افزایش ۲۲ درصدی ظرفیت پذیرش کنکور ۱۳۹۲ دکتری دانشگاه آزاد

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش ۲۲ درصدی ظرفیت پذیرش کنکور دکتری دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: تعداد ظرفیت آزمون دکتری در سال ۹۲ به ۲۰۰۰ تن رسید.

به گزارش خبرنگار ایسنا دکتر ناصر اقبالی در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه علوم و تحقیقات با اشاره به استقبال بی‌نظیر داوطلبان از آزمون دکتری دانشگاه آزاد اظهارکرد: تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد افزایش یافته و به ۶۵ هزار داوطلب رسیده که در چهار نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه سوم و چهارم اسفندماه با هم رقابت می‌کنند.

وی افزود: بیشترین تعداد شرکت‌کننده مربوط به نوبت صبح روز پنجشنبه با ۲۳ هزار داوطلب است همچنین ۲۰ هزار داوطلب نیز در نوبت بعدازظهر همین روز و ۲۲ هزار داوطلب باقیمانده در روز جمعه در آزمون شرکت می‌کنند.

اقبالی با اشاره به اعلام نتایج اولیه تا اردیبهشت ماه تصریح‌کرد: با اعلام نتایج اولیه مرحله دوم آزمون به صورت مصاحبه انجام می‌شود به طوری که داوطلبان پذیرفته شده به شکل چند برابر ظرفیت بسته به نوع رشته محل برای انجام مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی همچنین درباره تعداد رشته محل‌های دکتری دانشگاه آزاد گفت: تعداد رشته‌های دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ۱۷۶ رشته است که در ۳۶۹ رشته محل مجری برگزاری دوره‌ها را داریم که این تعداد نیز نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین درباره ترکیب جنسیتی داوطلبان در آزمون دکتری دانشگاه آزاد اظهارکرد: ۶۲ درصد داوطلبان مرد و ۳۸ درصد زن هستند که بیشترین تعداد شرکت‌کننده در گروه علوم انسانی با بیش از ۶۴ درصد و کمترین تعداد شرکت‌کننده مربوط به گروه علوم‌پزشکی با ۰.۶ درصد داوطلب است.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی درباره نحوه اعلام نتایج اولیه تصریح‌کرد: با توجه به برگزاری تستی آزمون و تسهیل در نحوه بررسی پاسخ‌ها نتایج اولیه در همه رشته‌ها به صورت متمرکز و در یک زمان اعلام می‌شود اما اعلام نتایج نهایی با توجه به تاریخ برگزاری مصاحبه‌ها توسط دانشگاه‌های مربوطه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: تلاش ما این است که تا حداکثر نیمه شهریور ماه نتایج نهایی را اعلام کنیم.

اقبالی همچنین درباره تعداد حوزه‌های برگزارکننده آزمون دکتری دانشگاه آزاد گفت: آزمون دکتری این دانشگاه در ۴۶ حوزه در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه منابع آزمون دکتری از منابع اصلی و تخصصی درس مورد نظر در سطح کشور تهیه می‌شود اظهارکرد: پیش از این پنج تا شش سوال تشریحی به داوطلبان داده می‌شد که در حال حاضر بسته به رشته‌ها بین ۲۵ تا ۳۰ سوال تستی بین داوطلبان توزیع می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا