بررسی اقدامات تلگرام برای جلوگیری از فیلتر شدن

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کرد :

اقدامات تلگرام برای جلوگیری از فیلتر شدن بررسی می شود

اسفنانی گفت: روز دوشنبه هفته جاری جلسه بعدی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه برگزار خواهد شد.

محمد علی اسفنانی در گفت و گو با خبرنگار حقوقی و قضایی میزان با اشاره به برگزاری کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اظهارکرد : در این جلسه تصمیمات جلسه آبان ماه پیگیری خواهد شد و با توجه به اقدامات یا تغییرات صورت گرفته توسط تلگرام، تصمیمات دیگری اتخاذ خواهد شد.

عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اشاره به اینکه در روز دوشنبه هفته جاری آخرین وضعیت فیلترینگ تلگرام مجددا بررسی می‌شود، گفت: در آخرین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تصمیم گرفته شد که از سرور اصلی تلگرام خواسته شود محتوای غیراخلاقی آن با توجه به آنچه که مد نظر مسئولان ایران است حذف کند و برای این کار به آنها فرصت داده شد.

وی همچنین درباره خبر آغاز فیلترینگ هوشمند تلگرام در ایران اظهارکرد: این خبر شایعه است و صحت ندارد.

به گزارش میزان،عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور نیز چندی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار میزان گفت: در جلسه اخیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، وزارت ارتباطات مکلف شد پشتیبانی و حمایت خود را نسبت به توسعه از شبکه های اجتماعی داخلی به عمل بیاورد.

وی ادامه داد: همچنین این وزارتخانه مکلف شد در صورتی که شبکه اجتماعی  تلگرام ظرف مدت محدودی اقدامات لازم را در خصوص حذف محتوای مجرمانه و رعایت قوانین و مقرارت جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها به عمل نیاورد شبکه موجود فیلتر و مسدود گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا