افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی شهریه دانشگاه آزاد اسلامی

پایگاه خبری اختبار- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از افزایش شهریه ۲۰ تا ۲۵ درصدی دانشگاه آزاد در سال تحصیلی پیش رو خبر داد و گفت که افزایش شهریه امسال را با مراعات انجام می‌دهیم.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، محمدمهدی طهرانچی در نشست خبری امروز خود درباره شهریه دانشجویان در سال تحصیلی جدید با بیان اینکه ما در بحث شهریه دو دسته دانشجویان قدیمی و دانشجویان جدید داریم گفت: شهریه ثابت دانشجویان سال‌های قبل ۴۰ درصد است که ثابت باقی می ماند و در مورد این دانشجویان فقط ۶۰ درصد شهریه متغیر، تغییر خواهد کرد و این افزایش شهریه در مجموع ۱۵ درصد تا کمتر از ۲۰ درصد خواهد بود. در مورد دانشجویان جدید هم هنوز جلسه هیات امنا مرکزی تشکیل نشده ولی افزایش شهریه این دانشجویان نیز بین ۲۰ تا ۲۵ درصد (سقف تعیین شده توسط وزارت علوم) خواهد بود. در کل افزایش شهریه را با مراعات انجام می دهیم.

آموزش مکمل در کنار آموزش حضوری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تداوم آموزش مجازی در ترم جدید خاطرنشان کرد: بخشی از آموزش ما با توجه به واکسیناسیون حضوری خواهد بود ولی طبیعتا قبل و بعد کرونا تجربه دانشگاه ها در آموزش متفاوت است و ما آموزش مکمل را خواهیم داشت. به نحوی که اگر آموزش تماما حضوری هم شود از بستر آموزش مکمل استفاده خواهیم کرد و خواه ناخواه دنیا به این سمت و سو می رود.

۷۵ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد آموزش مجازی را انتخاب کردند

طهرانچی با بیان اینکه طبق نظرسنجی انجام شده از دانشجویان ۷۵ درصد آنها آموزش مجازی را ترجیح دادند ادامه داد: در طراحی نظام آموزشی جدید ما با محور یادگیری عمیق ترکیبی، از این دو شیوه آموزش را خواهیم داشت.

او همچنین با اشاره به اینکه سال مالی دانشگاه آزاد از شهریور آغاز می شود، گفت: درآمد غیر شهریه ای دانشگاه آزاد در دوران کرونا بسیار لطمه خورد و ما از هیچ جا حمایت نشدیم. ما ظرف یک ماه آینده عملکرد یک ساله خود را اعلام خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

ممنوعیت استفاده از سهمیه در آزمون دانشگاه آزاد برای کسانی که قبلا با سهمیه در همان مقطع دانشگاه سراسری پذیرفته شده اند

احتمال افزایش ۲۵ درصدی شهریه دانشگاه آزاد

نرخ شهریه سال تحصیلی ۹۷-۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا