تاریخ دقیق اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۷ کی خواهد بود؟

ثانیه‌شماری داوطلبان و سکوت دست‌اندرکاران

پایگاه خبری اختبار- از برگزاری آزمون وکالت سال ۱۳۹۷ در روز جمعه ۹ آذر بیش از یک ماه و نیم گذشته و همچنان تاریخ دقیق اعلام نتایج این آزمونن مشخص نیست.

به گزارش اختبار، آخرین اظهارنظر درباره زمان انتشار کارنامه داوطلبان آزمون وکالت ۹۷، روز ۷ دی‌ماه بود که مرتضی شهبازی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اعلام داشته بود: «نتیجه آزمون اوایل بهمن ماه اعلام می‌شود و تاریخ دقیق آن با تعامل اسکودا و سازمان سنجش کشور مشخص می‌شود

دکتر شهبازی‌نیا چندی پیش از آن و در نشست خبری مشترک خود با رئیس کانون مرکز «دی‌ماه» را زمان تقریبی اعلام نتایج عنوان کرده بود. وی در تشریح علت تأخیر در این امر چنین گفته بود: اخیراً تعداد آزمون‌های برگزار شده توسط سازمان سنجش کشور زیاد بوده است و نتایج آزمون‌ها با توجه به این شرایط باید اعلام شود

هرچند با نگاهی به تقویم آزمون‌های مهم برگزار شده از سوی سازمان سنجش در هفته‌های اخیر، به‌نظر می‌رسد به جز مرحله تشریحی آزمون قضاوت (۳۰ آذر) آزمون‌های چندانی با تعداد شرکت‌کننده بالا برگزار نشده است.

و البته از ۷ دی‌ماه تاکنون نیز خبر جدیدی درباره زمان انتشار نتایج از سوی سازمان سنجش یا اسکودا اعلام نشده است.

فاصله نسبتاً زیاد بین برگزاری آزمون وکالت و اعلام نتایج آن امر جدیدی نیست، برای مثال در سال ۹۶ یک ماه و نیم بین تاریخ برگزاری آزمون و انتشار کارنامه‌ها فاصله بود، اما گویا بر خلاف سکاندار پیشین اسکودا، بهمن کشاورز، آقای شهبازی‌نیا تصمیم گرفته تا درباره زمان دقیق اعلام نتایج با رسانه‌ها مصاحبه‌ای نداشته باشد.

شاید اتخاذ این سیاست به‌دلیل نارضایتی‌هایی باشد که در آزمون‌های پیشین برای داوطلبان ایجاد شده بود. برای مثال در آزمون وکالت سال ۹۵ در حالی که رییس وقت اسکودا (بهمن کشاورز) روز ۵ دی‌ماه را به‌عنوان روز انتشار کارنامه‌های داوطلبان، اعلام کرده بود، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، زمان یکی‌دو ماهه را برای این امر پیش‌بینی کرد.

با عدم انتشار نتایج آزمون در ۵ دی، بهمن کشاورز از انتشار کارنامه‌ها در روز پانزدهم دی‌ماه خبر داد، بلافاصله اسکودا با صدور اطلاعیه‌ای، اظهار داشت: «زمان اعلام نتایج توسط سازمان (سنجش)، متعاقباً اعلام خواهد شد»

در نهایت نیز نتایج این آزمون روز ۱۶ دی اعلام شد که این خلف وعده‌ها بر اضطراب داوطلبان می‌افزود.

توجیه بهمن کشاورز درباره در نظر گرفتن دو ماه زمان برای اعلام نتایج آزمون ۹۵، مشخص شدن سهمیه‌های ایثارگران بود و در آزمون سال ۹۴ اظهار داشته بود: «به دلیل تاخیر در اعلام کلید سئوالات آزمون وکالت سال ۹۴، احتمالاً نتایج این آزمون هم با تأخیر اعلام شود.»

شاید بتوان نتیجه گرفت فاصله طولانی تا اعلام نتایج آزمون وکالت امری همیشگی خواهد بود و آنچه تفاوت می‌کند، نحوه اطلاع‌رسانی و توجیهات مسئولان درخصوص این تأخیر است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. متشکریم از شما مسئولین محترم اختبار برای درج این خبر کنایه دار و امیدواریم متولیان این آزمون مسئولانه تر رفتار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا