امسال فراخوان راه‌اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی انجام خواهد شد

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در نشست خبری روز گذشته خود از قصد قوه قضائیه برای انتشار فراخوان راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی جدید خبر داد.

محمد کاظمی‌فرد، معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در نشست خبری که روز گذشته به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد ضمن برشمردن دستاوردهای این معاونت و همین طور اشاره به فعالیت بیش از یازده هزار دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور، از قصد این قوه برای فراخوان راه اندازی دفاتر جدید در سال جاری خبر داد.

بر اساس این گزارش کاظمی‌فرد در نشست خبری روز گذشته در پاسخ به خبرنگار تسنیم در خصوص توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی گفت: بیش از ۱۱ هزار دفتر خدمات الکترونیک قضائی در سراسر کشور فعال هستند و امسال قصد داریم فراخوان راه‌اندازی دفاتر جدید را منتشر کنیم تا این دفاتر توسعه بیابند.

هشتمین و آخرین مرحله فراخوان توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مهرماه سال ۱۳۹۷ منتشر شده بود که  بیش از ۹ هزار متقاضی از سراسر کشور در آن ثبت نام کرده بودند.

لازم به ذکر است که جذب متقاضیان تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی از طریق فراخوان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، از طریق بررسی سوابق و صلاحیت های متقاضیان انجام می شود و به این منظور متقاضیان در آزمون شرکت نمی کنند.

طبق ماده ۲۱ آیین‌نامه اجرایی ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و کانون آن‌ها مصوب ۱۳۹۶ صدور پروانه دفتر خدمات الکترونیک قضایی برای این افراد مطلقا ممنوع است:

۱. وکلای دادگستری و مشاوران موضوع ماده ۱۸۷ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و کارشناسان رسمی دادگستری

۲. قضات و سردفترانی که به انفصال دائم محکوم شده اند و این محکومیت قطعیت یافته است.

۳. شاغلان به امر تجارت طبق تعریف ماده ۲ قانون تجارت.

۴. کارمندان و مستخدمان دولت و کارمندان مؤسسات عمومی غیردولتی.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. غصه نخور.انشاله یه دونه بهت میدن بدون سهمیه وهمینجوری.بعد که شروع بکار کردی به جدوابادخودتم فحش میدی.زیاد دلواپس نباش عزیزم.اینی که گفتم یادت باشه….روی هیچ یک از مشءغل حقوقی حساب نکن.تصمیم گرفتن جوری به همش گند بزنن که بوی تعفنش از الان بلنده….یادت باشه اینایی که گفتم بعد شروع بکار دوسدارم ببینمت وازت بپرسم هنوزم همین نظراتو داری یانه.عاشقتم

  2. دقیقا همینطوره اون از دفتر اسناد که نه آزمون داره نه قانونی نسل به نسل بین خودشون میچرخه اینم از این که برای اساتید و قضات و هر کسی که شغل داره و جیبش پرپوله اونور العالم بیوتیفول الآلمانیه اینورالعالم زپرتی درب الداغانیه

  3. اینم یکی از اون انحصاراس متاسفانه به یه دانشجو حقوق نمیدن این مجوزو و عموما بین قضات بازنشسته یا سردفتران تقسیم میشه (مورد دیدم طرف مهندس کامپیوتر و صفر اصلا حقوق بلد نیست بهش مجوز دادن بخاطر زدو بند یه قاضی) و یا طرف میشناسم هم دفترخونه ثبت داره هم دفتر خدمات و هم یه مغازه تکثیر هر سه تو یه ساختمون بعد یه دانشجو حقوق علاف خیابون شاید ازمون دردی ازش دوا کنه ! همه چیز ایران متاسفانه بی برنامس از نظام اموزشی غلط بگیر تا پذیرش و استخدامیا که اگه سهمیه نداشته باشی شانست ۱۰ به ۹۰ هست قبولیت , تو کل دنیا رشته حقوق تاپ ترینه بحث فقط رفتن به وکالت نیست میتونی راحت قاضی بشی یا مشاور یا کارمند اداره حقوقی و عدلیه و یا حتی موسسه حقوقی خودتو بزنی بدون دردسر انتخاب راحت برای شغل هست بدون هیچ امتیاز و سهمیه ای ولی تو ایران متاسفانه نورچشمیا زیادن و تموم هم نمیشن کارمند یا قاضی یا سردفتر عزیز واقعا چرا باید تو این ازمونا اجازه شرکت بهشون داده شه؟ یا حتی اخذ مجوز بدون هیچ دردسری کاش از ورود افراد سالخورده و دوستانه رشته ای دیگه علی الخصوص مهندسی برای ورود به این رشته پرهیز میشد یا قبل ثبت نام استعلام میشد طرف فاقد استخدامی تو هرارگانی بود مهندسان عزیز هم از نظام مهندسی میخورن هم استادی هم دفتر بیرون ازاد هم جدیدن هم از کارشناسی پرونده ها عملا یه فرد راحت جا ۵ ۶ نفرو گرفته تو ایران که هیچ جا دنیا شما نمیبینید!
    دوستانی که خوندن دیدگاهمو ثبت نام نکنید بخصوص اگه یه لیسانسیه صفرید چون بهتون مجوز اعطا نمیشه (سابقه هم میخوان از یه دانشجو بدبخت)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا