تاریخ انتشار آگهی و ثبت نام آزمون وکالت ۹۹

رئیس اسکودا اعلام کرد:

پایگاه خبری اختبار- رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با اشاره به افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی کانون‌های وکلا در آزمون وکالت سال ۱۳۹۹ از ثبت‌نام این آزمون در نیمه اول مهرماه خبر داد. شهبازی‌نیا همچنین اظهار داشت که آگهی آزمون وکالت ۹۹ در شهریورماه منتشر خواهد شد.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، شهبازی‌نیا در ارتباط با آخرین تغییر و تحول آزمون وکالت گفت: ما زمان آزمون را با سازمان سنجش هماهنگ کردیم و توافق کردیم که در شهریور ماه آگهی را منتشر می‌کنیم، در نیمه اول مهر ثبت نام را انجام می‌دهیم و روز برگزاری آزمون هم ۲۸ آذر است که امسال به خاطر شرایط کرونا با توجه به درخواست‌هایی که از ناحیه داوطلبان بود تاریخ را عقب‌تر بردیم و درنهایت روز ۲۸ آذر را به عنوان روز برگزاری آزمون پیش‌بینی کردیم البته این تاریخ تابع شرایط آن زمان است که الان قابل پیش‌بینی نیست و بستگی دارد که مراجع رسمی کشور مثل ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه بدهند آزمون برگزار شود یا نه.

وی افزود: ما در دوسال گذشته مدت زمان آزمون را زیاد کردیم و به حداکثر استانداری که برای یک آزمون ۱۲۰ سوالی قابل تصور است رساندیم و بیش از این از نظر استاندارد آزمون شدنی نبوده است و امسال برای اولین بار با کمک جناب دکتر مالکی و تصویب کانون وکلای دادگستری مرکز و همان‌طور کانون‌های وکلای خراسان، فارس و کهکیلویه و بویراحمد آزمون ما در همه استان‌های کشور برگزار می‌شود یعنی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهکیلویه و بویراحمد، سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان که تاحالا آزمون برگزار نمی‌شد و باید می‌آمدند در استان مقر کانون آزمون شرکت می‌کردند با توجه به شرایط کشور و تصویب هیئت مدیره‌ی کانون‌ها در استان خود آزمون می‌دهند و آزمون در ۳۱ استان برگزار می‌شود. همان‌طور داوطلبان صرف نظر از کانونی که انتخاب می‌کنند باتوجه به این‌که آزمون ما، آزمون یک‌پارچه‌ای است در استان محل سکونت خودشان آزمون می‌دهند یعنی کسی که مقیم تهران است ولی می‌خواهد در کانون وکلای خراسان ثبت نام کند می‌تواند محل آزمون خودش را جداگانه انتخاب کند.

شهبازی‌نیا با بیان این‌که امسال فهرستی از قوانین اختصاصی منتشر کردیم گفت: نسبت به سال قبل که برای نخستین بار این کار را کردیم، فهرست را خیلی محدودتر کردیم یعنی قوانینی که کسی که لیسانس حقوق می‌گیرد باید حتما با آن آشنا باشد را تعیین کردیم که این کار با همراهی رئیس سابق کانون وکلای دادگستری مرکز، دکتر امینی، و همراهی سایر روسای کانون‌ها انجام شد.

رئیس اسکودا گفت: امسال نسبت به سال قبل کانون‌های وکلا حدود ۲۰ درصد افزایش ظرفیت دارند و تعداد بیشتری وکیل جذب می‌کنند و این سقفی است که کانون‌های وکلا می‌توانند کارآموز جذب کنند مثلا کانون وکلای دادگستری مرکز امسال ۱۸۰۰ ظرفیت اعلام کرده است که اصلا بیش از امکان کارآموزی ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. مسولین اختبار لطفا اصلاح کنید ثبتنام ماده ۱۸۷….و ثبتنام ازمون وکالت …اینا دو مقوله جدا هستن…اکثرا فک میکنن وکالت دو بار ثبتنام داره…

  2. این آزمون مشاوران حقوقی هست یا وکلای کانون وکلا و من دانشجو هستم و فقط ۱۶ واحد تا اتمام لیسانس دارم میتونم شرکت کنم یا خیر منابع آن چیست؟

  3. با سلام جناب شه نوازی
    دوست محترم برای ثبت نام آزمون وکالت باید دانش آموخته ی کارشناسی حقوق یا فقه حقوق باشین…. البته حداکثر سن در آزمون وکالت کانون وکلا ۵۰سال و در مرکز وکلای قوه قضاییه ۶۳سال هست.
    البته مرکز وکلا قوه قضاییه یا ۶۳سال یا ۶۵هست اینو دقیق نمیدونم خودتون مطالعه کنید.

  4. با سلام خدمت ایران عزیز

    ثبت نام قبلی وکالت مرکز وکلا قوه قضاییه(مشاوران قدیم) ولی این ثبت نام که در مهر انجام میشه برای آزمون وکالت کانون وکلا هست.

  5. من جانباز هشت سال دفاع مقدس عبدالمالک شه نوازی سن پنجاه نه سال دارم عمر جوانی من در جبهه سپری شده و جانباز شیمیایی چهل پنج درصد هستم و مدرک من فوق لیسانس روانشناسی بالینی است من می خواهم برای وکلا ثبت نام کنم جهت ثبت نام مبذول فرمایید با احترام حاج عبدالمالک شه نوازی

    1. سلام. حسب آنچه از پیام شما حاصل شد، باید به محضرتون عرض کنم ک شما شاریط ثبت نام و شرکت در آزمون رو ندارید. اول ب دلیل سن و از اون مهمتر ب دلیل عدم تناسب مدرک تحصیلی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا