اما و اگرهای آزمون کارشناسی ارشد فراگیر ۱۴۰۰ پیام نور

پایگاه خبری اختبار- با وجود ممنوع شدن جذب دانشجوی کارشناسی ارشد به شیوه فراگیر در دانشگاه پیام نور، معاون دانشگاه از رایزنی‌ها برای برگزاری این آزمون در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش اختبار، لغو پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور به شیوه فراگیر در دی‌ماه سال ۱۳۹۹ و با تصمیم سوی شورای سنجش و پذیرش دانشجو رخ داد.

این شورا علت توقف پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر در دانشگاه پیام نور را مغایرت با «قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» اعلام کرده است.

در اطلاعیه منتشر شده از سوی دبیرخانه شورا آمده بود: «از سال ۱۴۰۰ این نوع پذیرش با توجه به مغایرت با «قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» لغو می گردد و هیچ موسسه ایی مجاز نیست برای داوطلبان دوره های فراگیر برگزار کند و در صورت مشاهده هر نوع فعالیت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.»

بااینحال امروز معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور از رایزنی برای از سرگیری برگزاری این آزمون خبر داده و گفته است: دانشگاه پیام نور در حال رایزنی و تلاش است تا امسال در دوره کارشناسی ارشد فراگیر، پذیرش دانشجو داشته باشد.

دل افکار در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر همچنین خاطرنشان کرده که قطعیت اجرایی و عملیاتی شدن برگزاری آزمون و پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد فراگیر ۱۴۰۰ زمانی است که شورای سنجش و پذیرش نظر نهایی و مثبت خود را اعلام کند.

گفتنی‌ست ثبت‌نام برای آزمون فراگیر، هرساله در آبان یا اوایل آذر انجام و آزمون در اوایل دی‌ماه برگزار می‌شد و به نظر می‌رسد اگر تا پایان آذر ثبت‌نام این آزمون انجام نشود، باید برگزاری آن در سال جاری را منتفی دانست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. چرا پذیرش دانشجوی ارشد با سوابق تحصیلی انجام نمی شود.تا چه زمانی باید موسسات کنکور از مردم سواستفاده کنند؟

  2. همه دارند سعی میکنند کنکور برداشته بشه، واقعا جای تعجب و تاسف داره که دارند سعی میکنند که کنکور گذاشته بشه!!!

  3. سلام اگه امکان داره یه اما و اگری هم در مورد نتایج آزمون مرکز وکلا ارایه دهید متشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا