تجمع عده ای از کارآموزان وکالت همزمان با حضور رئیس قوه قضائیه در مشهد

پایگاه خبری اختبار- عده ای از کارآموزان وکالت همزمان با حضور رئیس قوه قضائیه در مشهد، در اعتراض به تسری آیین نامه مصوب ۱۴۰۰ لایحه استقلال کانون وکلا به کارآموزان پذیرفته شده در آزمون وکالت ۱۳۹۹ در مقابل ساختمان دادگستری کل استان خراسان رضوی تجمع کردند.عده ای از کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری خراسان ساعت ۱۲ ظهر امروز پنج شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰، همزمان با حضور رئیس قوه قضائیه در مشهد، در اعتراض به تسری آیین نامه مصوب ۱۴۰۰ لایحه استقلال کانون وکلا به کارآموزان پذیرفته شده در آزمون وکالت ۱۳۹۹ در مقابل ساختمان دادگستری کل استان خراسان رضوی تجمع کردند.

به گزارش اختبار تجمع کنندگان نوشته هایی با شعار های  «نه به نقض استقلال کانون وکلا»، «نه به نقض حقوق مکتسبه کارآموزان ۱۳۹۹ کانون وکلای دادگستری» و «تحمیل اجرای آیین نامه ۱۴۰۰ = تضییع حقوق کارآموزان ۱۳۹۹» در دست داشتند.

مدتی پس از آغاز این تجمع که همزمان با برگزاری نشستی با حضور رئیس قوه قضائیه در ساختمان دادگستری کل خراسان رضوی بود، مسئولین دادگستری با حضور در بین تجمع کنندگان از آن ها خواستند که با جمع آوری بنر و نوشته هایی که در دست داشتند، از میان خود نمایندگانی را برای حضور در ساختمان دادگستری و بیان خواسته ها و مطالباتشان انتخاب کنند.

نمایندگان کارآموزان تجمع کننده با حضور در ساختمان دادگستری توانستند با مدیر دفتر رئیس قوه قضائیه در مورد دغدغه هایشان صحبت کنند، وی در مقابل قول انعکاس موضوع به رئیس قوه قضائیه و پیگیری موارد مطروحه را داده است.

بیشتر بخوانید:

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. این قسمت از آئین نامه که در مورد کارآموزان بیشتر به بیگاری شبیه است تا کارآموزی پیشنهاد خود کانون و دست اندرکاران تدوین که نمایندگان کانون در این زمینه هستند بوده چرا به آنها اعتراض نمیکنید لطفا واقع بین باشید.افرادی که خود بی هیچ آزمونی وکیل شده اند الان چنین شرایط سختی را برای ورود و کارآموزی قرارداده و سکوت کرده اند.

  2. سلام
    قبل از ازمون این بخشنامه بود.
    سوال، چه کسی حق دارد بخشنامه را خلاف قانون بداند؟
    اعتراض به مراجع مختلف انجام شد و نهایتا ابطلال نشد لذا لازم الاجرا هست
    حالا هر شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی که نمیتونه بگه خلاف قانون و…،
    اتفاقا الان مخالفان دادن خلاف قانون میگن
    الان باید اونو هم با ارزش قانون حساب کرد و بهش احترام گذاشت
    کاراموزا باید اعتراض را جای دیگه مطرح کنند.
    اقایانی هم که شعار انحصار میدادند بیان ببینن چه اتفاقاتی افتاده
    حالا صبر کنید ببنید که پس از قبولی در ازمون مرحله صلاحیت اضافه میشه یا نه؟
    قطعا با مراحلی چون رد صلاحیت عمومی- روانشناسی- تحقیقات- کاراموزی و..، مواجه خواهیم بود.

  3. درود و عرص ارادت
    لطفا کامل بخوانید

    بعضی از همکاران وکیل فکر میکنند که به صرف قبولی در آزمون ورودی کانون وکلا سواد حقوقی و نیز وکیل حاذق و پرتجربه ای می شوند و در صورتی که دیگر دوستان که قبول نشده اند از کم سوادی بوده.
    حال سوالی مطرح می شود که در شهری که ۱۰۰ نفر را قبولی اعلام می کنند نفر ۱۰۱ قبول نمی شود بی سواد است و دیگر شایسته داشتن پروانه وکالت نیست؟؟
    دیگر مسئله اینست که دوستان وکیل احساسی مبنی بر این دارند که اگر وکلای زیادی را هرساله کانون وکلا اعلام کنند دیگر قادر به داشتن پرونده های بیشمار نیستند و حال اینکه هم اینک نیز اینچنین مافیای وکالت و وکیل بر جان و روح کانون وکلا رخنه کرده و پرونده هایی بس بیشمار و ……بدست افرادی رسیدگی می شود که در کانون وکلا و ارتباطات میان دادگاه به صورت مافیا دستی دارند..
    حال بهتر است با این تفاسیر و ذهن آگاه و چشمانی بیدار به این موهم نگاه شود تا دیگر دوستانی که توانایی وکالت دارند نیز در این جرگه وارد شوند
    چه بسا بسیاری از افرادی که در این راه وارد شده اند صلاحیت و توانایی لازم را ندارند و فقط به صرف قبولی در آزمون کانون وکلا نام وکیل بر آنها نهاده شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا