با کمبود قاضی در کشور روبرو هستیم

وزیر دادگستری خبر داد :

با کمبود قاضی در کشور روبرو هستیم

در حال حاضر ۱۰ هزار قاضی در بیش از ۵۰۰ حوزه قضایی مشغول به فعالیت هستند

وزیر دادگستری از ورود ۹ میلیون پرونده در سال جاری به دستگاه‌های قضایی در سراسر کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر با کمبود قاضی در محاکم قضایی کشور روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، دفتر گرمسار- حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در جمع کارکنان دادگستری شهرستان گرمسار افزود: پرونده‌های موجود در دستگاه قضایی توسط همکاران ما در سراسر کشور ۱۵ میلیون بار مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ هزار قاضی در بیش از ۵۰۰ حوزه قضایی مشغول به فعالیت هستند و ما با کمبود تعداد قضات روبرو هستیم اما بحمدالله قضات متعهد با تلاش و پیگیری این نقصان را جبران می‌کنند.

وی ادامه داد: حجم پرونده‌های قضایی بالاست و باید کار به نحوی صورت گیرد که دستگاه قضایی با قدرت و سرعت و دقت کامل به وظیفه اصلی خود برسد.

وزیر دادگستری با بیان این‌که «تاخیر در رسیدگی و تاخیر در اجرای حکم ارزش اجرای عدالت را از بین می‌برد» اظهار کرد: شاید در مواردی قاضی بهترین و عادلانه‌ترین حکم را صادر کرده است، اما تاخیر در رسیدگی و اجرا ارزش حکم را نیز از بین خواهد برد و آن را در نظر شاکی ناچیز خواهد کرد.

وی درباره کمبود نیرو نیز گفت: بودجه دولتی دیگر برای رسیدگی به امورات دولتی و هزینه‌های جاری کافی نیست و دولت دیگر توان و تحمل هزینه‌های جاری را ندارد؛ زیرا درصد کمی از بودجه کشور صرف مسائل عمرانی و خدماتی می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون هیچ تقسیمات کشوری در ایران انجام نشده و این امر در کل طول نظام اداری ایران بی‌سابقه بوده که ۲۸ ماه از عمر یک دولت بگذرد و هیچ تقسیمات کشوری در آن انجام نشود و این نشاندهنده این است که دولت دیگر توان ایجاد هیچ اداره جدیدی را ندارد.

وزیر دادگستری اظهار کرد: از سال آینده و با شروع برنامه ششم توسعه ،سالانه یک میلیون نفر فارغ‌التحصیل بیکار به کشور اضافه خواهد شد. ضمن این‌که افرادی که امروز در دستگاه‌های دولتی استخدام می‌شوند یک سوم جمعیت بازنشستگان نیز نیستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

    1. سلام

      علی رغم پایان مجوز قوه قضاییه برای استخدام قاضی در برنامه پنجم، ولی ظاهر امر این طور است که در برنامه ششم هم این مجوز البته احتمالا برای تعداد کمتری تمدید خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا