برگزاری بیست‌و‌هشتمین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری

بیست و هشتمین همایش اسکودا چهارم و پنجم مرداد ۱۳۹۶ برگزار می‌شود

«افزایش حق عضویت اعضای کانون‌ها»، «تعرفه جدید حق‌الوکاله» و «تجویز اطلاع‌رسانی و تبلیغات متعارف برای وکلا» در دستور کار این همایش قرار دارند

پایگاه خبری اختبارـ رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از برگزاری همایش هیأت‌عمومی این اتحادیه در روزهای چهارشنبه چهارم و پنجشنبه پنجم مردادماه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران، بهمن کشاورز گفت: محل برگزاری مراسم افتتاحیه در سالن همایش‌های دانشگاه الزهرا واقع در خیابان شیخ بهایی است و نشست‌های تخصصی در بعدازظهر همان روز و پنجشنبه در سالن همایش‌های هتل استقلال تشکیل می شود.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران دستورجلسه همایش را به‌شرح زیر برشمرد:

۱- گزارش بازرسی و تصویب ترازنامه

۲- تعرفه جدید حق‌الوکاله با این توضیح که حق‌الوکاله فعلی وکلا برمبنای آخرین تعرفه ای که درسال ۱۳۸۵ تنظیم و تصویب شده تعیین می‌شود.

۳- افزایش حق عضویت اعضای کانون‌ها که موعد سه‌ساله آن منقضی شده و اینک موجبات قانونی برای افزایش وجود دارد.

۴- تجویز اطلاع‌رسانی و تبلیغات متعارف برای وکلای دادگستری که تا این زمان به‌طور مطلق ممنوع بوده اما آخرین جلسه شورای اجرایی اسکودا تبلیغات و اطلاع‌رسانی متعارف را برای وکلای دادگستری مجاز دانسته و موضوع در همایش هیات‌عمومی هم برای اظهارنظر همه اعضای هیأت‌های مدیره سراسر ایران مطرح خواهد شد.

۵- گزارش وضعیت قانون اصلاح قانون وکالت از جهات مختلف که به نام تصمیم شورای محترم اجرایی اسکودا مقرر شده است که صرفا گزارش فشرده و مختصری از آنچه که واقع شده و در جریان است به هیأت‌عمومی داده شود. متن تنظیمی کارگروه ویژه اتحادیه سراسری برای کانون‌های محترم ارسال شده است اما قرار نیست این متن در همایش به‌صورت ماده به ماده مطرح شود، زیرا پیشترهیأت‌عمومی اختیار کامل و وسیعی به‌طور مطلق به کارگروه ویژه برای تنظیم این متن داده بود و در چند مورد نیز این تفویض اختیار را تأیید و تأکید کرده است.

۶- چالش‌های پیش روی کانون‌ها و هجماتی که با آن مواجه هستند که مواردی چند است که به‌هرحال باید کانون‌های وکلا در مورد آن بررسی و اظهارنظر کنند که در همایش مطرح خواهد شد.

۷- اصلاح اساسنامه اسکودا که در شورای اجرایی این بحث مطرح شد که بدواً باید هیأت‌عمومی لزوم اصلاح اساسنامه را احراز و تصویب کند و سپس شورای اجرایی وارد جزئیات اصلاح اساسنامه بشود و پس از تصویب، آن‌ را در هیأت‌عمومی مطرح نماید.

بهمن کشاورز در ادامه افزود: مطالب دیگری هم به‌موجب تصمیمات پیشین شورای اجرایی مقرر است که در صورت وجود دقت کافی در هیأت‌عمومی مطرح شود که درصورتی‌که زمان اجازه دهد این اتفاق خواهد افتاد. البته موارد از نظر اهمیت درحالتی است که می تواند در تقدم‌های بعدی مطرح شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای شرکت در جلسه افتتاحیه، مسئولین و مقاماتی از قوای سه‌گانه نیز دعوت شده‌اند و میزبانی این همایش در این دوره طبق معمول با یکی از کانون‌های محترم است که در این‌مورد کانون محترم مرکز میزبانی را برعهده دارد و به‌همین دلیل هم محل برگزاری تهران است. امیدواریم برگزاری این همایش در حل مشکلات مربوط به حق دفاع مردم و مسائل مربوط به وکالت مؤثر باشد.انشاالله.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا