بومی‌گزینی کانون خوزستان در آزمون وکالت ۹۸

شرایط اختصاصی کانون وکلای دادگستری خوزستان اعلام شد

پایگاه خبری اختبار- کانون وکلای دادگستری خوزستان اعلام کرد که تمامی ظرفیت ۱۰۲ نفره این کانون در آزمون وکالت ۹۸ به داوطلبان بومی اختصاص خواهد داشت.

متن اطلاعیه این کانون به شرح زیر است:

به اطلاع کلیه متقاضیان می رساند کانون وکلای دادگستری خوزستان از طریق آزمون ورودی سال ۱۳۹۸ کانون های وکلای دادگستری ایران و طبق مقررات و قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب سال ۱۳۷۶ به تعداد مورد نیاز و با توجه به شرایط ذیل،کارآموز وکالت می پذیرد.

جمع کل ۱۰۲ نفر،  ظرفیت پذیرش آزاد: ۷۱ نفر، ظرفیت پذیرش ایثارگران: ۳۱ نفر.

لازم به ذکر است کلیه داوطلبان باید بومی استان خوزستان باشند. کسانی که محل تولد آنان استان خوزستان نمی باشد، می بایست در زمان ثبت نام در آزمون ورودی ، گواهی مبنی بر سکونت مستمر در پنج سال گذشته (از مرداد سال ۱۳۹۳ تا مرداد سال ۱۳۹۸) از کلانتری محل سکونت خود اخذ نموده و به ضمیمه مدارک لازم برای ثبت نام اسکن نمایند و در صورت قبولی در آزمون ، اصل آن گواهی را در زمان ثبت نام تقدیم کانون نمایند. در هر حال کانون به طریق مقتضی تحقیقات لازم را در این خصوص به عمل می آورد. موکداً یادآوری می گردد این کانون قبولی احتمالی کسانی را که متولد این استان نمی باشند و نیز در مورد غیر متولدین استان در صورتی که گواهی فوق الذکر را تقدیم ننمایند، ابطال و کأن لم یکن می داند و به جای آنان از داوطلبان بومی واجد شرایط پذیرش خواهد نمود.

دکتر سید یزدالله طاهری نسب

رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. من فعلا ذینفع آزمون وکالت نیستم اما این داستان بومی گزینی کانونها اگرچه به ظاهر متکی بر توجیه استقلال کانونهاست اما با توجه به تمرکز کشوری آزمون وکالت ناقض حقوق شرکت کنندگان آزمون در کل کشور است.کانونها حق ندارند با این تصمیم بخشی خود بر حق انتخاب داوطلبان در کل کشور اثر بگذارند.اسکودا باید مشخص کند این حق بومی گزینی کانونها با توجه به کشوری بودن آزمون و توزیع متفاوت پراکندگی دانش آموختگان حقوق در نقاط مختلف کشور مستند به چه ضابطه یا قانونی است؟! اگر استان خوزستان اینهمه دانش آموخته نداشت یا داشت و نمره نیاوردند چه؟ آیا این مساله نوعی دور زدن زیرکانه ظرفیت ها نیست؟ در حقیقت هر کانون می تواند با زیزکی یک ظرفیت بالا و دهان پرکن اعلام کند بعد چون می داند در بوم تعریف دانش آموخته ای که بتواند این نمره را اخذ کند وجود ندارد با اعلام بومی گزینی این ظرفیت بالا را خنثا می کند! آیا با مشاهده این تدابیر زیرکانه ناظرین بیطرف حق ندارند در پی حذف ظرفیت باشند؟ تعجب دارد که از اقدام مرکز وکلا و کارشناسان هلهله کنان استقبال می شود؟

  2. بنده فقط سال ۹۸ به واسطه ی بیماری پدر نتونستیم خوزستان باشیم و به همین دلیل مسخره و اینکه متولد جای دیگه هستم نمیتونم خوزستان شرکت کنم . یعنی ۲۵ سال زندگی تو خوزستان الکی بود!!؟؟ تحصیل از دبستان تا دانشگاه تو خوزستان الکی بود؟؟،خوبه لیسانسمم همین پارسال گرفتم. متاسفم برای این تصمیم .
    بهشونم که گفتم بهم میگن یا محل تولد یا گواهی ۵ سال زندگی مداوم تا مرداد ۹۸!!!همین!
    اصلا انصاف نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا