اولین واکنش رئیس سازمان ثبت به حاشیه‌های آزمون سردفتری ۹۷

احمد تویسرکانی:

حرف و حدیث‌ها ناروا هستند

پایگاه خبری اختبار- با گذشت بیش از یک ماه از اعلام نتایج آزمون سردفتری سال ۱۳۹۷، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به اعتراضات و حاشیه‌های ایجاد شده درخصوص این آزمون واکنش نشان داد.

به گزارش اختبار به نقل از فارس، احمد توسرکانی امروز، یکشنبه ۲۰ آبان، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی پیرامون ابهامات آزمون سردفتری، گفت: به موجب قانون در ازای هر ۱۵ هزار نفر یک دفترخانه ایجاد می‌شود، حدود ده سال آزمون برگزار نشد چون در سال ۷۶-۷۷ بیشتر از میزان لازم جذب صورت گرفته بود و قرار شد امسال ۹۶۰ دفتر به دفاتر اضافه شود. در ابتدا شرکت معتبری که مجوز قانونی را داشته باشد و سابقه برگزاری آزمون نیز داشته باشد شناسایی شد و هزینه‌ها نیز بررسی شد. تمام پول متقاضیان به شرکت واریز شد.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: طراحی سؤال و تکثیر آنها با حفاظت اطلاعات قوه قضاییه بود و لو رفتن سؤالات اتهاماتی است که بدون شواهد زده شده است.

وی ادامه داد: حدود ۸۰ هزار نفر برای ۹۶۰ دفترخانه ثبت‌نام کردند و ما مکلف بودیم ۳۰ درصد افراد را از ایثارگران انتخاب کنیم که قریب ۳۰۰ نفر سهمیه ایثارگران شد و ۶۶۰ نفر از سایر افراد بود و ۵۵ هزار نفر در روز آزمون حضور داشتند.

تویسرکانی گفت: قرار بود ابتدا یک آزمون و سپس یک اختبار در مرحله دوم انجام شود، اما تصمیم گرفتیم نفرات بالاتر را دعوت کنیم و اگر پذیرفته نشدند، سایر رتبه‌ها را دعوت کنیم.

وی در خصوص عدم صدور کارنامه گقت: صدور کارنامه نیز در آزمون‌های استخدامی متداول نیست اما از زمان اعتراض به افراد معترض نمره شخص و نمره افراد قبول شده اعلام شد که به ۲۰۰ معترض این نمرات اعلام شده است. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به شبهه اینکه بیان می‌شود در برخی شهرستان‌ها چند خواهر قبول شدند، گفت: فرزندان یک ایثارگر در نقطه دورافتاده‌ای در استان کرمانشاه در آزمون قبول شدند اما فرزند مدیرکل ثبت استان کرمانشاه در این آزمون پذیرفته نشد، آیا این نقطه ضعف این آزمون است؟

وی تصریح کرد: این آزمون از سالم‌ترین آزمون‌هاست و مدارک آن نیز موجود است و حرف و حدیث‌ها نارواست.

تویسرکانی عنوان کرد: آزمون کانون کارشناسان را همین شرکتی که آزمون سردفتری را برگزار کرده است، برگزار کرد و شرکتی است که سابقه خوبی داشته و تاییدیه دارد. ما کاری خلاف مقررات انجام ندادیم و شرکت برگزارکننده نیز صلاحیت‌های لازم را داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پاسخ به شبهه‌ای که در یک برنامه تلویزیونی پیرامون یک کارمند مجلس که همزمان وکیل و دفتردار ازدواج و طلاق است، گفت: در زمان مدیریت من به هیچ کارمند مجلسی ابلاغ سردفتری داده نشده است. کسی که متصدی سردفتری اسناد رسمی است نمی‌تواند وکیل یا نماینده مجلس یا… باشد و اگر چنین شخصی پیدا شود ابلاغش باز پس گرفته می‌شود، اما سمت سردفتری ازدواج را شغل تلقی نشده بنابراین اشتغال به آن همزمان با کار دیگر قانونا ایرادی ندارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴۷ دیدگاه ها

  1. من امروز می خوام برم سازمان ثبت. ظاهرا اونجا خویشاوند نادیده ای دارم که جز تیم انتخاب کننده ی قبولی ها بوده. برم هم ازش بخاطر قبولیم تشکر کنم هم اینکه بهرحال صله ی رحم بجا بیارم.
    توی آزمونی که کمتر از ۱٫۵ درصد شرکت کننده ها قرار بوده قبول بشن این نارضایتی ها طبیعیه، خوب نزدیک ۷۴۰۰۰ نفر قبول نشدن، سوال اینه: نمیشد که آزمون سردفتری یه جور دیگه برگزار میشد؛ البته که میشد ، سلیقه ها متفاوته و برگزار کننده ها فکر کردن اینطوری بهتره. اگه به سازمان سنجش هم سپرده میشد بازهم عده ای بودن که اعتراض داشته باشند همونطور که در آزمون های استخدامی وکالت هم هرساله عده ای اعتقاد دارن که روند برگزاریش درست نیست و میان کمپین های رنگارنگ راه میندازن برای تغییر شیوه آزمون، حذف ظرفیت و حذف آزمون و این حرفا…
    ولی من پیشنهاد میکنم دوستان دنبال حاشیه نباشن و توی این چند روز باقیمانده انرژیشون را بزارن برای آزمون وکالت. البته کسی هم که فکر میکنه حقی ازش ضایع شده میتونه از مجرای قانونی پیگیری کنه.

  2. دوستان معترض
    خیالتان راحت ، کاری کردید که حتی اگه یه درصد سازمان ثبت به فکر دعوت ذخیره ها بود، دیگه اینکارو نکنه و فقط همین قبول شدگان رو بشون قبولی قطعی بده!!!
    اینم معلومه که نتیجه اعتراضات به ابطال ازمون نمیرسه!!!
    حالا دیگه به زندگی و مابقی ازمونا بچسبید.
    یا علی

  3. سلام من تو شهری قبول شدم که چند نفر را میشناسم پدراشون سردفتر و … هستند حالا بعد این همه درس خوندن و تلاش یه عده دارن با حرفاشون باعث اذیت شدن ما میشن،پارتی کجا بود خیلی از ازمونا که همین سنجش گرفت کارنامه نداشت مثل ازمون دیوان محاسبات،الانم که جواب کارنامه خیلی ها را دادن پس خواهشا انقدر جو سازی نکنید کجای این بی انصافی هست حق کسی که امتیازش بیشتر هست و نفر اول شده اینکه قبول نشه تو مصاحبه! و نفر دوم قبول بشه اتفاقا این عین عدالته که نفرات برتر ازمون قبول بشن یکم منطقی باشین ۹۶۰ نفر از بین این همه داوطلب میخواسته

    1. چرا امثال من دفتریار بعداز ۲۰سال سابقه ومطالعه مستمر و مانند شما دارای مدرک حقوقی قبول نشدیم…

      1. سلام.شمابه خاطراین قبول نشدیدکه به اندازه نفرقبول شده مطالعه نداشتید.چراخودتون راپایه ومبناقرارمیدین؟ یه بارهم اونی که قبول شده راپایه ومبناقراربدین.اونهایی که قبول شدن زحمت کشیدن ودرس خوندن

      2. به یک دلیل ساده چون در طول این ۲۰سال که شما دفتریار بوده اید حداقل ۸ مرتبه آزمون سردفتری برگزار شده و تعداد شرکت کنندگان در آن آزمون ها کمتر از این دوره و ظرفیت قبولی هم بیشتر از این دوره بوده ولی شما نتوانسته اید قبول شویید و حالا توقع دارید در این دوره با حداقل پنجاه هزار شرکت کننده و تنها قبولی ۹۶۰ نفر قبول شویید؟

  4. نه آقای توسرکانی این جواب نبود که شما فرمودید .این حرف را اگه راست می گفتی همان روزهای اول می زدی .مملکت ما عادت کرده هرچه می خواهند به سرمان می آوردند آخرش هم مردم زود فراموش می کنن . آفرین آفرین . واقعا خیلی خوب دوتا از گزینه ها رو ایشون انتخاب کرده . ومیگه دیدی اون ریس نشد . اون یکی شد . خوب قیاست آقا جان قیاس مع الفارق .

  5. شما داوطلبانی که قبول شدید و حرف از منطقی بودن میزنید ،شما حقوق خوانده اید نه به اصطلاح،اگه شما قبول نشده بودید هم همینجوری میگفتید وقتی که انقد آشکار تخلف شده؟جواب سه مورد رو بدید بعد قضاوت کنید یکی اینکه برخلاف اطلاعیه صحبت که شرط بومی مطرح نبوده و اعمال شده دوم اینکه باز برخلاف اطلاعیه ظرفیت های جدیدی اضافه شده و سه خواهر در اون سه شهر پذیرفته شدن سوم اینکه باز برخلاف اطلاعیه که دوبرابر ظرفیت باید میبوده تک ظرفیتی اعمال شده
    فقط جواب این سه تا رو بدید بعد از تلاش صحبت کنید ،هروقت همه این مسائل نبود اونوقت میتونستید حرف از تلاش بیشتر بزنید.

  6. اصلا متعجب نشدم — جز این میگفتن تعجب میکردم . مثال هاتونم عالی بود مگه داریم ازمونی که حرف حدیث داشته باشه جناب رئیس سازمان ثبت .معترضین هم کوتاه نیان هیچ اتفاقی نمی افته

  7. پاسخ اعتراض من رو کتبی فرستادن..نمیفرستادن سنگین تر بودن..فقط خواستن از سرشون وا کنن..گفتن نمره شما اینه و نمره آخرین فرد قبول شده هم این.. بدون هیچ درصدی و بدون این که بدونم از بین چند نفر در حوزه خودم چندم هستم…
    امیدوارم دیوان گول این بازی با الفاظ رو نخوره و عادلانه و بدون ترس رسیدگی کنه

  8. در قسمت اخیر اظهارات ریاست محترم سازمان قید شده است که «سمت سردفتری ازدواج را شغل تلقی نشده بنابراین اشتغال به آن همزمان با کار دیگر قانونا ایرادی ندارد» در حالی که رأی شماره ۳۲۰ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری بر ممنوعیت اشتغال همزمان وکالت و سردفتری ازدواج و طلاق دلالت دارد»

  9. در اطلاعیه سازمان ثبت آمده که اعلام نتایج بعد از اعمال امتیازات بومی بوده است در حالی که هیأت عمومی دیوان عدالت اداری طی دادنامه شماره ۱۲۶۵ اعمال شرط بومی بودن برای پذیرش در آزمون استخدامی را مغایر با بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دانسته است همچنین در فراخوان ثبت نام شرط بومی برای پذیرش قید نشده بود معهذا بواسطه ادله مزبور موضوع قابل طرح در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری می باشد.

  10. معاون سازمان در پاسخ اعلام نمودند که یکی از امتیازات برگزیده ها بومی بودن آنهاست.لذا مسئولین فقط به همین مورد پاسخ دهندکه شرط بومی کجای آگهی ثبت نام ومقررات دیگر درج شده بود؟وچطور احراز کردند؟بقیه ابهامات وسوالات پیش کش!!!مسلم است که پاسخی ندارند.واگر!!! دیوان عدالت همین یک مورد را بررسی کند برای ابطال آزمون کافیست…

  11. بحث ما این ۴ تا خواهر چطور تو شهری قبول شدن که جز ظرفیت نبوده؟؟؟ایشون با به کار بردن کلمه ایثارگر دارن این دروغ بزرگ پنهان مکنن

  12. به نظرم بهتر بود ایشون همون سکوتش رو ادامه می داد
    مرغ پخته خندش می گیره
    البته با صحبت های امروز مطمئن شدم که ایشون از اولشم ما ها رو …. فرض کرده بودن

  13. شما ای معترضین گرامی
    از حالا بخونید برا آزمون وکالت حالا هی بریند دنبال شکایت و تجمع و‌‌‌.‌‌‌.. بعد که ازمون وکالت هم رد شدید کانون وکلا را متهم میکنید به پارتی بازی از این حرفها. هرکسی نسبت به تلاشی که کرده نتیجه میگیره چرا فکر میکنید شما عاقلتر از همه هستیند و حقتون خورده شده!!!!!

  14. الحمدلله رب العالمین که اعتراضات داره نتیجه میده و اگر هر انسانی یک جو انصاف داشته باشه این سخنان رو یک توجیه میدونه نه یک پاسخ قانع کننده ….بحث چهار خواهر بودن یا حتی ایثارگر بودن (سوء استفاده از نام ایثارگر در اینجا کاملا مشهود است ) نیست بحث اینه چرا در جایی قبول شدن که ظرفیتی نداشته ظاهرا جناب تویسرکانی با عبارت شهر دور افتاده سعی در انحراف اذهان داشتند( و صد البته از قوانین تسهیل کننده برای جا به جایی دفتر خانه های کم در آمد آگاهی دارند ولی خب صلاح نیست که الان بیان کنن) ، آزمونهای استخدامی بدون کارنامه جناب تویسرکانی برای دوره احمدی نژاد بود و طعم تلخ آمون های بی سر و ته استانداری و آموزش پرورش و … هنوز یادمون هست ، راستی فرمایشتون خیلی جالب توجه بود” شرکت شناسایی شد ” ظاهرا سازمان سنجش وآموزش کشور در حد و اندازه نظر بالای شما نبود … تقصیر از شما نیست از ما بوده که تا الان با هر ساز شما رقصیدیم ولی خدا جای حق نشسته ، چوب خدا صدا نداره مسلمان !!!!

    1. شما هم میتونید برید سازمان ثبت کارنامتو ببینی.امیدوارم که معترضین محترم کوتاه بیان و منطقی باشن

      1. خیلی جالبه شما فکر میکنی مشکل ما کارنامه ست هنوز ، نمونه کارنامه ها ی دستی سازمان هم دیدیم یعنی کارنامه آقا محمد خان قاجار در برابرش رو سفیده که جزئات کامل داخلش هست ، تازه این اقا مجبور شده واکنش نشون بده کوتاه بیایم !!!!چچششششم .

      2. چرا باید از حقشون کوتاه بیان ؟به خاطر شما؟ چطور به خودتون اجازه می دید این حرف رو بزنید مثلا حقوق خوندید!!!!!!!!!!!!ادمین محترم لطفا منتشر کنید

          1. شما زیاد کامنت میذارید قصد منحرف کردن پیگیری معترضین رو دارید مشخصه از یه چیزی وحشت دارید انسانی که کارش درست و اصولی باشه آرامش داره

        1. دارم از زحماتی که کشیه ام دفاع میکنم. شما مثل من درس نخوندید.من خدامیدونه روزی۱۰تا۱۲ساعت واسه این آزمون درس خوندم اونم به مدت۶ماه.باید ی فرقی بین من با شما باشه یا نه؟

          1. علم غیب دارید من یا سایرین درس نخوندیم؟؟؟.افرادی در این آزمون شرکت کردن از بهترین دانشگاه های کشور یعنی شما استاد هستید و سایرین بی سواد!!!

          2. طرف حساب جنابعالی ما معترضین نیستیم برید یقه افرادی رو بگیرید که بی هیچ تلاشی در ردیف شما قرار گرفتن دیگه فکر نمیکنم باید اسم ببرم خودتون میدونید دیگه ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا