بررسی تحلیلی سوالات درس حقوق مدنی آزمون وکالت ۹۶ (بخش سوم – پایانی)

بررسی تحلیلی پرسش‌های درس حقوق مدنی آزمون وکالت ۹۶ (بخش سوم – پایانی)

نویسنده: سیاوش هوشیار

بررسی تحلیلی سوالات درس حقوق مدنی آزمون وکالت 96 (بخش سوم)

پایگاه خبری اختبار- در بخش اول و دوم این مطلب به بررسی و تحلیل سوالات ۱ تا ۱۵ درس حقوق مدنی آزمون وکالت ۹۶ پرداختیم و در این بخش به بررسی سوالات ۱۶ تا ۲۰ این درس خواهیم پرداخت.

اخبار اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۶

طراحان سوالات آزمون وکالت ۹۶ در سوالات ۱۸ و ۱۹ باز هم مانند سوالات ۱۱ و ۱۲ سراغ قوانین خاص رفته و در سوال ۲۰ حتی از این هم فراتر رفته و سوالی از قانون آیین دادرسی کیفری طرح کرده اند!

در یک ارزیابی کلی مجموعه سوالات درس حقوق مدنی آزمون وکالت ۹۶ را می توان سخت ارزیابی کرد ولی دست کم به جز سوال ۲ که دارای ابهام زیادی است، در مورد بقیه سوالات با تعدد گزینه های صحیح و یا ابهام در طرح سوال مواجه نیستیم، سوالات فنی و دقیق طرح شده اند ولی شاید برای پاسخ دادن در یک آزمون با ۱۰۰ سوال دیگر و در زمان محدود و شرایط پر استرس سالن آزمون مناسب نباشند و بهتر بود طراحان سوال آزمون وکالت ۹۶ پراکندگی مناسب تری از جهت سختی و آسانی سوالات در نظر می گرفتند، هر چند که در نهایت با توجه به رقابتی بودن آزمون وکالت سخت بودن سوالات عملا تاثیری در قبولی داوطلبان نخواهد داشت و کسانی که بالاترین نمره را کسب کنند بدون لحاظ حد نصاب پذیرفته خواهند شد.

دفترچه سوالات آزمون وکالت ۹۶ را می توانید از اینجا دریافت کنید

بخش اول این مطلب را از اینجا بخوانید

بخش دوم این مطلب را از اینجا بخوانید

در ادامه بخش سوم این مطلب را می‌خوانید :

سوال شانزدهم- شاید جایگاه این سوال در درس آیین دادرسی مدنی دقیق تر بود، چون موضوع سوال به بحث ادله اثبات دعوا نزدیک تر است، در سه گزینه طراح سوال به اماره های تصرف و فراش اشاره نموده است که در مواد مختلف قانون مدنی آمده اند، ولی در یک گزینه که به غیرمنقول بودن اموال اختصاص داده شده به زراعت اشاره شده است، که در گزینه اخیر در حقیقت قانون گذار یک قاعده و حکم خاص وضع نموده است و به همین جهت ما به این قبیل اموال "غیر منقول حکمی" می گوییم.

سوال هفدهم- هرچند ممکن است بدوا سوال ساده به نظر برسد ولی پیچیدگی خاص خود را دارد، مادۀ ۶۸۶ قانون مدنی در مورد اهلیت ضامن صراحت دارد ولی قانون در مورد لزوم اهلیت مضمون له ساکت است، به نظر دکتر کاتوزیان در ضمانت از نوع نقل ذمه چون طلب مضمون عنه از بین می رود و به ضامن منتقل می شود عملا در اموال مضمون له تصرف می شود و به این منظور باید رشید باشد، ولی اگر ضمانت از نوع تضامنی باشد، اضافه شدن تعهد ضامن برای تادیه دین مضمون عنه عملا یک نوع تملک رایگان و بی ضرر است که برای انجام ان طبق مواد ۱۲۱۲ و ۱۲۱۴ قانون مدنی قبول سفیه هم به تنهایی کافی خواهد بود.

سوال هجدهم- در این سوال هم طراحان سراغ یکی از قوانین خاص رفته اند، طبق مادۀ ۲۶ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ در فرض سوال و با وجود انکه راننده مقصر و مسوول نیست باز هم حسب مورد بیمه گر یا صندوق تامین خسارات بدنی باید دیه عابر پیاده را بپردازند: «در راههایی که برای عبور عابران پیاده علائم، تجهیزات و مسیرهای ویژه اختصاص داده شده است عابران مکلفند هنگام عبور از عرض یا طول سواره‌رو با توجه به علائم راهنمائی و رانندگی منصوبه در محل از نقاط خط‌کشی‌شده، گذرگاههای غیرهمسطح و مسیرهای ویژه استفاده نمایند هرگاه عابران به تکلیف مذکور عمل ننمایند، درصورت تصادف با وسیله نقلیه، راننده مشروط به این که کلیه مقررات را رعایت نموده باشد و قادر به کنترل وسیله نقلیه و جلوگیری از تصادف یا ایجاد خسارت مادی و بدنی نباشد مسؤولیتی نخواهد داشت. عدم مسؤولیت راننده مانع استفاده مصدوم یا وراث متوفی از مزایای بیمه نخواهد شد و شرکت بیمه با ارائه قرار منع تعقیب یا حکم برائت راننده ملزم به اجراء تعهدات موضوع بیمه نامه به مصدوم یا ورّاث متوفی خواهد بود. چنانچه وسیله نقلیه بیمه نباشد، دیه عابر از صندوق موضوع قانون بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۳۴۷/۱۰/۲۳ پرداخت می‌شود. …»در حقیقت حکم مادۀ مذکور خلاف قاعده است و جبران بیمه گر ناشی از مسوولیت بیمه گذار نیست و در حقیقت در این مورد بیمه ا زنوع بیمه مسوولیت نیست بلکه از نوع بیمه حوادث است.

سوال نوزدهم- بحث اجاره اماکن تجاری یک از مباحث پیچیده حقوق مدنی ایران است، با توجه به فرض سوال که اجاره در سال ۱۳۶۴ واقع شده است موضوع تابع قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال ۱۳۵۶ است، اگر موضوع سوال ملک غیرتجاری و یا قرارداد اجاره مربوط به پس از سال ۱۳۷۶ بود مشمول مقررات عام حقوق مدنی می شد و طبق مادۀ ۴۹۷ قانون مدنی با فوت مستاجری که شرط مباشرت او شده بود قرارداد اجاره منفسخ می شد، ولی در فرض سوال با توجه به اینکه مکان تجاری و قرارداد مشمول قانون مصوب ۱۳۵۶ است، نمی توان به قواعد عام رجوع کرد. طبق قانون روابط موجر و مستاجر مصوب ۱۳۵۶ ، هرچند اختلاف نظر و بحث هایی در این زمینه وجود دارد، اصولا قرارداد اجاره حتی با انقضای مدت هم به پایان نمی رسد، در دفاع از این ادعا می توان به احصاء مواردی که موجر می تواند درخواست تخلیه مکان را بکند در مادل ۱۴ این قانون اشاره کرد که در میان این موارد اشاره ای به پایان مدت اجاره نشده است و از سوی دیگر در جاهای مختلف قانون تکالیفی از حیث تعدیل اجاره بها یا تنظیم اجاره نامه پس از پایان مدت اجاره تعیین شده است و در صورت فوت موجر صرفا در بند ۴ مادۀ ۱۲ این قانون به ورثه مستاجر اجازه داده شده است که مجتمعا درخواست فسخ اجاره را بنمایند. بنا بر این در مورد این سوال می توان گفت که با فوت مستاجر، اجاره نسبت به ورثه او استمرار می یابد و یازی هم به موافقت موجر نخواهد بود. اصولا قانون روابط موجر و مستاجر مصوب ۱۳۵۶ حاوی قواعدی پیچیده و خلاف قواعد عام حقوق مدنی است و طرح سوال از این قانون مخصوصا در موضوعی که حکم خاص آن در قانون مدنی نیز وجود دارد و میتواند موجب اشتباه زیاد داوطلبان شود جالب به نظر نمی رسد.

سوال بیستم- این سوال هرچند اصولا مربوط به مسوولیت مدنی است ولی از آنجا که به طور مشخص در مباحث درس آیین دادرسی کیفری به آن پرداخته شده است، آمدن آن در میان سوالات درس حقوق مدنی را باید کج سلیقگی طراحان سوال آزمون وکالت ۹۶ تلقی کرد، اصل یکصد و هفتاد و یک قانون اساسی قاعده کلی در مورد تقصیر قاضی را بیان داشته است: « هر گاه‏ در اثر تفسیر یا اشتباه‏ قاضی‏ در موضوع‏ یا در حکم‏ یا در تطبیق‏ حکم‏ بر مورد خاص‏، ضرر مادی‏ یا معنوی‏ متوجه‏ کسی‏ گردد، در صورت‏ تقصیر، مقصر طبق‏ موازین‏ اسلامی‏ ضامن‏ است‏ و در غیر این‏ صورت‏ خسارت‏ به‏ وسیله‏ دولت‏ جبران‏ می‏ شود، و در هر حال‏ از متهم‏ اعاده‏ حیثیت‏ می‏ گردد.» حکم این اصل از قانون اساسی طبق قواعد عام مسوولیت مدنی بیان شده است، ولی از سوی دیگر و برای تامین بهتر حقوق افرادی که بیگناه بازداشت و قربانی تقصیر یا نقص دستگاه قضایی می شوند و برای تسهیل دسترسی ایشان به جبران خسارات وارده قانونگذار طی مواد ۲۵۹ و ۲۶۰ قانون آیین دادرسی کیفری و آیین نامه اجرائی مربوطه جبران خسارات ناشی از بازداشت را بر عهده دولت و از طریق صندوق مخصوصی که در وزارت دادگستری ایجاد می شود قرار داده است، در قسمت آخر مادۀ ۲۵۹ مذکور مقرر شده است که « … در صورتی‌که بازداشت براثر اعلام مغرضانه جرم، شهادت کذب و یا تقصیر مقامات قضایی باشد، دولت پس از جبران خسارت می‌تواند به مسؤول اصلی مراجعه کند» بنا بر این باید گفت در صورتی که بازداشت ناشی از تقصیر قاضی باشد دولت پس از پرداخت خسارت می تواند به قاضی مقصر نیز رجوع کند.

بخش اول این مطلب را از اینجا بخوانید

بخش دوم این مطلب را از اینجا بخوانید

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۶۲ دیدگاه ها

  1. من اصن ازبس،حالم گرفته نمیتونم چیزی،بگم واقعا بی انصافیه حداقل سوالاش سخت بود زمانش،بیشتر میبود ایخدا 😩😩😩😭😭😭

    1. ممنون از کاربر دیبا که تحصیل مال از طریق نامشروع رو درست و منطقی توضیح دادن و تطبیق سوال ۸۱ جزا هم با ماده ۵۳ قانون خانواده ۹۱ صحیحتر از بقیه هست

  2. به نظر میرسد سوال ۸۱ جزا مشمول تبصره و ماده ۵۳ قانون حمایت خانواده ۹۱ است و گزینه جرائم متعدد با عنوان مجرمانه خاص صحیح است.نظر جناب غلامی هم همین است

  3. دوستان در هر صورت اگر سوالات سخت و چندپهلو بوده که هست و زمان متناسب نبوده که بوده معدل عقلا” میاد پایین ( البته در این صورت هم معتقدم فقط یک سری افراد قبول میشن که به طور عجیب و غریبی خواندند و تست زدند و هزینه های زیادی کردند و یک سری افراد در حد مطالعه ی متعارف ،ریسمان اعتماد به نفس و اعصابشان وسط آزمون از هم تنیده شده و قربانی سواات شدند)
    مراد از اعتراض این است که مرجع طرح سوال در سنوات بعد به خودش اجازه نده که اینچنین سوالات طولانی و نامتعارف طرح کنه یا حداقل زمانی متناسب برای پاسخگویی در نظر بگیره و مطمئن باشید که اگر سال های قبل این اعتراضات می شد و تاثیرش را می گذاشت امسال اینچنین نمی شد پس باید حرفمون رو به گوششون برسونیم که حداقل اگر امسال قربانی شدیم سال های بعد اسن مشکلات پیش نیاد

  4. دوست محترمی که میگن پارسال فقط دوتا درس سخت بود و امسال چهارتا..همه هرسال ازمون خودشون رو سختتر میدونن..منطقی باشین نه احساساتی..پارسال جزا و اصول خیلی سخت بودن..امسال مدنی و اصول..بقیه درسا راحت بودن حتی ایین دادرسی مدنی که اصلا سخت نبود..دلیل نمیشه چون شما درک درستی از سوال ندارین پس سخت بوده..هیچوقت تو یک سال ۴درس پیچیده نیست و تقریبا بعیده!!

    1. نیازی به مجادله، توهین، بی منطق خواندن و انگ عدم درک زدن به دیگران وجود نداره خانم یا آقای کارآموز!
      آمار و ارقام خودش گویای همه چیز هست
      اندکی صبر بفرمایید تا میانگین معدل و کف قبولی سال ۹۶ به صورت آمار ارائه بشود آن زمان متوجه اشتباه خودتون خواهید شد!

    2. درود. دوست عزیز
      اتفاقا اصول امسال به نسبت پارسال خیلی استاندارد بود
      و اصلا سخت نبود
      لطفا به درک و فهم هم توهین نکنیم
      اصولی که برای شما سخت بوده برای بنده ساده بود
      پس طبیعیه یکسری دروس برای شما ساده باشه فقط!!!!!!
      براتون ارزوی موفقیت میکنم
      نظر. همه محترمه

      1. اصول خداییش از پارسال بهتر بود،،،ادم باید حق و بگه،،،،،فقط سه درس امسال خیلی دوپهلو داشت،،،
        مدنی
        دادرسی مدنی
        جزا
        نظر منه البته،،،،،،تحمیل نمیکنم،،،،

    3. اینطوری نیست قربانت گردم ! من سال پیش هم شرکت کردم . اصول سخت بود و چند سوال از جزا پیچیده و گمراه کننده بود . امسال این گمرا کنندگی و چند پهلو بودن تسری پیدا کرده بود به عموم سوالات . سوالات آیین دادرسی مدنی رو برید یه نیگا بندازید خودتون متوجه میشین یا سوالات جزا و مدنی رو . برای بیش از ۴۰ درصد سوالات به قطع می توان گفت زمان ۱ دقیقه مناسب نبود . تازه همون بیش از ۱ دقیقه هم بین دو گزینه آنچنان شک می کردی که نمی تونستی هیچ گزینه ای رو با غلبه بر دیگری انتخاب کنی . حال با این اوصاف اگه ۴۰ درصد سوالات رو نمی زدی دچار استرس شدید می شدی که کف معدل ۶۰ درصد هست و قبول نمیشی و شد آنچه شد …

    4. دوست عزیز شما اوپن بوک برید جواب جزا رو بدید ببینید بعدش میفهمی چقدر اختلافیه داره مثل پارسال که خودم شرکت کردم امسال هم اختلاف موسسات معلومه.این نشان از عدم اگاهی موسسات نیست چرا کیفری رو اختلافی جواب نمیدم.چون سوالات مدنی وایین دادرسی مدنی وجزا سوالاتش مبهم واختلافی وبیش اندازه وقت گیر .پس لطفا شما احساساتی تصمیم نگیرن.شما قبول شدید تبریک.ولی دلیل نمیشه سوالات نامفهوم واختلافی بیارن.سخت بودن فرق میکنه با غیر استاندارد بودن.

  5. برویم سر وقت تحلیل سوال پدر خوانده….اگر در این سوال دقت شود گفته شده پدر خوانده در پی اختلاف خانوادگی فرزند خود را میکشد…زمانی که من با این سوال روبرو شدم ..مقداری بلند گفتم اول سوال را بگیرم یا اخر سوال را .طوری که ناظر جلسه صدای من رو شنید و به من تذکر داد…زیرا این سوال واقعا دو پهلو بود زیرا از طرفی نوشته فرزند خود..که اگر بخواهیم از نظر اصولی تحلیل کنیم ..و لفظ فرزند را نسبت به پدر خوانده یکبار سلب و یک با. حمل کنیم متوجه میشویم که لفظ فرزند خود در معنای حقیقی بکار رفته…پس طبق این نحوه باید گفت قتل عمد است و دیه و تعزیر…اما از طرف. دیگر اگر بخواهیم بر طبق عرف جواب دهیم ،پدر خوانده به فرزند خوانده میگوید فرزندم….نمیگوید فرزند خوانده ام ..که بر طبق این روال گزینه عمد و قصاص صحیح میشود..اما نکته دیگری هم در این سوال بود که نوشته بود درپی اختلاف خانوادگی…حال باید دید این واژه را به خانواده نسبی اش باید. ربط داد یا به خانواده به وجود امده .که باز طبق عرف خانواده دومش خانواده هستند.ولی طبق اصول نه…در کل با توجه به لفظ ابتدایی پدر خوانده به نظر من گزینه عمد و قصاص صحیح است زیرا اگر در ارا دقت کنید یا کیفر خواستها .نوشته نمیشود پدر خوانده فرزند نسبی خودش.را کشت…نوشته میشود پدر فرزند خود را کشت..وسلام

      1. دوست خوبم منا خانم سلام
        بنده یه کامنتی قبلا گذاشتم وگویا سوتفاهم شد براتون
        منظورم از جمله ان شالله هرکی حقشه قبول بشه کلی بود و توهین به شخص خاصی نبود
        شما با درصدهاتون قطعا حقتون هست قبولی
        پوزش میطلبم
        حلال کنید

    1. این حرفا چیه دوست عزیز ( ر) من از کسی زود ناراحت نمیشم،،،،،ایشالله هممون امسال به مرادمون برسیم،،،،هممون قطعا زحمت کشیدیم،،،،،که هرچی زودتر قبول بشیم راحت شدیم با این طرز سوالات که هرسال بدتر میشه،،،،امسال شکی نیست بدتر بود،،،،من میفهمم که هرسال عده ای میگن سخت بود واین جملات تاحدودی به گوشمون اشناست،،،،اما ،،،،امسال تفاوت میکرد،،،،،تو کامنتای قبلیم گفتم چرا تفاوت میکرد،،،تکرار نکنم بهتره،،،،وخلاصه اینکه قبولی هرچه سریعتر خیالمونو راحت میکنه،،،،،،،

  6. دوستان توجه کنند : اعتراضاتتون رو نسبت به سوالات و تله های بسیارش و عدم تناسب اون نسبت به یک “داوطلب وکالت” و نه یک متقاضی کارشناسی ارشد یا دکتری و همچنین نامتناسب بودن حجم سوالات و مدت پاسخگویی و همچنین مشکلات سوالات اختلافی رو هر جوری هست و از هر طریقی که می تونین به اطلاع اسکودا و جناب کشاورز برسونین . اگر مشکلات به اطلاع اسکودا نرسه جناب کشاورز عنوان می کنند که “تا کنون هیچ گزارش و اعتراضی به دست ما در مورد سوالات نرسیده” و خیلی راحت از کنارش رد می شن.
    در ضمن وظبفه ی خودم می دونم از سایت وزین “اختبار” و مالکین و مدیران محترم و دلسوزشون که مامن و درد دلگاهی هستند برای ما و فرصتی رو به همه ی ما بمیدهند برای تبادل نظر و اعتراض و ارائه ی نظر ، کمال تشکر رو بکنم

  7. اعتراض به سوالات فایده نداره.پارسال سوالات جزا کلی اعتراض شد هیچ گدوم حذف نشد. هر کدوم طراح بگه درسته مجبوریم قبول کنیم

    1. نه . حجم اعتراض وقتی بالا باشه توجه می کنند و باید بکنند . اعتراض الکی که نمی کنیم .
      همونطور که در مورد کرمانشاه اول به دادن فرصت نیم ساعته ی اضافه بسنده کردند و بعد اعتراضات مکرر مجبور به تعویق برگزاری آزمون کردند .
      دوستان یادتون نره قرار نیست کسی اعتراض الکی و کذایی بکنه . کمی به گذشته برگردیم و ببینیم در سنوات گذشته و گذشته تر چه کسانی به چه سوالاتی پاسخ دادند و راحت وکیل شدند و ما به چه سوالاتی و در چه وقت نامتناسبی پاسخ دادیم ! خیلی از ما در این مدت درس خواندند و زحمت کشیدند و در واقع به اندازه ی یک “داوطلب وکالت” آمادگی داشتند و دارند و نتیجه ی زحماتشان نباید بازیچه ی آزمون و خطای مسئولین بشه و حق شرعی و عقلی ست که در چنین وضعیتی صدامون رو به گوش کسانی که قسمتی از سرنوشتمون در محدوده ی اختیارات اونهاست برسونیم. با احترام

  8. باعرض سلام
    امسال خیلیا از سرجلسه که اومدن بیرون با خوشحالی میگفتن ازمون چقدر راحت بود این نشون از سطح مطالعه طرف میداد کسی که درس خونده بود میدونست که کدوم سوال سخته یا راحته یا متوسطه
    امسال دوتا درس ضریب۳ رو واقعا پیچونده بودن برعکس پارسال که این دوتا درس رو راحت داده بودن بعدش پارسال ما
    تقریبا ۴تادرس راحت داشتیم امسال ۴تا درس سخت داشتیم میخوای بگی تاحدودی تجارت وادک رو راحت داده بودن وگرنه بقیه دروس سختی خودش رو داشت این دوتا درس هم اگه راحت داده بودن به این خاطر بود که مدنی وادم نصف وقت رو به خودشون اختصاص میداد و زمان برای بقیه دروس ۱ساعت بود پس در نتیجه کسی نمیرسید دروس راحت رو جواب بده
    واقعا مسولین وطراحهای باسواد محترم شما یه دانشجوی رشته حقوق رو که از دانشگاههای ایران مدرک گرفته شبیه پروفوسورا میبینید که اینقد در حقشون اجحاف میکنید بیاید باهم خوب باشیم

  9. اوکی پس هم سوال پدر خوانده، هم سوال تحصیل مال از طریق نامشروع یا کلاهبرداری…و یکی هم به انتخاب خودم

    1. نه اینو جدی میگم،،،،اون سوال دادرسی مدنی که درمورد واخواهی بود،،،،همه موسسات زدن تجدید نظر خواهان میتواند بکند،،،،،فقط دادستان زده درخواست تصحیح حکم،،،که خودشم اشاره کرده وگزینه تجدید نظر ممکنه درست باشه،،،،اگر دوستی با اطمینان بیشتری میدونه جواب چی میشه بگه،،،ممنون

  10. دوستان لطفا راهنمایی بفرمایی در مورد اون سوال جزا راجع به نفقه ایا با فرض اینکه مردی از همسر سابق دارای فرزند بوده و مجدد ازدواج کرده و مرتکب ترک انفاق زوجه و فرزند خود شود و هر دو طرح دعوی نمایند آیا این فرد مرتکب یک جرم شده یا دو جرم مستقل.

    1. سلام صبح بخیر. نیازی نیست هر روز این جا اعتراض کنیم به سوالات ایراد بگیریم . اعتراض این امتحان رو فقط باید از طریق مقام دادستان کل کشور کرد تا وارد قضیه بشه.

  11. سلام به دوستان عزیز
    من یک نکته رو خدمتتون عرض کنم .سوالات امسال سخت تر از ادوار گذشته بود و لااقل با بررسی ۱۰ سال گذشته .ودر مقایسه یا سال گذشته میشه گفت هرکس ۵۰ زده مدنی امسال رو برابری میکنه با ۸۰ پارسال .و ایین دادرسی مدنی تله سوالات امسال بود .جزا هم از نظر سختی همانند پارسال بود.
    میانگین مدنی رو من خودم از حدود ۴۰ نفر ازدوستانم پرسیدم و بررسی کردم حدود ۲۱ در صد بود.
    امسال برای قبولی ۱ الی ۱.۵ کمتر از معدل پارسال نیازه
    در ضمن مطمئنا با پاسخنامه سنجش معدل ها تغییر اساسی میکنند.
    و نکته حائز اهمیت ازمون وکالت از سال ۹۱ محاسبه بر اساس تراز هست.
    بدین صورت که اگر شما سوالی رو که اکثرا اشتباه زدن و شما درست زدی به اندازه ۴ سوالی که همه صحیح پاسخ دادن
    و شما هم زدین دارای ارزشه .
    پس میشه گفت سوالات اختلافی تعیین کننده امسال هستن
    برید یه سری به سوالات ازمون دکتری ۹۵ بزنید تا ببینید که ازمون امسال در درس مدنی بالاتر از ازمون دکتری بوده.
    براتون و خودم ارزوی موفقیت میکنم .

      1. اینکه معدل نمرات نسبت به سال قبل پایین بیاید به نظر صحیح و معقول به نظر می رسه اما نمی دونم چرا در عمل وقتی کارنامه ها رو می دن باز هم همون دارندگان نمرات سال های قبل ( مثلن ۱۲ به بالا) قبول میشن و تغییری حاصل نمی شه . البته در مورد امسال که مصداق این حکم اخیر باشه الان با این وضع پاسخگویی دوستان کمی شک دارم و به نظر می رسه امسال معدل پایین بیاد
        در ضمن دادستانی ها هر سال نمرات بالایی کسب می کنند چه سخت باشه و چه آسون ! به نظر می رسه اونها علم لدنی پیدا می کنند و سختی سوالات به هیچ عنوان به اونها کارساز نیست !!! :D ( محض شوخی عرض کردم)

          1. حرکت برای کلید فایده ای نداره . باید اعتراض کنید که ۱-سوالات اختلافی و در حد ارشد و دکتری حذف بشه ۲- اگه امسال اینجوری سوال دادن و یک آب هم روش ، دیگه سال بعد اینطور سوال ندن
            متاسفانه اعتراض گویا برای ما مهم نیست . عادت کردیم ما رو هر سوال با هر نوع سوال و سیاستگذاری آزمونی که بخوان آزمایش کنن !

    1. عزیزم اطلاع غلط نده . .مبنای تراز درس به درسه نه سوال به سوال…..بر اساس پاسخگویی کلی بچه ها به سوالات یک درس که میبینن درصد پاسخگویی به اون درس چی بوده..مثلا مدنی ۲۱ امسال باشه ..اگه کسی ۴۲ بزنه ۱۰۰۰۰ نمره میاره یعنی دو برابر پایه ی تراز

    2. عذر خواهی میکنم.در مورد این صحبتتون مطمئن هستید که سوالاتی که دو پهلو بودند را اگر صحیح پاسخ بدهیم ۲برابر صحیح محاسبه میشه؟من اصلا در جریان محاسبات این آزمون نیستم.و سال اولی بود که شرکت کردم و متاسفانه بسیار برای من این آزمون مشکل بود .نمیدونم برای بقیه دوستان چطور بوده؟

  12. سلام دوستان الان که پیامهاتون را خوندم به شدت قلبم به درد امد چون دقیقا پارسال تا امدن نتایج فقط خود خدا میدونه چه استرسی را پشت سر گذاشتم با ان سوالات کذایی جزا وفقه پارسال اما بلاخره غول وکالت را مغلوب کردم ومیتونم با اطمینان بهتون بگم که وکالت نه ته خوشبختیه و نه رد شدنش اخر بدبختی اما ارزش تلاش را داره ادامه بدیدموفق میشید شاید امسال نه اما بلاخره موفق میشید

    1. اونهایی که رد سنوات قبل قبول شدند همچون کسانی هستند که آنسوی یک پل طولانی که پایینش دره ست به افراد این سو بای بای می کنند . خوشا بحالشون

      1. ایشالله سین عزیز منو شما هم قبول میشیم امسال،،،،،بای بای هم نمیکنیم!!!! همه دوست هستیم ومساوی،،،،،،،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا