برگزاری آزمون‌ لغو شده میانجی گری پیش از پایان سال ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار- معاون مرکز توسعه حل اختلاف از شروع مصاحبه‌های قبول‌شدگان آزمون کتبی میانجی گری در سال جاری خبر داد و گفت: آزمون میانجی گری استان‌هایی که به دلیل شرایط بد آب و هوایی برگزار نشد، در اولین فرصت پیش از سال جدید برگزار می‌شود.

به گزارش اختبار به نقل از تسنیم، ابوالفضل محبی معاون قضایی مرکز توسعه حل اختلاف گفت: هدف اصلی در میانجی گری صلح و سازش و ترمیم رابطه بین افراد است. در زمینه میانجی گری اولویت با دو گروه است؛ یک گروهی که در زمینه حقوق و تحصیلات حقوقی سابقه دارند و گروه دیگر افرادی هستند که در زمینه روانشناسی، مطالعات خانواده و علوم اجتماعی سابقه کاری دارند. افرادی که در زمینه داوری برگزیده شده‌اند و فردا قرار است مراسم تحلیف آنان انجام شود، از بین این دو گروه هستند.

دوره اول میانجی گری ۲۸ هزار نفر ثبت‌نام کردند که از بین این افراد ۳۰۰۰ نفر به مصاحبه دعوت شدند و ۱۵۰۰ نفر برگزیده شدند

محبی ادامه داد: ما در بحث میانجی گری دو فراخوان دادیم که فراخوان اول در سال ۹۷ توسط قوه قضائیه داده شد. در گذشته میانجی گری تحت اختیار معاونت منابع انسانی قوه قضائیه بوده است ولی اکنون در اختیار مرکز توسعه حل اختلاف است. برای دوره اول میانجی گری ۲۸ هزار نفر ثبت‌نام کردند که از بین این افراد ۳۰۰۰ نفر به مصاحبه دعوت شدند و ۱۵۰۰ نفر برگزیده شدند، آموزش دیدند و مهارت‌های لازم را فراگرفتند تا بتوانند به صروت حرفه‌ای بین مردم میانجی گری کنند.

 برای  داوطلبان ۱۵ استان پروانه میانجی گری صادر شده است

وی افزود: در حال حاضر در ۱۵ استان ۴۱۸ نفر موفق شده‌اند این مرحله را سپری کنند و پروانه میانجی گری دریافت کنند و ۵۶۴ نفر هم به دوره آموزش رفتند که پس از آموزش مراسم تحلیف آنان در اوایل سال بعد انجام خواهد شد. در بحث میانجی گری ۱۵ استانی که پروانه برای آنها صادر شده است، عبارت است از: اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، مازندران، اراک و همدان. برای دیگر استان‌ها نیز در اولین فرصت پروانه صادر خواهد شد. بیشترین آمار میانجی‌گرها مربوط به استان تهران است که ۸۹ پروانه صادر شده است و به ترتیب برای اصفهان ۵۸ پروانه و خراسان رضوی ۵۴ پروانه و مازندران ۳۹ پروانه صادر شده است و کمترین پروانه مربوط به استان‌های زنجان و قم است.

آزمون میانجی گری ۱۴۰۰ در ۸ استان برگزار نشد

محبی گفت: در خصوص فراخوانی که مرکز توسعه حل اختلاف برای میانجی گری در سال ۱۴۰۰ داده است، کمتر از ۱۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند و آزمون آنها اول بهمن در ۲۳ استان برگزار شد که در ۸ استان به دلیل شرایط بد آب و هوایی برگزار نشد که در اولین فرصت پیش از سال جدید برگزار می‌شود. مصاحبه افرادی که پذیرفته شده‌اند را، از همین امسال شروع می‌کنیم.

گفتنی‌ست آزمون‌های داوری و میانجی گری و جذب نیروهای افتخاری شورای حل اختلاف سال ۱۴۰۰ روز جمعه ۱ بهمن‌ماه برگزار شد اما به دلیل شرایط جوی نامناسب و برودت هوا، برای داوطلبانی که یکی از استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،اردبیل، ایلام، زنجان، کردستان، کرمانشاه و لرستان را به عنوان محل آزمون انتخاب کرده‌ بودند، آزمون لغو و اعلام شد که زمان جدید آزمون متعاقبا تعیین خواهد شد.

تکمیلی:

آزمون داوری و میانجگیری قوه قضاییه و جذب نیروی افتخاری شورای حل اختلاف که در ۸ استان کشور لغو شده بود، ۲۹ بهمن برگزار می‌شود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. با توجه به پیک ششم و شیوع وحشتناک اومیکرون لطفا آزمون رو به تاخیر بیندازید به خاطر منافع خودتون با جان داوطلبان بازی نکنید در حال حاضر عقل سلیم حکم میکنه برگزاری هیچ آزمونی به صلاح نیست

  2. سلام به خاطر اینکه کرونا گرفتم نمیتونم برا آزمون داوری شرکت کنم از خیلی وقت پیش منتظر آزمون بودم نمیخوام از آزمون جا بمونم از شما خواهشمندم آزمون داوری را به تعویق بیندازیم.

  3. خواهش میکنم آزمونو بخاطر کرونا تعویق بندازید،خیلیا کرونا گرفتن،همه جا وضعیت قرمز هس

  4. چه فایده داره آزمون بدیم… کسانی که سابقه کار دارند استخدام میشن… باید شرایط ثبتنام رو اینجوری میگفتند.. که سن بالای ۳۵سال و چندسال سابقه کار در قوه قضاییه،،، درواقع کسی که ۱۰۰درصد جواب هم بده ولی سنش زیر۳۵ باشه یا سابقه نداشته باشه قبولش نمیکنن.

  5. سلام.خسته نباشید . شمارابخدا مهلت را زیاد کنین من بستری شدم بخاطر کووید ۱۹، نمیخوام از آزمون جابمونم. آزمون را بعد یه ماه برگزارکنبن.لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا