افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی شهریه دانشگاه های شبانه، مجازی و غیر انتفاعی

معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه شهریه پردیس‌های دانشگاهی افزایش نخواهد یافت، گفت: دوره‌های شبانه مجازی و دانشگاه‌های غیرانتفاعی ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش شهریه خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار « دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکترحسین نادری‌منش روز چهارشنبه در حاشیه همایش بزرگداشت هفته آموزش در دانشگاه الزهرا(س) و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هر ساله با توجه به نرخ تورم دوره‌های شبانه غیرانتفاعی و مجازی افزایش شهریه دارند، گفت: این افزایش شهریه در سال جدید کمتر از میزان نرخ تورم اعلام شده بوده است.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم برای سال‌های آینده افزایش شهریه را اعلام کنیم، اظهارکرد: به نظر می‌رسد که دولت‌های بعدی نیز با توجه به افزایش هزینه‌ها و نرخ تورم افزایش شهریه‌ای را باشیوه ملایم خواهند داشت.

نادری‌منش افزود: در حال حاضر هزینه یک دوره کارشناسی ارشد شبانه غیرانتفاعی از یک دبیرستان غیرانتفاعی نیز کمتر است.

معاون آموزشی وزیر علوم درباره نحوه صدور مجوز برای ایجاد پردیس‌های دانشگاهی، گفت: برای رعایت کیفیت سعی می‌کنیم اول به دانشگاه‌هایی که در استان‌ها قطب هستند، مجوز بدهیم، همچنین در تهران نیز دانشگاه‌های بزرگ مجوز ایجاد پردیس می‌گیرند، اما در برنامه پنجم و شیوه‌نامه ذکر نشده که دانشگاه‌های کوچک نمی‌توانند پردیس داشته باشند.

وی همچنین درباره ابلاغ آیین‌نامه شعب خارجی دانشگاه‌ها، تصریح کرد: این آیین‌نامه در کمیته فراملی وزارت علوم بررسی شده و در حال حاضر نیز مجوز صادر می‌کنیم.

وی درباره زمان ابلاغ این آیین‌نامه اظهار کرد: این آیین‌نامه ابلاغ خاصی ندارد چرا که شاخص‌ها و ساختارهای تعریف شده باید در شورای گسترش مطرح شود.

نادری‌منش افزود: برای صدور مجوز برای ایجاد شعب خارجی دانشگاه‌ها محدودیت‌هایی لحاظ می‌شود چرا که این شعب به نوعی سفیرهای علمی ما هستند و نباید به گونه‌ای باشد که تعداد آنها خیلی زیاد باشد و یا اینکه ضعیف باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا