بند مربوط به محدود شدن پرداخت شهریه دانشجویی ایثارگران، از لایحه بودجه ۱۴۰۲ حذف شد

پایگاه خبری اختبار- با پیشنهاد نماینده قم و تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بند «م» تبصره (۹) لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور حذف شد.

به گزارش اختبار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (۱۴ اسفند) و در ادامه تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور به بررسی تبصره (۹) این لایحه پرداختند.

بند «م» این تبصره به اصلاح ماده ۶۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اختصاص داشت و چنین مقرر می‌کرد که پرداخت «تا صد درصد» هزینه تحصیل در تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شهریه‌بگیر برای جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا به ۲ مقطع تحصیلی و سایر مشمولان ماده ۶۶ به یک مقطع تحصیلی محدود شود.

همچنین در صورت تصویب این بند، برای استفاده از این تسهیلات، مشمولان می‌بایست در آزمون سراسری پذیرفته می‌شدند. نوع دانشگاه، سن متقاضی و عوامل دیگری نیز در میزان بهره‌مندی از شهریه دانشجویی موثر محسوب می‌شد.

متن این بند حذف شده چنین است:

م. ماده ۶۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به شرح زیر اصلاح می‌گردد:

بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف است تا صددرصد (۱۰۰٪) هزینه شهریه تحصیلی کلیه دانشجویان شاهد و ایثارگر شامل همسر و فرزندان شهدا و آزادگان و همسر و فرزندان آنها که در موسسات آموزش عالی شبانه دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و هر موسسه و دانشگاه آموزش عالی شهریه‌بگیر مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از طریق آزمون سراسری پذیرفته می‌شوند را تامین و پرداخت نماید. استفاده از تسهیلات این بند برای جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا تا دو مقطع تحصیلی مجاز است.

۱. تعیین شرایط بهره‌مندی از شهریه دانشجویی مشتمل بر رشته‌های تحصیلی، نوع دانشگاه، حداکثر سن مجاز، معدل و سنوات تحصیلی و میزان بهره‌مندی از شهریه موضوع این ماده، به موجب آیین‌نامه‌ای خواهد بود که به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

۲. این حکم در سقف اعتبارات تخصیص‌یافته از سوی سازمان برنامه‌وبودجه قابل اجرا می‌باشد.

اما با پیشنهاد احمد امیرآبادی فراهانی و با رای حدود ۵۱ درصد حاضران، این بند از لایحه بودجه حذف شد.

متن فعلی ماده ۶۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به شرح زیر است:

بنیاد موظف است نسبت به تأمین و پرداخت صد درصد (۱۰۰%) هزینه شهریه کلیه دانشجویان شاهد (همسر و فرزندان شهدا)، جانباران بیست و پنج درصد (۲۵%) و بالاتر و همسر و فرزندان آنها و آزادگان و همسر و فرزندان آنان را که در مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی، پیام نور، شبانه‌ دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و هر مؤسسه و دانشگاه آموزش عالی شهریه‌بگیر مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشغول تحصیل می‌باشند، اقدام نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام. اما اداره بنیاد مشهد هیچ پرداختی برای شهریه دانشگاه غیرانتفاعی مقطع ارشد نداره و هر بار تماس میگیریم میگن بخش نامه هنوز ابلاغ نشده که پرداخت کنیم. لطفا زودتر پیگیری کنید. ممنونم.

  2. سلام لطفا جواب بدین
    یعنی بنیاد شهید شهریه دانشجوهای بدون کنکور دانشگاه آزاد رو پرداخت نمیکنه ؟

  3. جناب فراهانی.ممنون.اگر با دولت و رییس بنیاد شهید باشد برای فرزندان شهدا و جانبازان معزز هیچگونه تسهیلاتی نمیدهند.فرزند شهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا