به دلیل تاخیر در اعلام کلید سوالات، احتمالا نتایج آزمون وکالت ۹۴ هم با تاخیر اعلام می شود

رییس اسکودا خبر داد :

به دلیل تاخیر در اعلام کلید سوالات، احتمالا نتایج آزمون وکالت ۹۴ هم با تاخیر اعلام می شود

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: به دلیل تاخیر در اعلام کلید سئوالات آزمون وکالت سال ۹۴، احتمالا نتایج این آزمون هم با تاخیر اعلام شود.

بهمن کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه هنوز کلید سئوالات آزمون وکالت بر روی سایت سازمان سنجش قرار نگرفته و امسال روش کار در رابطه با اعلام کلید سئوالات و نتایج آزمون وکالت ۹۴ نسبت به سال‌های گذشته متفاوت است.

وی با بیان اینکه عمده تاخیر در رابطه با اعلام کلید واژه سئوالات آزمون وکالت بر روی سایت سازمان سنجش مربوط به این سازمان است، گفت: به همین دلیل، احتمالا اندکی نتایج آزمون وکالت سال ۹۴ با تاخیر اعلام شود.

کشاورز افزود: به‌زودی کلید سئوالات آزمون وکالت سال ۹۴ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸۰ دیدگاه ها

  1. سلام و صبح بخیر به همه ی دوستان

    در ابتدای عرایضم ، این نکته ی مهم حائز اهمیته که این یک نظر شخصی ست و از فهوای کلام بسیاری از دوستان در کامنت های این پست و پست های دیگر استنباط شده، و خلاف آن کاملا قابل انتظاره.

    داوطلبان محترم شرکت کننده ی در آزمون امسال ، به سه دسته تقسیم شده اند و نظرات آنها رو می شه در ۳ دسته ی کلی جمع آوری کرد.

    ۱) عده ای  از سختی سوالات ابراز ناراحتی کرده اند.

    ۲) بعضی ها نه از سختی بلکه از عدم رعایت استانداردهای طرح سوال،

    ۳) و بالاخره برخی ها هم از راحتی سوالات صحبت به میون میارن، 

    به عقیده ی بنده، دسته ی اول، مطالعات کافی و دقت لازم رو برای پاسخگویی به سوالات نداشتند. یا برای اولین بار بوده در این آزمون شرکت کرده و تجربه ی کافی در این خصوص نداشتند. که کاملا طبیعی ست و ان شاء الله در سال آینده با استفاده از تجربه ی امسال، کمبود ها و خطاهای برنامه ریزی مطالعاتی خودشون رو جبران می کنند به نتیجه ی مطلوب می رسند.

    دسته ی دوم، با مطالعات و برنامه ریزی مناسب وارد بحث آزمون شده اند ولی ادعا می کنند به دلیل طرح سوالات غیر استاندارد و خارج از اصول طراحی سوالات تستی ، به نتیجه ی دلخواه ( چه صرفا قبولی و چه کسب رتبه ی مطلوب) نمی رسند. نگرانی و اعتراض این گروه اکثرا به سوالات مدنی و تجارت می باشد. ایشان مدعی هستند که در سوالات مدنی ، علی رغم اینکه سوالات آنچنان سخت و دشوار نبود، ولی با طراحی غیر اصولی ، یافتن گزینه ی مناسب مقدور نبوده است. در سوالات تجارت نیز که با اشتباهات فاحش در طرح سوال و ارائه ی گزینه ی های غیر مرتبط یا ناقص، همین مشکل وجود داشته.

    دسته ی سوم نیز با اعلام رضایت از سوالات، همه جا اعلام می کنند که دسته ی اول و دوم به دلیل ضعف اطلاعاتی ، گناه را بر گردن طراحان سوال انداخته اند. پس چطور است که ما هشتاد درصد و نود درصد و… زده ایم!!!

    به عقیده ی بنده، به جز دسته ی اول که تکلیفشان روشن است، تا حدود زیادی حق با دسته ی دوم است. چون سوالات ، به خصوص سوالات مدنی ، واقعا خارج از چارچوب منطقی سوالات تستی بود. حدودا ۱۹ سوال از ۲۰ سوال از دکترین حقوقی بود که با ادعای اسکودا مبنی بر نص محور بودن سوالات ، در تضاد آشکار بود. این موضوع به این معنی نیست که نباید از دکترین حقوقی سوال طرح می شد، بلکه می بایست حداقل یک چهارم سوالات از نص طرح می شد که به اصول طراحی سوالات تستی که مبنی بر تقسیم درجه ی دشواری سوالات به آسان، متوسط، دشوار است، پایبند بود.

    در مورد گروه سوم، به نظرم اتفاقا این دوستان ، مطالعات سطحی ای داشته اند و عمیق مطالعه ننموده اند. دلیل این ادعا این است که اگر کسی مطالعات سطحی داشته باشد، با اولین نگاه، معمولا پاسخ سوالات مدنی را انتخاب می کند، ولی اگر مطالعات عمیق و احاطه ی به دکترین حقوقی  داشته باشد، در پی نکته های ظریف ، به دردسر می افتد و مخصوصا در پاسخ به سوالات غیر استاندارد با گزینه های غیر استانداردتر، به مشکل بر می خورد. یا آن ها را بی پاسخ می گذارد یا لاجرم گزینه ای را انتخاب و در آخر متوجه می شود طراح سوال چیز دیگری در ذهنش بوده!!!! و طبق سلیقه ی طراح عمل نمی کند و نتیجه این می شود که اکنون در مورد سوالات مدنی و تجارت شاهدیم.

    به هر حال این هم نظری بود..

    در پناه حق

  2. دقیقا همینجوره، سوالات مدنی به جز یک سوال از قوانین خاص، مابقی کاملا از دکترین بود.

    من خودم مصاحبه شون رو دیدم که گفت: توصیه ی من به داوطلبین اینه که سوالات نص محور است و…

    خب آخه اگه نمی خواید کمک حال ما باشید، حداقل راهنمایی اشتباه ندید !!!!!!!!!!!!!
     

  3. باسلام.به نظر بنده و امثال بنده که واقعا برای آزمون زحمت کشیدیم و الفبای قانون رو یاد گرفتین.سوالات درس مدنی اصلا نص محور نبود و سوالات درس تجارت سه یا چهارسوالی ازش اختلافی است و یا جواب صحیح ندارند.

  4. ی دکترای حقوق ک سوال مدنی رو در میاره باید بدونه ۲۰سوال اول خیلی روو روحیه آدم تاثیر میذاره ؛ 

    تمام بچه ها رنگشون رفته بود و ی نفر بدون اینکه بویی از مدنی برده باشه تمام رأیهای وحدت رویه ی سالهای ۳۳ تا ۴۹ رو طرح میکنه ک قدرت نداشته ی خودشو در نشون دادن سوالات بی ربط و دون شان ی آدمی ک سر جلسه نشسته طرح میکنه 

    جوری ک تمام باید ها و نبایدهای مدنی و حتی جزایی ! ک توو ذهن تو نقش بسته ب بازی گرفته میشه

    و طراحش بلند ب ریش همه ی ما خندید و ب ریش کل سوالات خندید  

    با سوالاتی ک امسال ب راحتی طرح شده بود و ب نحوی نبود ک مشکل باشه حتی ب ما توهین شد سوالات ۳ وجهیی مدنی ب ب ما نشون داد ۷۰هزار شرکت کننده ارزش ی دور هم نشستن چند استاد و طرح سوالات با کیفیت برای این تعداد شرکت کننده بسیار توقعی بالا خواهد بود 

    و ب راحتی و لبخند آقای کشاورز عزیز خوشحال است ک سوالات غلط تایپی و ابهام نداشته 

    کیفیت چه میشود ؟ ما چه میشویم ؟ چرا ؟ 

    ?

  5. بنظرم بهتره شما صبر کنی و بعد از منتشر شدن کلید سؤالات قضاوت کنید…البته امیدوارم که ۸۰ درصدی که فرمودید نصیبتون بشه…ولی بهتره درمورد محتوای عناوین استاندارد و علمی، شما یک تجدید نظری بفرمایید…بدرود

  6. باسلام

    سؤالات امسال بسیار عالی و استاندارد طرح شده بودن وبه غیراز یک سؤال تجارت که اختلافی بود هیچ گونه ایراد دیگری در سؤالات نبود،دوستان عزیز بهتر نیست ایراد را در نحوه ی مطالعتون پیداکنید تا اینکه بخواین به اسکودا یا هرنهاد دیگه ای ربطش بدین،همین درس تجارت رو که اکثرا به نحوه ی سؤالات اعتراض داشتند من ۸۰ درصد زدم 

  7. سلام دوستان عزیز. به نظر من هم سوالات ایراد داشت به خصوص تجارت.

    اما دوستان من به اسکودا حق میدم که کلید سوالات رو دیر اعلام کنه چرا که پس از انتشار کلید حجم زیادی از اعتراضات که گاهی هم بی پایه و اساس هستند روانه کانون میشه. دقیقا مثل پارسال که چند مورد اعتراض دیدم که طرف ارشد جزا بود و به سوالات مدنی ایراد گرفته و به اسکودا فرستاده بود.

    بنده خودم هم استرس دارم ولی شما و خودم رو به بردباری و سعه صدر توصیه میکنم

  8. سلام و تقدیم احترام و همچنین عرض خسته نباشید و خدا قوت به تمامی داوطلبین محترم شرکت کننده در آزمون وکالت امسال؛

    ابتداءا از جناب آقای یونس… خواهش می کنم در نوشتارشون کمی مراعات آداب رو بکنن، اینکه می فرمایند "شلوغش نکنید،‌سوالات مشکلی نداشت" ، نظر شخصی ایشون هست و محترم، ولی لفظ "شلوغش نکنید" مناسب یک شخص تحصیل کرده نیست.

    چون به هر حال، اگر دوستانی هم به سوالات ایراد می گیرند، نظرات شخصی آنهاست و دقیقا مثل نظر شخصی شما، قابل احترامه.

    در ادامه..

    من هم با این فرمایش آقا یونس موافقم که  در حال حاضر ( تاکید می کنم در حال حاضر) ایجاد محدودیت در جذب وکیل ، به نفع جامعه ی وکالت هست و تا زمانی که وجود و حضور وکیل در دادگاه الزامی نشده، جذب بی رویه ی وکیل، به بیکاری وکلای جوان منجر می شه و همانطور که می دونیم ، بی کاری، مفسده آفرینه و احتمال بسیاری از خطاهای حرفه ای و اخلاقی دور از ذهن نیست.

    می تونم این ادعا رو بکنم که دوستانی که همین الان از جذب بدون محدودیت وکیل صحبت می کنند، زمانی که خودشون وکیل شدند، این آسیب رو تایید و از نظر قبلی شون عدول می کنند.

    اما…

    از این نکته غافل نباشیم، که همین جذب محدود نیز باید بر اساس یک آزمون بی نقص، عدالت محور و با سوالاتی صورت بگیره که هیچ شائبه ای در طراحی آن وجود نداشته باشه که اونهایی که شایستگی پوشیدن ردای مقدس وکالت رو  دارند ، با کمال اطمینان و احترام به این حرفه ی مقدس بپردازند.

    با تجدید احترام

  9. با سلام خدمت دوستان.

    به نظر من باید ظرفیت پذیرش همینطور که هست ثابت بمونه.همین الانشم مردم فرهنگ استفاده از وکیل رو ندارن.صداوسیما رو که ببینید متوجه میشید.من خودم چهارمین ساله که دارم شرکت میکنم. ده سال دیگم قبول نشم نظرم همینه.الانم بیکارم.

    سوالاتم ایراد آنچنانی نداشت لطفا شلوغش نکنید.ممنون

  10. دلم گرم خداوندی است که با دستان من گندم برای یاکریم خانه میریزد…..

    توکلتون به خدا باشه..

  11. ناشناس سوالات تجارت و مدنی واقعا گیج کننده بود لطفا زود جوابهارو بدین هر روز یه سال میگذره

  12. سلام/خدمت دوستانی که هوادار سوالات هستن عرض کنم خیلی از افراد هستن که بابت این سوالات اختلافی زندگیشون تعطیل شده.مگه طرح ۱۲۰ سوال بدون ابهام کوه کندنه؟؟؟؟اگه سختشونه بگن در مملکت قحط الرجال نیست که دوستان ارجمند ما برمسند اسکودا لمیدن و قهقهه سر میدن که سوالات بدون ایراده>>چرا به شعور جامعه حقوقی توهین میکنن؟چرا خود رو عقل کل میدونن/اگه سوالات مشکل نداره چرا حال حاضر موسسات حقوقی که بدنه اصلی ان را اساتید منجرب حقوقی کشور ساختن نسبت به ۱۰ یازده سوال اختلاف جواب طرح کردن؟؟اگه مشکل نداشت مثل درس کیفری کل موسسات یک دست جواب میدادن/اقایان اسکودا حضرات گرامی.سنگر بانان عدالت به خود بیایید این رویه نتیجش ضرر دیدن خود اسکوداس/اسکودا رو بی اعتبار نکنید/از سال ۸۹ تو سوالات شما ایراد وجود داشته/خداهی هم وجود داره و پل صراط .من خودم از کساییک ظالم بودن نمیگذرم

  13. سلام کلید سواللات گم شده یا  سوال۰ جواب دادن به سوالات چقدر طول میکشه قانون وکتاب هم که دردسترس سازمان سنجش است سازمان سنجش به ما داوطلبها دوساعت مهلت میدهد به سوالات پاسخ دهیم خودشان نزدیک بیست وپنج روز است نمی توانند جواب صحیح سوالات را حتی با استفاده از نظرات اساتید حقوق  اعلام کنند چون سوالات تجارت که اختلافی بود سوالات مدنی گذشته از اینکه مناسب برای ازمون وکالت نبود در نگادش خود سوال وگزینه های مطرح برای ان اشکال داشت یعنی جواب درست درگزینه وجود نداشت یک جوری دو گزینه صحیح بود یا اصلا گزینه صحیح وجود نداشت حالا طراح سوال جواب بده به سوالات مدنی افکار عمومی که تاحالا پی بی سوادیش در دستور زبان فارسی بردهاند معلوم بشود چگونه اسم دکتر را یدک کشیده وچند تا سوال حذف میشود تا نمایان گر عدم صلاحیتش در طرح سوالات مدنی باشد وهمچنین است در خصوص درس تجارت البته از لحاظ طرح نکات اختلافی درتجارت

  14. بنظرم بهترین راه تجدید ازمون درس تجارت هست.درست سنت شکنیه ولی بهتراز سردرگمی وبی عدالتیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا