تجمع اعتراضی کارکنان قوه قضاییه در شهرهای سراسر کشور

پایگاه خبری اختبار– کارکنان قوه قضاییه امروز ۱۸ دی‌ماه در اکثر شهرهای کشور دست به تجمع اعتراضی زدند.

به گزارش اختبار، در پی رد شدن کلیات طرح فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه در جلسه علنی روز ۱۵ دی‌ماه مجلس شورای اسلامی، کارکنان این قوه امروز با برگزاری تجمع‌هایی مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

تعیین فوق‌العاده خاص کارکنان قوه قضاییه در هفته‌های آخر ریاست سیدابراهیم رئیسی بر قوه قضاییه با نام طرح تسری فوق‌العاده خاص کارمندان سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور به کارکنان اداری قوه قضائیه در مجلس اعلام وصول شد و در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

این طرح از ابتدای تدوین آن مورد حمایت جدی حجت‌الاسلام رئیسی بود و حتی آنطور که معاون وقت منابع انسانی قوه قضاییه گفته است، با همکاری محمد مصدق، معاون اول فعلی قوه قضاییه تدوین شده است. با وجود این دولت حجت‌الاسلام رئیسی در مرحله تصویب، به مخالفت با آن برخاست.

میثم لطیفی رییس سازمان اداری استخدامی کشور که برای اعلام مخالفت دولت با طرح در مجلس حاضر شده بود، در جلسه صحن علنی مجلس گفت:

ما در دولت نگران مطالبه همسان سازی حقوق و تسری سایر دستگاه ها بوده ایم و امکان دارد این وضعیت به سایر دستگاه ها منتقل شود و مطالبات جدیدخبرای سایر دستگاه ها ایجاد کند که باعث ایجاد نارضایتی خواهد شد.

شورای حقوق و دستمزد متولی امر حقوق است و باید براساس سختی شغل و حساسیت آن حقوق را تعیین کند. ما قبول داریم که قوه قضائیه در بحث حقوق مشکلات فراوانی دارد، اما باید از راه های دیگر به این وضعیت رسیدگی کرد تا نارضایتی سایر دستگاه را ایجاد نکند.

پس از رد کلیات طرح و آغاز زمزمه‌های اعتراضات کارکنان قوه قضاییه، معاونت منابع انسانی این قوه در نامه‌ای خطاب به کارکنان ضمن تشریح فرایند تدوین و پیگیری این طرح، رای منفی نمایندگان و اظهارات نماینده دولت درباره طرح را «خلاف تمام اصول اخلاقی» دانسته و در عین حال بر خودداری کارکنان قوه از «اقداماتی که باعث خشنودی دشمنان» و «کدورت قلب نازنین حضرت ولی عصر (ع) و نایب بر حقش» شود، تاکید کرده بود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. به حمید و معراج پور میرزایی….
    دوستان با نهایت احترام میگم وقتی هیچ اطلاعی از یک موضوع ندارید چرا اظهار نظر میکنید…
    بنده شاغل در قوه نیستم ولی کارشون دیدم حقوقشونم دیدم …
    اقای حمید حجم کار قوه رو با اموزش فنی حرفی یکی میکنی ؟؟؟
    مقایسه کنی یک درصد ارباب رجوع نداره مثل دادگاه …

    با یک ارگانی مقایسه کن که ارباب رجوع حجم کاریش زیاد باشه …

    اینکه میگید با رانت و پارتی بازی اومدن … حااالا به درست یا غلط بودن این حرف کاری نداریم مگه ارگانای دیگه از این خبرا نیس ؟؟

    در آخر میگم شاغل قوه نیستم ولی دیدم و کار کردم و مشکلاتشو حس کردم قشنگ…
    دریافتیشو واقعا با حجم کاریشون نمیخونه ..
    در مقایسه با سایر ادارات در کمترین دریافتی حقوق قرار دارن

  2. این افرادی که اعلام میکنن حقوق کمی میگیرن لطفا شفاف سازی کنن و فیش حقوقی خود را منتشر بفرمایین تا واقعا صحت حرفهایشان مشخص بشه!

  3. کاش نوع رابطه استخدامی و حکم و فیش والبته زمینها و یلاها و آپارتمانهای دریافت شده را هم میگفتی چون ما فامیل توی قوه قضائیه داریم خیلی خیلی راضیه.دوست وهمکلاسی هم دارم توی یک سطح هستیم دریافتی اش ۲ برابر منه .

  4. به واقع کارکنان آموزش فنی وحرفه ای از قشری هستند که کمترین حقوقها را دریافت میکنند هرچند شغل آموزش برای اشتغال خیل مهم وزیربنائی هست.

  5. خوشی ها ته دلتون رو زده برید خدا را شکر کنین که کار دارید والا مثل من جوان و امثال خودم بعد از یک عمر درس و تحصیل محتاج یک لقمه نانیم نه کاری نه درآمدی نه شغلی نه سرپناهی هیچ و هیچ
    اونوقت ی اضافه کاری رو ازتون گرفتن اینهمه قشقله بپا کردین
    به خداوندی خدا ماها حاضریم با نصف حقوقتون بیاییم سرکار تا ازاین بلاتکلیفی و بی شغلی در بیاییم.
    اینها همش قهر الهی هستش که با التماس دعا بیجا با پارتی و رانت با فک و فامیل بازی و آقا داماد بودن جای شغل شاغلین واقعی رو غصب نمودین البته به استثنای بعضی از عزیزانی که زحمت کشیدن و خودشون سعی کردن_حساب و کتاب همه ماها بماند روز محشر

  6. تو را به خدا انصاف دهید! مجلس و دولت انقلابی می گویند اینکه همه سه برابر قوه قضاییه حقوق بگیرند، عین عدالت است. ولی اگر کارکنان قوه قضاییه مانند بقیه حقوق بگیرند بی عدالتی پیش می آید، تورم کشور را نابود می کند، نظام اداری کشور فرو می ریزد و آسمان به زمین می آید.
    ای مجلس و دولت انقلابی، اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید.

  7. یا ایهاالناس! ای مسلمانان! کارمندان دادگستری سالهاست یکچندم سایر سازمان ها حقوق و مزایا می گیرند در حالی که چندین برابر آنها کار می کنند! ما مابه التفاوت حقوقهایمان را طلبکاریم! ما زندگی و جوانی از دست رفته مان را طلب کاریم. ما و خانواده هایمان بیماریم اما پول دکتر نداریم. توان اجابت خواسته های فرزندانمان را نداریم! ما تا کی باید شرمنده زن و بچه باشیم؟ تا کی باید در اولین و ضروری ترین نیازهای زندگیمان درمانده باشیم؟ ما چه گناهی کرده ایم؟ مثل همانهایی که در نفت و گاز و برق و مخابرات و بیمه و غیره کار می کنند ما هم آزمون داده و با هزار آرزو به سر کار آمده ایم؟ چرا با ما چنین می کنند؟ ما چه ظلمی به چه کسی روا داشته ایم؟ مگر ما چه کاره ایم جز یک کارمند ساده؟ ای رسانه ها! ای صدا و سیما! ای خبرگزاری ها! ای خبرنگارها! شما به دادمان برسید!!!!!!

    1. کارکنا ن دادگستریها وقوه قضائیه حقوقشان از خیلی از کامندان دولت بیشتر است مطمئن باشید وسایر مزایا مثل زمین وباغ ویلا ویایر هم بماند.

      1. واقعا برات متاسفم که بدون هیچ تحقیقی داری این حرفو میزنی تو زندگی هاشون نیستی ببینی با چه بدبختی ماهو تموم میکنن خودت معلوم نیس از کجا میخوری که اینقدر راحت حرف میزنی

  8. واقعا ایمان قلبی دارم که در مورد مشاغل حساس و خصوصا درآمد زا برای دولت، خیلی بیشتر از زمان حاضر باید اهمیت داده بشه…مثل قوه قضاییه، امور مالیاتی و گمرک…کارکنان گمرک حقوق های اسفباری دارن..کارشون هم خیلی حساسه و با کوچکترین اشتباه سر و کارت با وزارت اطلاعاته…اگه کارمند با خیال آسوده و بدون دغدغه فکری معیشت کارشو انجام نده کاراییش کمتر از نصف خواهد بود.

    1. برای کارهای زیربنائی مثل آموزش فنون وحرفه ها در فنی وحرفه ای چطوره نباید بها داده بشه وفقط به درآمد زاها رسیدگی شود.

  9. والله دل حضرت ولی عصر ارواحنا له الفدا ء از دست تبعیض ها و حق کشی ها و سوء مدیریت شما در حکومت اسلامی خون است الهی آه زن و بچه های معصوممان دامن زندگی شما را بگیرد ما راضی نیستیم خدا از شما راضی نباشد که ده ماه با رفتار منافقانه با روح و روان کارمندان بازی کردید.

  10. گروهی ازغنمایندگان مجلس یا شورای حقوق و دستمزد با وظایفشان اشنا نیستند .بدانند که کدام مشاغل پر مخاطره و پر استرس میباشد و کارکنان ان نیاز به حداقل معیشت برای زندگی ساده خود دارند .
    در این مدت کوتاه دولت اخیر مجلس تحت فشار گروهی اقدام به افزایش حقوق کارکنانی نمود که ساعت کاری کوتاه و آرامش شغلی خاصی دارند لیک باید در رده بندی شغلی کمی تعمق کنند یکی از مشاغل پر مخاطره شغل کارکنان قوه قضاییه و نیروهای امنیتی کشور میباشد .و توجه کنند کارکنانی در سطح کارمند ساده در صنایع نفت وپتروشیمی مناطق ویژه از دریافتی غیر قابل باوری برخوردارهستند که بعلت.مدیریت غلط صنایع نفت و نیرو در گذشته هیچوقت نتوانستند تعادل حقوقی را در ان وزارتخانه ها برقرار کنند به همین جهت جا دارد مسولین کشور اقدام عاجلی در مورد کلیه کارکنان دولتی و نیمه خصوصی عمل آورند و جدول سختی کار صنایع را با امنیت شغلی نیروهای قضا و نظامی استرسزا ارتباط با ارباب رجوع پر شتاب در کنار هم قرار دهند و فاکتورهای افزایش حقوق را برتن اساس چیدمان نمایند .کار ساده اما فکر عمیق نیاز دارد که عدالتخواهان باید بدان توجه کنند

  11. خداییش در حق کارمندان دادگستری خیلی ظلم میشه با بیست سال سابقه و مدرک ارشد دریافتی من خداشاهده ۵ میلیون هم نیست این چه جور عدالته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا