بالاگرفتن زمزمه‌های عدم برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۱

پایگاه خبری اختبار- در پی تشدید ابهام درخصوص برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۱، عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مازندارن نیز از احتمال عدم برگزاری این آزمون خبر داد.

به گزارش اختبار، درحالیکه تنها سه ماه تا پایان سال ۱۴۰۱ باقی مانده همچنان موضوع برگزاری آزمون وکالت سال جاری در هاله‌ای از ابهام است.

در همین حال مجید داودی، عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مازندران در حساب توییتر خود نوشت:

«‏زمزمه‌هایی مبنی بر عدم برگزاری آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۱ شنیده می شود. دفع‌الوقت کردن اسکودا هم به این مساله دامن زده و سبب نگرانی داوطلبان شده است. صرف نظر از هر گونه توجیه و نگرشی باید گفت عدم برگزاری آزمون نه تنها نادیده گرفتن قانون، بلکه ظلمی آشکار به داوطلبان است.»

گفتنی‌ست آخرین بار در مردادماه سال جاری نمایندگان کانون‌های وکلای دادگستری تصمیم گرفتند این آزمون در زمستان برگزار شود اما از آن پس تصمیم دیگری درباره زمان و جزییات ثبت‌نام آزمون گرفته نشد.

پس از مدت‌ها بلاتکلیفی موضوع برگزاری آزمون در دستور جلسه روز ۲۴ آذر شورای اجرایی اسکودا قرار گرفت و درحالیکه داوطلبان منتظر اعلام تاریخ ثبت‌نام و برگزاری بودند، مشخص شد که باز هم تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده است

اعلام رسمی مبنی بر تصمیم گیری در نشست آتی شورای اجرایی

ابراهیم کیانی سخنگو و نایب رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در گزارشی که در قالب یک ویدئو از سوی روابط عمومی اسکودا منتشر شد، در توضیح این موضوع گفت با توجه به اینکه طبق قانوت تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار قوه قضاییه به عنوان ناظر و سازمان سنجش به عنوان مجری برگزاری آزمون وکالت تعیین شده اند، تصمیم گیری نهایی در مورد برگزاری آزمون در نشست آتی شورای اجرایی و پس از اخذ نظر این دو نهاد انجام خواهد شد.

ادعای قطعی‌بودن عدم برگزاری توسط عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز

با این حال و پس از این گزارش نایب رییس اسکودا، فرشید فرحناکیان عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، در اظهار نظری توییتری از اطمینان خود نسبت به عدم برگزاری آزمون وکالت در ماه های باقیمانده سال ۱۴۰۱ خبر داد.

فرحناکیان در اظهار نظر توییتری خود مدعی تلاش اسکودا برای معامله با قوه قضائیه بر سر عدم برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۱ شد و نوشت:

«تحلیل شخصی‌ام از مصوبات مورخ ۲۴/ ۹/ ۱۴۰۱ شورای اجرایی اسکودا این است که با عدم تصویب اصلاح وظایف سنگین کارآموزی در آیین‌نامه ابلاغی ۱۴۰۰ دنبال این هستند که قوه‌قضائیه را نیز با عدم برگزاری آزمون کارآموزی وکالت ۱۴۰۱ در ماه‌های باقیمانده از امسال متقاعد سازند.

با این اوصاف، تقریبا در عدم امکان برگزاری آزمون کارآموزی وکالت ۱۴۰۱ در ماه‌های باقیمانده از امسال مطمئن هستم.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۰ دیدگاه ها

  1. سلام
    امسال که آزمون قطعا برگزار نمیشه حداقل اگه امکان داره تاریخ سال بعد اعلام کنید که از بچه ها برنامه ریزی کنند ….؟َ!
    با تشکر

  2. سلام وقتتان بخیر
    متاسفم..
    بزرگواران اعتماد را سر می برند..حدود ۵ ماه هست که همه چیز را کنار گذاشته ام..برای جمع بندی مطالب..همسر و یک کودک ۴ ساله با این اوضاع اقتصادی و اجتماعی..فقط و فقط و فقط به اعتماد وعده ی برگزاری آزمون در زمستان..اگر عدالتی وجود داشته باشد قطعا و مطمئنا ، مسبب نه ، کل مجموعه در زندگی شخصی شان آثار خلف وعده و آه صد چو منی را خواهند دید.
    باشد گله ای نیست..آخرین سرگرم سکوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا