تایید قانون کاهش مجازات حبس تعزیری در شورای نگهبان

پایگاه خبری اختبار- طرح «تقلیل مجازات حبس تعزیری»، پس از اصلاحات مجلس شورای اسلامی به تایید شورای نگهبان رسید، و در نتیجه این طرح به صورت قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مصوب ۱۳۹۹/۲/۲۳ در آمد. همچنین در آزمون وکالت ۹۹ مطابق اطلاعیه اسکودا به طور خاص قانون مجازات اسلامی با لحاظ اصلاحات مقرر این قانون ملاک عمل قرار گرفته است.

طرح مذکور که ابتدا در قالب یک ماده واحده تقدیم مجلس شورای اسلامی شده بود، نهایتا تبدیل به یک مصوبه ۱۹ ماده ای شد که در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۹۸ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

این مصوبه پس از ارسال به شورای نگهبان در مرتبه نخست با چندین مورد ایراد مواجه شد، که مجلس شورای اسلامی در جلسه ۱۳۹۹/۲/۲۳ اصلاحاتی را به تصویب رساند که توانست نظر شورای نگهبان را جلب کند و این شورا در جلسه ۱۳۹۹/۳/۷ عدم مغایرت این طرح با شرع و قانون اساسی را اعلام کرد.

قانون کاهش مجازات حبس تعزیری جز قوانین خاص آزمون وکالت ۹۹

متن کامل «قانون کاهش مجازات حبس تعزیری» از قسمت قوانین پایگاه خبری اختبار در دسترس قرار دارد. ضمنا مطابق اطلاعیه اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) این قانون در قلمرو سوالات آزمون وکالت سال ۱۳۹۹ لحاظ گردیده است و قانون مجازات اسلامی به طور خاص با لحاظ اصلاحات مقرر در قانون مذکور ملاک آزمون وکالت ۹۹ قرار گرفته است.

تایید طرح کاهش مجازات حبس تعزیری

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا