بهادری جهرمی: گزارش مالی آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه را منتشر می‌کنیم

آزمون کارشناسان رسمی در خرداد ماه برگزار می‌شود


پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: آزمون کارشناسی سال ۹۸ در تاریخ ۹ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اعلام این خبر که آزمون کارشناسان رسمی در تاریخ اسفند ماه ۹۸ برگزار نمی‌شود، گفت: ما وعده داده بودیم آزمون کارشناسان رسمی را اسفند ماه برگزار کنیم اما نتوانستیم و از کسانی که برای آزمون خودشان را آماده کرده بودند عذرخواهی می‌کنیم.

وی افزود: دلیل عدم برگزاری آزمون در اسفند ماه  این است که اولا حجم کارهای مرکز بسیار زیاد بود و دوما هیچ مجری برای برگزاری آزمون در این تاریخ پیدا نشد.

وی افزود: آزمون کارشناسی آزمون سختی است و هم زمان از ۵۰-۶۰ رشته آزمون برگزار می‌شود و اساتید باید از حدودا ۶۵ رشته سوال طراحی کند.

بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: تاریخی که با سازمان سنجش به عنوان مجری آزمون کارشناسی رسمی تعیین شده است روز جمعه ۹/۳/۹۹ است و این آزمون در حقیقت آزمون سال ۹۸ است که در بهار سال ۹۹ برگزار می‌شود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده با بیان این که ثبت نام این آزمون از اول اسفند ماه به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود گفت: تمام رشته‌های کارشناسی تقریبا توان شرکت در این آزمون را خواهند داشت.

وی افزود: تمام فارغ التحصیلان کارشناسی به شرط داشتن ۵ سال سابقه کار مرتبط می‌توانند در آزمون کارشناسان رسمی شرکت کنند.

بهادری جهرمی در خصوص برگزاری آزمون وکالت سال ۹۸ نیز گفت: ما در تعداد ثبت نام کنندگان این آزمون رکورد شکنی داشتیم و ۱۰۷ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند که این تعداد ۲۰ هزار نفر بیشتر از رکورد بالاترین شرکت کنندگان آزمون وکالت است.

وی با بیان این که ما در آزمون وکالت نوآوری‌های زیادی مثل ملی شدن و دو مرحله‌ای شدن داشتیم افزود: یکی از شروطی که در آزمون وکالت سال ۹۸ برداشته شد داشتن کارت پایان خدمت سربازی بود در این آزمون تعداد ۲۳۴۳ نفر ثبت نام بدون داشتن کارت پایان خدمت انجام شد.

وی ادامه داد: قانون در این زمینه اعلام می‌کند که شرط صدور پروانه وکالت داشتن کارت پایان خدمت و مدرک لیسانس است اما برای شرکت در آزمون وکالت این شرط را نداریم.

بهادری جهرمی در خصوص سهمیه “سرباز کارآموز” نیز گفت: سهمیه سرباز کارآموز یکی از کارهای مرکز وکلا است که در این سهمیه تعیین شده است که فرد مشمول خدمت سربازی خدمت خود را به انجام کارهای تخصصی حقوقی انجام دهد و این کار تخصصی جزو خدمت سربازی او محسوب شود.

رئیس مرکز وکلا، با بیان این که از ۲۳۴۳ نفر ثبت نام کننده سهمیه سرباز کارآموز ۱۹۵ نفر، قبولی در مرحله اول آزمون وکالت داشتیم گفت: این تعداد به جهت این که ممکن است تعدادی از داوطلبان اطلاعاتشان را به درستی وارد نکرده باشند به ۲۵۰ نفر نیز افزایش پیدا کند که پیش بینی ما این است که از این تعداد که نصف این تعداد جذب شود.

وی با بیان این که سهمیه سرباز کارآموز راهی برای بهره برداری ستاد نیروهای مسلح از نیروهای متخصص است گفت: کسانی که سرباز کارآموز هستند در دفاتر خدمات قضایی ایثارگران به خانواده‌های شهدا، بسیجیان و ایثارگران خدمت قضایی ارائه می‌کنند که ما این کار را جزو افتخارات مرکز می‌دانیم.

وی با بیان این که ما هرگز با برگزاری آزمون وکالت به دنبال درآمد زایی نبودیم گفت: گزارش مالی فرآیند جذب را در انتهای کل فرآیند برگزاری آزمون اطلاع رسانی می‌کنیم تا روشن شود آزمون برای ما درآمد ویژه‌ای ندارند.

وی افزود: ما یک ریال بودجه دولتی نداریم و درآمدزایی ما از بخش‌های مختلف مرکز است که البته بخشی از آن برگزاری آزمون را نیز شامل می‌شود. تمام بودجه ما از محل درآمد داخلی و ما از نظر مالی مستقل هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. باسلام.با عنایت به همزمان شدن آزمون دکترا با کارشناس رسمی(۹خرداد) از ثبت نام ناامید شدیم الان که زمان حداقل یک ماه پس از ۹خرداد اعلام شده خواهشا همانند کارشناسی ارشد و احتمالا دکترا که مهلت مجدد آزمون در اردیبهشت براشون برنامه ریزی شده(سایت سنجش و کانال دکتری)،برای آزمون کارشناس رسمی هم این امکان فراهم شود تا حق امثال بنده تضییع نشود و با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا