افزایش مبلغ تسهیلات پرداختی به وکلا در تفاهم‌نامه صندوق حمایت و بانک ملی

پایگاه خبری اختبار- مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صندوق حمایت از وکلا روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن جلالی نائینی کانون وکلای دادگستری مرکز تشکیل و جزییاتی از تفاهم‌نامه جدید صندوق با بانک ملی ایران درباره تسهیلات پرداختی به وکلا در این جلسه اعلام شد.

به گزارش اختبار، در گزارش رسمی که صندوق حمایت وکلا از این نشست منتشر کرده چنین آمده است:

در این نشست دستورالعمل اجرایی ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی صندوق راجع به ساز و کارهای سرمایه گذاری به منظور بهره برداری از نیروهای متخصص تصویب شد. اختیار انتخاب بانک‌های ایرانی جهت سرمایه گذاری و انجام عملیات بانکی به هیأت مدیره محترم صندوق تفویض شد.

پس از استماع گزارش دکتر سنجر فخری مدیر عامل محترم صندوق راجع به کلیات تأسیس درمانگاه تخصصی در مجموعه ۱۰ واحدی مستقل ارائه نمودند که مجمع کلیات آنرا تصویب و مقرر شد هیأت مدیره محترم صندوق ساز و کارهای اجرایی آنرا بررسی و گزارش مربوطه را در جلسه بعدی مجمع ارائه نمایند.

سپس آقای سلیمان جعفری نایب رئیس محترم صندوق گزارشی در خصوص آخرین تفاهم نامه منعقده با بانک ملی را به اعضای مجتمع ارائه نمودند که اهم موارد بدین شرح می باشد:

۱ـ اعطای تسهیلات خرید محل کار برای وکلای عضو صندوق در قالب اجاره بشرط تملیک برای وکلای تهران ۳ میلیارد تومان و برای وکلای سایر استانها ۲ میلیارد تومان؛

۲- اعطای تسهیلات اجاره به شرط تملیک به چند نفر وکیل عضو یک کانون جهت خرید محل کار به صورت اشتراکی امکان پذیر است؛

۳- اعطای تسهیلات تجهیز محل کار به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به وکلای عضو صندوق مطابق سیاست اعتبارسنجی بانک؛

۴- تسهیلات و ودیعه اجاره دفتر برای وکلای تهران تا سقف دویست میلیون تومان و برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر حداکثر تا سقف یکصد و پنجاه میلیون تومان و برای سایر مناطق یکصد میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه صدور کارت اعتباری حداکثر تا سقف دویست میلیون تومان بر اساس معرفی نامه صندوق حمایت با بازپرداخت ۶۰ ماهه امکان پذیر است.

سپس آقای دکتر افشارنیا خزانه دار محترم صندوق درخصوص سرمایه گذاری در بخش املاک و نحوه خرید ۱۸ واحد آپارتمان در منطقه سعادت آباد گزارشی را به اعضای مجمع ارائه نمودند.

گزارش نماینده کانون گیلان از نشست هیات عمومی صندوق

درعین‌حال، در گزارش دیگری که محمود پورعسکری، نماینده کانون وکلای دادگستری گیلان در صندوق حمایت از وکلا منتشر کرده است، جزییات بیشتری درباره نحوه اعتبارسنجی برای پرداخت تسهیلات بیان شده است.

بر اساس این گزارش، به‌دنبال آخرین تفاهم نامه منعقده با بانک ملی، روز ۱۴۰۱/۲/۲۱ بخشنامه جدید اعطای تسهیلات بانکی به وکلا به تمام شعب ابلاغ شده است که به موجب آن:

۱. وام ۳ میلیارد تومانی برای وکلای تهران و ۲ میلیاردی برای وکلای استانها به ازای هر وکیل بدون لزوم پیش‌شرط‌های معمول (انسداد ۱۵ درصدی حساب بانکی متقاضی وام یا سپرده گذاری شش ماهه)؛

۲. وام خرید کالا تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان بدون وثیقه ملکی با ۲ یا ۳ ضامن وکیل؛

۳. وام کالابرگ (کارت اعتباری) تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با ۱ یا ۲ ضامن وکیل؛

هر سه وام با موعد بازپرداخت ۶۰ ماهه پرداخت خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. قسط این وام سه میلیاردی بانک ملی برای وکلای تهران به صورت اجاره به شرط تملیک، ماهی نود میلیون تومن هست و سه ساله باید با ششصد میلیون تومن سود تصفیه کنید!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا