید پایان‌نامه و رساله به دلایل مختلف ازجمله مشکلات مالی دارای وقفه تحصیلی بوده و قصد بازگشت به تحصیل دارند، از پرداخت شهریه نیمسال‌های وقفه معاف می‌شوند تا بتوانند با پرداخت شهریه نیمسال مراجعه بعد از وقفه، تحصیل کنند. این بند از بخشنامه از تاریخ ابلاغ تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۸ قابلیت اجرا دارد و پس از آن مطابق دستورالعمل مورخ ۳۱ شهریور ۹۷ رئیس کمیته شهریه دانشگاه محاسبات لازم صورت می‌گیرد.

گفتنی است محاسبه شهریه نیمسال‌های باقیمانده دانشجویان از تاریخ مراجعه به بعد از وقفه تحصیلی به دانشگاه، پس از اتمام سنوات مجاز تحصیلی در هر مقطع (بدون در نظر گرفتن نیمسال‌های وقفه) مطابق ضوابط دانشگاه، به نرخ روز انجام شود. به همین منظور واحدهای دانشگاهی موظفند نسبت به به‌روزرسانی شهریه این قبیل از دانشجویان در زمان مربوطه اقدام کرده و جهت جلوگیری از هرگونه مشکلات بعدی، به وی اطلاع‌رسانی کنند.

موارد مطرح شده در این بخشنامه به منظور مدیریت منسجم و یکپارچه منابع دانشگاه و در راستای تفویض اختیار به واحدهای دانشگاهی جهت کاهش مراجعات غیرضروری دانشجویان و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی در راستای حل مشکلات ایشان در واحد دانشگاهی است.

مسئولیت اجرای این بخشنامه برعهده رؤسای واحدهای دانشگاهی و نظارت بر حسن انجام آن برعهده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مربوطه از طریق ارزیابی مستمر است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام…بنده دانشجوی کارشناسی ارشد هستم و دفاع پایان نامه بنده ۴ترم وقفه افتاده اما هر دو ترم یکبار تمدید زدم و شهریه را به صورت اقساط واریز کردم ایا امکان پس گرفتن شهریه هام هست؟چون واقعا پول کمی نیست و من مشکل مالی دارم حتی دانشگاه زمان تمدید ازمن چک قبول نمیکرد …تکلیف اونایی هم که الکی شهریه دادن و دانشگاه نرفتن رامشخص کنید…باتشکر

  2. سلام بر شما
    این ترفند ها برای رونق کسب و کار دانشگاههایی است که به دانشجو به دیده کارت بانکی می نگرند.اینقدر دانشجوی بدون ضابطه پذیرفتند که همه در این کشور یا دکتر هستند یا کارشناس ارشد آنوقت از نوشتن یک پاراگراف متن به زبان مادری شان عاجزند چه رسد به تخصص در حوزه ای که به اصطلاح برایش تحصیل کرده اند! برخی دانشجویان پزشکی که تماشا دارند واقعا . باید رفت و در این بیمارستانها دید.

  3. سلام من ورودی ۹۲علوم تحقیقاتم خرداد۹۵اموزش اخراج آموزشی زده درصورتی که من اسفند ۹۵هم پروپزال تصویب کردم من خرداد۹۵نمیدونیتم به علت لغو معافی اخراج شدم آموزش میگه بع علت ثبت نام نکردن ترم همون خرداد ۹۵اخراج شدی تاالان نتونستم دفاع کنم چبکارکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا