برای جبران تاخیر در جذب نیرو در برنامه پنجم توسعه، تا پایان سال ۱۳۹۴ حدود ۱۱۰۰ کارآموز قضایی فارغ التحصیل می شوند

مدیر کل امور آموزشی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه اعلام کرد:

برای جبران تاخیر در جذب نیرو در برنامه پنجم توسعه، تا پایان سال ۱۳۹۴ حدود ۱۱۰۰ کارآموز قضایی فارغ التحصیل می شوند

مدیر کل امور آموزشی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه گفت: بازنگری برای ایجاد تحول در سه بخش اصلاح نظام ارزشیابی علمی کار آموزان، ساماندهی بخش کارآموزی و تولید منابع درسی کار آموزی قضایی با رویکرد کاربردی انجام گرفته است.

به گزارش معاونت منابع انسانی قوه قضاییه، “حجت الاسلام والمسلمین سید توحید عاملی” مدیر کل امور آموزشی معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در مراسم تحلیف ۹۹ نفر از کارآموزان قضایی که صبح امروز در سالن احتماعات کاخ دادگستری برگزار شد؛ با عرض خیر مقدم و تبریک به میهمانان و کار آموزان قضایی گفت: امروز مراسم تحلیف ۹۹ نفر از کارآموزان تهران، قم و کرمانشاه برگزار می شود که از این تعداد ۳۰ نفر داوطلبان حوزوی و ۲۷ نفر فارغ التحصیلان ارشد و دکتری و ۴۲ نفر دارای مدرک کارشناسی می باشند در ضمن این افراد میانگین معدلشان ۱۸ بوده و با امتیاز خوب دوره کارآموزی را به پایان رسانده اند.

وی با اشاره به این که سال ۹۴ سال پایانی برنامه پنج توسعه است؛ تصریح کرد: ما سعی کرده ایم برای جبران برخی از تاخیرها برای جذب نیرو در برنامه پنجم توسعه زمینه ای را فراهم آوریم، تا در پایان سال ۱۳۹۴ حدود ۱۱۰۰ نفرکارآموز قضایی فارغ التحصیل شده و کار قضایی خود را شروع نمایند.

عاملی خاطرنشان کرد: از ۴ هزار نفری که قرار بود جذب شوند، تا پایان سال جاری ۳۷۰۰ نفر شروع به کار خواهند کرد. هم اکنون نیز ۱۸۳۵ نفر کارآموز مشغول به تحصیل می باشند که مرکز قم با ۶۵۰ نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: برای جذب این تعداد قاضی طبق آیین نامه ریاست محترم قوه قضاییه دو نوع جذب عمومی (شامل تستی و تشریحی و مصاحبه علمی) و اختصاصی (ویژه نخبگان که شامل مصاحبه علمی است) تا به امروز در دستور کار قرار داشته است.

مدیر کل امور آموزشی معاونت منابع انسانی قوه بیان کرد: تلاش شده است در جذب قضات رویکرد نخبه گزینی مورد توجه قرار گیرد که با این رویکرد در سال ۱۳۹۳ برابر روش جذب عمومی نزدیک با ۱۳۰۰ نفر به صورت جذب اختصاصی وارد دستگاه قضایی شده اند که این موضوع نشان می دهد، نخبگان در طول این سال ها توجه ویژه برای ورود به شغل قضاوت داشته اند.

عاملی با اشاره به آزمون سال قضاوت سال ۱۳۹۴ نیز گفت: در قضاوت سال جاری حدود ۳۰ هزار داوطلب برای تصدی پست قضا در آزمون شرکت کرده اند و نتایج آن در دی ماه اعلام خواهد شد و پذیرفته شدگان  نیز برای آزمون تشریحی دعوت خواهند شد.

مدیر کل امور آموزشی معاونت منابع انسانی اظهارداشت: برای بهبود کیفیت جذب قاضی در دستگاه قضایی بازنگری های را در حوزه مقرارت و ضوابط در دستور کار قرار داده ایم که این بازنگری ها محصول دو سال بررسی های میدانی است و تلاش شده تا اثربخشی  آنها  به صورت روشن مشخص گردد.

وی افزود: این بازنگری های برای ایجاد تحول در سه بخش اصلاح نظام ارزشیابی علمی کار آموزان، ساماندهی بخش کارآموزی و تولید منابع درسی کار آموزی با رویکرد کاربردی قابل مشاهده است.

عاملی با اشاره به برنامه های جدید آموزشی و ارزیابی قضات جدیدالورد به طرح قضات آزمایشی اشاره کرد و افزود: کار آموزان باید به این مسئله عنایت داشته باشند که براساس مصوبه هیات ممیزی کمسیون نقل و انتقالات، مقرر شده است که هر شش ماه یکبار به صورت منظم عملکرد قضات جدید گزارش شود.

مدیر کل امور آموزشی معاونت منابع انسانی در پایان تصریح کرد: از  این گزارشات عملکردی هم به عنوان مبنا برای نیاز سنجی آموزشی استفاده خواهد شد و هم این گزارشات مبنا برای ارزیابی و  تصمیم گیری در خصوص تبدیل وضعیت آزمایشی به قطعی خواهند بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا