طرح الزام بخش های خصوصی در به کار گیری نیرو از طریق ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی

تاریخ وصول: 1399/8/7

طرح الزام بخش های خصوصی در به کار گیری نیرو از طریق ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی

ادارات کار مکلف به ثبت نام بیکاران ومتقاضیان کار می باشند و کلیه بخش ها و دستگه ها اعم از خصوصی و دولتی (به جز موارد استخدامی که شرایط آزمون و گزینش مربوط به خود را دارد ) ملزم به جذب نیرو از طریق معرفی اداره کار به توجه به نوع تخصص مورد نیاز آنها می باشند.

تبصره ۱- بعد از معرفی اداره کار و مصاحبه در صورتی که دستگاه شرایط لازم را در فرد معرفی شده نیابد می تواند از نفرات بعدی که به نوبت در اداه کار بر اساس تخصص ثبت نام  کرده و معرفی می شوند استفاده نماید.

تبصره ۲- وزارت تعاون کار ورفاع اجتماعی موظف است لیستی از شرکتها و مراکزی که از این قانون تخلف می نمایند تهیه و گزارش آن را هر سه ماه یکبار به دستگاه های ذی ربط و کمیسیون های مجلس ارائه نمایند.

تبصره ۳- دستگاه های دولتی موظف هستند نسبت به ارائه هر گونه تسهیلات و بخشودگی جرائم طرح های تشویقی به شرکت های متخلف معرفی شده امتناع نمایند برای این شرکت ها وبخش های خصوصی هنگام شرکت در مناقصات امتیاز منفی تلقی می شود و در صورت تکرار اجازه شرکت در مناقصات را ندارد.

تبصره ۴- شرکت هایی که این قانون را رعایت و تائید از اداره کار داشته باشد از امتیاز و اولیت بیشتری در مناقصات و مزایده ها برخوردار هستند

تبصره ۵- آئین نامه اجرای امتیازات و اولویت ها را وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی ظرف مدت سه ماه می باست تهیه و اجرایی نماید.

مقدمه (دلایل توجیهی):

با توجه به اصل سوم و اصل چهل و سوم قانون اساسی و به منظور اجرای عدالت و تکریم متقاضیان جویای کار بویژه با عنایت به تعداد زیاد بیکاران که در بسیاری از مواقع در نوبت بکارگیری به دلیل نبود نظارت منجر به تضییع حق آن بیکارانی می شود که از رابطه و نفوذ در دستگاه ها و بخش ها برخورد نمی باشند و متاسفانه نحوه بکارگیری فعلی نیرو به نحوی است که افراد در پیچ و خم کاریابی و مراجعه به ادارات و دستگاه ها به غیر از عدم جذب، باعث تحقیر آنها نیز می گردد. لذا طرحی جهت نظام مند و ضابطه مند کردن جذب نیرو به شرح پیوست پیشنهاد می گردد.

اسامی امضاکنندگان طرح الزام بخش های خصوصی در به کار گیری نیرو از طریق ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی

محمدرضا صباغیان بافقی- جلال محمودزاده- جلیل مختار- موسی احمدی- محمدصالح جوکار- هاجر چنارانی- رمضانعلی سنگدوینی- علیرضا نظری- انور حبیب زاده بوکانی- ذبیح الله اعظمی ساردوئی- احسان ارکانی- احمد محرم زاده یخفروزان- عباس گودرزی- رضا آریان پور- فریدون حسنوند- جعفر راستی- اسماعیل حسین زهی- حسینعلی حاجی دلیگانی- محمدتقی نقدعلی- عبدالجلال ایری- بهروز محبی نجم آبادی- رضا تقی پورانوری- سلمان اسحاقی- بهزاد رحیمی- اصغر سلیمی- مجتبی بخشی پور- جواد نیک بین- یعقوب رضازاده- مجید نصیرائی- رسول فرخی میکال

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا