بروز اختلال در سامانه ارسال پیامک احراز هویت دو مرحله‌ای اسناد رسمی

پایگاه خبری اختبار- با بروز اختلال در ارسال پیام احراز هویت دو مرحله ای، تنظیم اسناد رسمی در روزهای اخیر با مشکل روبرو شده است.

طرح احراز هویت دو مرحله ای و تصدیق الکترونیکی در سامانه الکترونیک اسناد ثبتی در هفته‌های اخیر در کشور اجرایی شده است.

در این شیوه، در هنگام تنظیم سند کنترل حساب کاربری ثنای اشخاص انجام و در صورت دارابودن کارتابل ثناء شماره تماس همراه شخص مذکور در سامانه ثنا از طریق سامانه ثبت آنی فراخوانی می‌گردد. در زمان اخذ اثر انگشت از اصحاب سند پیامکی حاوی یک کـد تائید از طریق سامانه ثبت الکترونیک اسناد به شماره تلفن همراه شخص ارسال شده و شخص میبایست کد دریافتی را به مسئول اخذ اثر انگشت در دفترخانه اعلام نماید در صورت تطابق کد اظهار شده توسط شخص با کد ارسالی در پیامک توسط سامانه اجازه اخذ اثر انگشت شخص در سامانه داده می‌شود.

بااینحال گفته می‌شود که از روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ارسال پیامک تایید هویت از سوی سامانه الکترونیک اسناد با مشکلاتی روبرو شده است.

در همین راستا رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان فارس امروز، ۳۰ بهمن، با ارسال نامه‌ای به مدیر کل ثبت اسناد و املاک این استان، ضمن اشاره به مشکل رخ‌داده، پیشنهاد داد اجرای این طرح تا زمان فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، متوقف شود.

متن کامل نامه وحید اباذر فرد به شرح زیر است:

مدیر کل محترم ثبت اسناد و املاک استان فارس 

سلام علیکم احترامـا بـه استحضـار مـی رسـاند سامانه ارسال پیامک احـراز هویت از روز چهارشـنبـه مـورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ دچـار اخـتـلال شـده بـه نـحـوی کـه دفـاتر اسـتان نتوانسته اند اسناد مراجعین را تنظیم کننـد و ایـن امـر موجـب نارضایتی مردم عزیز و سران محترم دفاتر استان شـده اسـت.

مسئولین محتـرم فـنـاوری اطلاعـات سـازمان ثبت نیز اعلام می دارنـد مشکل ارسال پیامک از ناحیـه سـازمان فناوری و اطلاعـات وزارت ارتباطات می باشد. از آنجـا کـه ادامـه وضـعیت پیش آمـده موجبـات نارضایتی شدید مردم به مجموعـه سـازمان ثبـت و دفاتر اسناد رسمی را فراهم می آورد، لـذا پیشنهاد می گردد احراز هویت دو مرحله ای (ارسال پیامک) تـا رفـع کـامـل مشـکلات و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم متوقف گردد.

استدعا دارم مراتـب مـذکور جهـت بررسی و اتخاذ تصمیم به معاونت محترم امور اسناد سازمان ثبت اعلام فرمایید.

با سپاس و احترام رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان فارس

۵۵۵

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا