افزایش قابل توجه حق عضویت وکلا و کارآموزان کانون‌های وکلای دادگستری

با درخواست رئیس کانون مرکز و موافقت رئیس قوه قضاییه صورت گرفت:

پایگاه خبری اختبار- با درخواست رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز و موافقت رئیس قوه قضاییه، مبلغ جدید حق عضویت وکلا و کارآموزان تعیین شد.

به گزارش اختبار، به تازگی تصویر نامه اداره کل نظارت بر خدمات حرفه‌ای معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه خطاب به رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز منتشر شده که حکایت از موافقت رئیس قوه قضائیه با درخواست افزایش حق عضویت وکلا و کارآموزان موافقت کرده است.

این درخواست در اواخر سال ۱۳۹۹ از سوی جلیل مالکی به ریاست وقت قوه قضاییه ارائه شده بود. مالکی در آن زمان دو پیشنهاد برای تعیین حق عضویت اعضای کانون وکلا ارائه کرده بود: افزایش پلکانی (از مبلغ ۱ میلیون تومان تا ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ) و افزایش ثابت (مبلغ ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای همه وکلای پایه یک) که نهایتا رئیس قوه قضاییه با پیشنهاد دوم موافقت کرده است.

بر این اساس، حق عضویت سالانه وکلای دادگستری پایه یک از ۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال به ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال ( دو و نیم برابر) و حق عضویت سالانه کارآموزان وکالت از ۱.۲۰۰.۰۰۰ ریال به ۴.۵۰۰.۰۰۰ ریال (بیش از سه و نیم برابر) افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید:

افزایش قابل توجه حق عضویت وکلا و کارآموزان کانون‌های وکلای دادگستری
افزایش قابل توجه حق عضویت وکلا و کارآموزان کانون‌های وکلای دادگستری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. رقم انچنانی نیست اگه برای اموزش و برگزاری ورکشاپ و دوره های حقوقی باشه افزایش انچنان نیست پس در قبال هزینه ها دیگه که افزایش داشتن

  2. با این وضعیت جدید معیشت وکلا , کانون باید کمک مالی هم به آنها داشته باشه ,نه اینکه حق عضویت هم بگیره ! افزایش؟؟؟؟؟؟!!!!!

  3. واسه این موارد که به نفعشونه سریع دستور ابلاغ و نصب در تابلو صادر میکنن ولی نتایج آزمون رو میخوان اعلام کنن به هر دری میزنن که راهی پیدا کنن که اعلام نشه

  4. نگران قانون تسهیل اند که جوانان بیکار نشوند از آن طرف هزینه کلان برای حق عضویت کانونشان تعیین میکنند! دم روباه یا قسم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا