با تشریح ضرایب و نحوه گزینش آزمون دکتری ۹۲ تغییرات آزمون دکتری ۹۲ به دانشگاه‌ها ابلاغ شد

مشاور عالی سازمان سنجش با اعلام ضرایب دروس عمومی و تخصصی آزمون دکتری ۹۲، گفت: در گزینش نهایی داوطلبان وزن آزمون کتبی و مصاحبه به صورت برابر و به میزان ۵۰ درصد لحاظ می‌شود که این تغییرات علاوه بر درج در دفترچه راهنمای آزمون دکتری به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

 

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ضرایب دروس آزمون دکتری ۹۲، گفت: در این آزمون علاوه بر مواد عمومی شامل زبان عمومی و استعداد تحصیلی، مجموعه‌ای از دروس تخصصی دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد لحاظ می‌شود.

 

وی با بیان اینکه دروس زبان با ضریب دو و استعداد تحصیلی با ضریب یک در آزمون دکتری ۹۲ لحاظ خواهد شد، اظهار کرد: مجموعه دروس اختصاصی به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب چهار در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: البته ضرایب هر یک از دروس اختصاصی گروه آزمایشی علوم پزشکی در مقابل هر درس در دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون دکتری مشخص شده است.

 

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه سطح سوالات امتحانات اختصاصی، حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی شده است، اظهار کرد: طراحی سوالات در هر رشته مطابق با برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی است.

 

توکلی با اشاره به نحوه گزینش در آزمون دکتری ۹۲، گفت: گزینش نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل ۸۰ درصد آزمون کتبی و ۲۰ درصد معدل‌های تراز شده دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد و نمره مصاحبه می‌باشد.

 

وی توضیح داد: البته میزان تاثیر نمره کتبی و مصاحبه در نحوه پذیرش داوطلبان به صورت یکسان و به میزان ۵۰ درصد لحاظ خواهد شد که وزن برابری تاثیرات نمرات کتبی و مصاحبه در دفترچه آزمون ثبت و به دانشگاه‌ها نیز ابلاغ شده است.

 

توکلی در خاتمه با بیان اینکه ثبت‌نام آزمون دکتری ۹۲ از ۷ آذر آغاز می‌شود، گفت: آزمون نیمه متمرکز دکتری ۱۸ اسفند ماه برگزار می‌شود

 

نقل از ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا