اعلام وصول طرح جامع پذیرش و آموزش کارآموز وکالت+متن

طرح جامع پذیرش و آموزش کارآموز وکالت در مجلس اعلام وصول شد

پایگاه خبری اختبار- عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه امروز طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت را اعلام وصول کرد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از خانه ملت، محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز (یک شنبه ۲۰ اسفند ماه) موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:

طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت؛

طرح الحاقی موادی به قوانین دیوان محاسبات.

برای دریافت متن کامل طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت در قالب یک فایل PDF کلیک کنید

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۰۱ دیدگاه ها

  1. تا چندی پیش اعتراض بر سر این بود که سهمیه ایثارگران باعث ضایع شدن حق داوطلبان آزاد میشه چون خیلی از کانون ها رعایت قانون کسب ۷۰ درصد نمره آخرین فرد قبولی رو هم نمیکردن برای ایثارگران و همینطوری قبول میکردن ! نتیجه این بود که سهمیه از ۲۵ درصد شد ۳۰ درصد و علاوه بر جانباز و فرزند جانباز …فرزندان رزمندگان هم مشمول سهمیه ایثارگری شدن !
    الانم که اگر این طرح تصویب شه باید گفت صد رحمت به همون پذیرش ایثار گران !
    کاش همه ایثارگران و فرزندانشون رو پذیرش میکردن اما این طرح تصویب نمیشد ! چون با تصویب این طرح مطمئنا دانشکده حقوق کم میاریم …
    به عبارتی همه وکیل میشن و وکالت عملا دیگه شغل محسوب نمیشه … مثلا فردی نجار هست وکیل هم هست میتونه به امورات دادگاهیش رسیدگی کنه!
    من نمیدونم چطوره که بعضیا موافق این طرح هستن …
    طرف میگه سرکوفت میخورم و… خب عزیز تو که ۸ ساله داری وکالت میدی و قبول نمیشی ! مگر قبول شدن وکالت اختراع عجایب هست که ۸ ساله قبول نمیشی !
    مشکل از نحوه خوندن یا سطح هوش و استعداد هست… برو یه کار دیگه بکن …
    این طرح که رسما تمام کسانی که تنها شغلشون هم وکالته رو نابود میکنه که … حالا اولویت با وکیله شاغل به وکالت امروز هست که بره سر یه کار دیگه یا کسی که هنوز آزمون هم قبول نشده و فقط میخواد با چسبیده شدن اسم وکیل بهش سرکوفت نخوره !
    کسی میخواد وکیل شه تلاش کنه… نه اینکه لقمه جویده رو قورت بده !!!

    1. جای تاسفه میگی کاش همه ایثارگران قبول میشدند ولی این طرح تصویب نشه!!! شما میتونید پیشنهاد بدید میانگین پنجاه درصد قبول بشه و طرح اصلاح بشه ولی چون شما از اساس با هر طرحی مخالفید و خوشبختانه همگان متوجه نداشتن حسن نیت توسط خیلی از مثلا شدند.

  2. با سلام و احترام خدمت وکلای محترم اعم از کانون و مرکز مشاوران
    دوستان عزیز آیا وقت آن نرسیده از اختلاف نظرها بکاهیم؟ آیا وقت اینکه بگوییم من کانونی هستم و شما مشاورانی هستید نگذشته است ؟ عاجزانه از وکلای محترم هر دو مرجع استدعای اتحاد و انسجام را جهت تدوین قانون جامع و مانع تضمین کننده منافع همکاران دارم . ببینید از بیرون دارند برای ما چه تصمیمات شاز و نادری میگیرند ظاهراً رفع مشکل بیکاری را وکیل شدن همگان میبینند.
    همکاران محترم اتحاد و انسجام داشته باشیم
    به امید ایجاد کمپین اتحاد وکلا برای احقاق حق
    پبشاپیش نوروز ۹۷ مبارک – ۹۶.۱۲.۲۷

  3. سلام
    کامنت بردیا خانم خیلی تکاندهنده و نگران کننده .بود .در استان ما این چیزها را ندیده بودیم که وکیل اطراف دادگاه پرسه بزند واز این آ ن بخواهد وکیلش شود واقعا تحقیری بیش از این نیست . انصافا نا امید شدم . من شاغلم و بدنبال کار و وجهه بالاتری بودم اگر قراره اینطوری اطراف دادگاه پرسه بزنم وکیل شدنم یک پس رفت جدی و تحقیر کننده است . خانم بردیا واقعا راست میگی ؟؟؟؟ . آخه یک وکیل با این پرستیژ و …….
    اما وقتی که به سازمان خودم نگاه میکنم که بچه های همکاران واغلب مدیران باز نشسته در ادارات با مدرک مهندسی کامپیوتر.مهندسی کشاورزی ، فوق لیسانس ادبیات فارسی از دانشگاه معتبر و…. دارند نظافت میکنند و چای می آورند و آدم وقتی این پسران خوش تیپ و با کلاس را در این جایگاه میبیند ، باید انتظار داشته باشد که اگر وکیل شد باید از آن کارها بکند . لذا بشدت نگران و نا امید شدم گر چه بیشتر گرایش من برای وارد شدن به این رشته ۲ پسرم است که مرا وادار کرد به فکر وکالت بیفتم تا شاید بتوانم آنها را با خودم مشغول کنم .
    واین موضوع در همه جای دنیا هست سری به رستورانهای کشور های دیگر بیندازید میبینید دختران جوان نظافت و گارسونی میکنند باید بپذیرم که
    آسمان در همه جا یک رنگ است . خودم در ترکیه وارمنستان دیدم . ودر تهران خودمان هم هست

    1. کافیه یه نگاه به سایت دیوار و امثالهم بیندازید و ببنید که برخی از وکلا و مشاوران بدنبال پرونده میگردند حالا این با وجود ظرفیته و اگر طرح به فرض محال تصویب بشه دیگر واویلا ، و بنظر بنده بی شان و شخصیت ترین شغل این مملکت که همراه باکت و شلوار هست وکالت خواهد شد با تصویب این طرح

    2. سلام.بردیا اسم مرد هست و مرد هستم.بله واقعا اینچنین هست در شهرستانهای کوچک.در واقع خیلی هاشون توی راهروهای دادگاه نشستن و پرونده های یک میلیون دو میلیونی بر میدارن و تعداد پرونده های اینجوری‌شونم زیاده.البته وکلای کانون وکلا کمتر این کار رو میکنن ولی باز هم تعداد زیاد هست و هر کی کانون فارس نتونسته قبول بشه رفته کرمان بوشهر خوزستان مرکز و … هم باز اومدن اینجا توی شهرستان خودشون فعالیت میکنن و توی قرارداد آدرس دوستشون از همون شهری که پروانه دارن رو میزنن ولی خودشون در شهرستان محل سکونتشون دفتر زدن شاید برای همینه که تمرکز اونها رو در شهر شما و کلان شهرها حس نمیکنید ولی در شهرهای کوچک خیلی به چشم میاد چون فقط پروانشون از اونچاهاست ولی فعالیتشون ر اینجا متمرکز شده.به هر حال هر شغلی باید سازماندهی شده باشه و فقط از یک مرجع و از یک طرف کنترل بشه تا مثل دوتا آشپز آش رو شور نکنن.وکیل باید مستقل باشه و وابسطه به هیچ نهادی نباشه و بدون ترس از قضات بتونن دفاعیات خودشونو بکنن ولی وقتی وابسته به قوه قضائیه باشن درست نیست.مگه میشه قضات رو قوه قضائیه تربیت کنن و یه مرجع مستقل دیگه هم بیاد قاضی تربیت کنه؟کانون مشاوران و قوه قضاییه از یک طرف و متاسفانه مدافعان این طرح و نمایندگان مجلسی که به هیچ چیزی فکر نمیکنن از طرف دیگر کانون وکلا رو به نابودی خواهند کشید که نیاز به اعتراض جدی وکلا و اعتصاب اونها داره وگر نه همه چیز با تصویب قانونهای ناصحیح داغون خواهد شد.دوستانی که موافق این طرحند م دفاع کنند انشاله تصویب بشه اونوقت عاقبتشو ببینید فوقش ما میریم یه رشته دیگه میخونیم.

  4. سلام میبینم که برخی از دوستان آرزوی قبولی در ازمونو به هرقیمتی دارن من هم مانند تعداد زیادی از دوستان ۷ سال وقت گذاشتم تا امسال پذیرفته شدم در این اییام تحقیر شدم افسرده شدم ولی پا پس نکشیدم امیدوارم اسن طرح تصویب شود در صورت تصویب ای طرح به درد اشخاصی میخورد که وکالت را به عنوان شغل دوم مد نظر دارند من هم با وجود قبولی شغل م که برق خودرو هست را کنارنمیگذارم باوجود این طرح تعداد زیادی از دوستان به دلیل فقدان درامد کنار خواهند کشید در اثنا این طرح کسی موفق است که تا صدور پروانه پایه یک دوام بیاورد در ضمن کانون وکلا هم بیکار ننشسته است در صورت تصویب این طرح مراحل کارآموزی را انقدر مشکل میکند که تعداد کمی بتوانند پروانه بگیرند پس باز هم تفاوتی یا قبل از قبولی نمیکند جز اینکه مخارج شخص پذیرفته شده بدون درامد چندین برابر میشود
    با ارزوی تصویب این طرح وبهترین برای ایرانیان

  5. اسم وکیل مقدسه تو قران اومده اگه تو پزشکی طرف جونشو میده دست پزشک تو وکالت طرف جون و مال و ناموسشو به وکیل میسپاره !
    فصل دوم أین طرح میگه کسانی که لیسانس حقوق دارن بشن وکیل یار بدون هیچ ازمونو سنجشی
    ظرفیت ها برداشته بشه میانگین خاصی بزنی قبولی شان وکالت میره زیر سوال ، اره واقعا زور داره ۵ سال روزی ده ساعت زحمت کشیدم تا شدم وکیل حالا همون پروانه ای که من دارمو بدن به بیسوادا زورم میاد همت کنن تلاش کنن وکالت قبول شن!

    1. ده درصد اصول یا سی درصد مدنی سواد است؟ خود شما با دو سه درس حفظی،بالا زدن قبول شده ای و قطعا کسی که میانگین پنجاه ازمونی استاندارد بزند از شما باسوادتر است. سعی کنید با مهربانی و حسن نیت به قضیه نگاه کنید

  6. به الف محترم

    دوست عزیز خیانت را به شما اموزش عالی کرده است ،چون اگر همه نمیتوانستند حقوق بخوانند ،احتمالا شما بعد از یکی دوسال کنکور دادن وارد حرفه دیگری میشدید و الان در آن موفق بودید.عزیزجان سرکوفت شنیدن و بیکاری شما و قانع بودن شما به ۱ میلیون و کمتر مجوز درس نخواندن و باز کردن در ورود به وکالت نیست و چه تضمینی وجود دارد که بعد از باز کردن در ورود به وکالت دوباره شما سرکوفت نشنوی و عصبانی و افسرده نشی که چرا یک میلیون درامد داری؟؟؟؟؟
    به جای این استدلالهای ضعیف درس بخوان که شما هم مثل بقیه قبول شوی و یا به اموزش عالی لعنت بفرست و به کار دیگری فکر کن

  7. به دوست عزیز ریاضی خوانده
    افرین بر شما با درصد خوب مدنی و ان شالله با کمی زمان گذاشتن بر دروس حفظی امسال حتما پذیرفته میشوید،و شاید اگر کمی ادک را بهتر پاسخ داده بودید همین امسال قبول بودید.
    در مورد اینکه کسانی که ریاضی خوانده اند از حقوقی ها موفق تر هستند ،چون لزوما صحیح نیست ،با شما موافق نیستم .
    دوست عزیز شاغل بودن بنده و شما نمیتونه برای ما مجوز تلاش بیشتر نباشد .

    1. سلام و تشکر
      البته اصول راهم سفید گذاشتم چون وقت نداشتم
      اما بنده نگفتم که نباید بدون درس خواندن وارد حرفه وکالت شد . واقعا بیسوادی تحقیر کننده تر است
      برادر بنده حقوق ملی شیراز خوانده و همچنین یکی از دوستانم فوق لیسانس دانشگاه تهران است
      خدا وکیلی بسیاری از سوالات جزا وآیین دادسی را غلط جواب دادند این ۲نفر مستشار دادگاه تجدید نطراند
      باید بگم سواد هم با سوالات تستی سنجیدن درست نیست
      شما ببینید چرا در ارشد ما دروس را با درصد بالایی میزنیم
      چون وقت زیاد وفرصت تحلیل وجود دارد .
      من ۲بار ارشد امتحان دادم بار اول علوم تحقیقات و بار دوم واحد تهران شمال قبول شدم وسال قبل هم اصلا سر جلسه نرفتم چون فوق دردی دوا نمی کند جز وقت تلف کردن
      اینرا برای این نوشتم که قبول نشدگان را هم بدبخت حساب نکنید واینکه شیوه درس خواندن را نمیدانند

  8. سلام. کسانی که از این طرح میخوان حمایت کنند اینده نگر نیستن.واقع بین نبستن.اخه داوطلب عزیز قبول شدن به چه بهایی.دیگه روت میشه بگی حقوق خوندم؟تاکی اینقدر سطحی نگری محض.اگه حقوق رو دوست دلری.پس چوب حراج بر این رشته رو قبول نمیکنی.

  9. باسلام.این طرح اگه اجرا بشه یه طرح فوق العاده کارشناسی میباشد.چرا که ادمهای زیادی هستن که زحمت کشیدن با گذاشتن هزینه ووقت وجوانی کا شناسی حقوق را بگیرند اخرسر که میاند واسه ازمون وکالت شرکت کنند بخاطر سهمیه محدود یا به دلایل مختلف نمیتونند قبول شند واخرمجبورند درش را کنار بگذارن.اجراشدن این طرح باعث میشه حداقل زحمت فا غ التحصیلان حقوق جب انبشه

  10. ماده های اول این طرح رو که میخونیم میبینیم بد نیست …اما از اونجایی که اصولا چه کتاب و چه خبر های روزنامه رو کامل نمیخونیم و به قضاوت میپردازیم این مساله پیش میاد که با چنین طرحی موافقت میکنن بعضی از دوستان ! اگر عنایتی میکردن و متن رو کامل میخوندن متوجه میشدن که اگر این طرح تصویب شه به نفعشون بود که جای خوندن حقوق و وقت گذاشتن برای این رشته یه کار رو انتخاب کرده بودن لا اقل الان دستشون به دهنشون میرسید !
    من نمیدونم آیا برخی فقط کتاب گرفتن دست میخونن تا آزمون قبول شن یا از وضع وکالت هم خبر دارن ؟ آیا تا الان رنگ دادگاه رو هم دیدن ؟ ایا میدونن تعداد وکلایی که در دادگاه چرخ میزنن تا یه پرونده بگیرن از تعداد شاکی و متهم و خواهان و… بیشتره ؟
    همین الان ۷۰ هزار نفر آزمون میدن و ۲ هزار تا قبول میشن این وضع هست… با تصویب این طرح که باید به فکر افزایش دانشکده های حقوق باشن !
    افرادی که سه ساله دارن آزمون میدن و قبول نمیشن با این طرح مخالفن ! من نمیدونم چطور بعضیا موافق این طرح هستن ! حتما این افراد هم رییس دانشکده های حقوق و موسساتی هستن که رشته حقوق درش تدریس میشه ! یا افرادی که میخوان در صورت تصویب این طرح دانشکده علمی کاربردی و… بزنن برای تدریس حقوق !!!

  11. طرح ایراداتی دارد و اگر ایراداتش مرتفع شود برای ما فارغ التحصیلان بیکار بسیار مفید خواهد بود. اولین فایده اش این است که از شمایل یک بیکار سرکوفت خور به شمایل یک وکیل درمی آییم . مهم نیست که درآمد کم باشد به همان یک تومان در ماه هم راضی عستیم اما در عوض دیگر ناممان بیکار نیست و از لحاظ روانی اعتماد به نفسمان ارتقا پیداً می کند و از حیث وجهه ی اجتماعی چند پله بالاتر می رویم . در این که با انبوه وکیل مواجه می شویم هم ابایی نیست چون اولن تقصیر نظام آموزشی ست که کیلو کیلو و عده عده دانشجوی حقوق گرفت و می گیرد و صد در صد ما نباید چوبش را بخوریم چون نه خون وکلایی که در دهه ی هشتاد و نود به غیر از سال ٩۶ با زمون آسان قبول شدند از ما رنگین تر است و نه خون ما از آنها با این آزمون ویران کننده ی سال ٩۶ . در ثانی فرایند طبیعی هر پدیده ایست که خوب خودش را نشان خواهد داد و بد به کنار خواهد رفت . این همه فیلمساز و آهنگساز آزادانه می سازند و می نوازند اما خوب تا حالا مانده و بد هم برای خودش می سازد و می نوازد . در هر صورت این طرح هم اگر تصویب نشد باز باید طرح دیگری تدارک دید وفکری برای این انبوه پشت آزمون کرد که هر روز بی انگیزه تر و پیرتر و افسرده تر از سال قبل می شوند .

    1. یکی از ایراداتش بیکار نمودن عملی وکلاست . اگه با هزینه دولت بیمه بیکاری واسه وکلایی که بیکار خواهند ماند در نظر گرفته شود ، شاید پاره ای از مشکلات وکلا به خصوص وکلای آینده حل شود. پرداخت حداقل بخشی از حق بیمه بازنشستگی وکلا توسط دولت هم از وظایف دولته! چرا وکلا تنها قشری در جامعه هستن که دولت هیچ قدمی واسه حمایت بیمه ای اونا نمیکنه! ؟ آیا این بی عدالتی و بی انصافی نیست؟

  12. اقای وکیل کانون فارس
    شما میگویید معیار ۶۰٪ خدا نظام مهندسی را رحمت کند میگوید ۵۰٪!!! عملا فرمول پیشنهادی شماها یعنی بادشوارتر شدن ازمون حتی نصف الان هم جذب نشود! ولی صداقت شما را تحسین میکنم که بالاخره حرف واقعی را مستقیم زدید و گفتید همه مشکل سر درامده! کاش این صداقت رو بقیه وکلا هم میداشتند و مدام استقلال وکلا را بهانه صوری قرار نمیدادند. ولی یک سوال مرز این امنیت شغلی کجاست؟ درامد پنجاه میلیونی در ماه بشود بیست میلیون ایا این امنیت شغلی از بین میرود؟ امنیت روانی ما چ میشود؟ اصولا سوال اصلی این است تا وقتی یک کاراموز وکیل بشود شما دوره خطر اولیه را طی کرده و سابقه تان بیشتر شده و درامد هم با سابقه تصاعدی بالا میرود پس اصولا نگران چه هستید؟؟؟
    دغدغه شماها امنیت شغلی نیست شما در نهان دوست دارید زجر که در طول قبولی کشیدید ماهم بکشیم در حقیقت زورتان میاد یک جوان دارای صلاحیت علمی بدون استرس ظرفیت پایین در همان سال اول قبول شود… و البته من این فقدان حسن نیت در بیشتر مثلا را خیلی پیشتر فهمیدم وقتی برای قبول نشدنم منابع غلط بهم معرفی میکردند…

    1. من خودم سال ۹۵قبول شدم و هنوز هم کارآموز هسم با تراز ۹۵۴۱کانون فارس رتبه ی ۳۱متاهل هم بودم قبول شدم بخدا ک یه آزمون سخت نبود کیفری دادرسی مدنی و تجارت ک متن قانون میدن نیازی ب کلاس و کتاب همهای نیس قانون بخون بالای میزنی اینا دیگه چیه که نمیتونم بعضیها بخونن؟من دارم رجوع میکنم ب دادگاه قضات با وکلا بد هستن میخوان وکلا جوری بشن که بی سواد و بی کلاس باش تا کسی نتونه ب آرای صادره از طرف اونا متعرض بشه ،اینایی ک مدعی من و شماتو هسن هیچ مسئولیتی در قبال من و امثال شما دارن؟مگه نمیخوان شغل ایجاد کنن خب من مخالف نیستم ولی یه حداقل مسئولیتی بپذیرن

  13. ایمان خادمی وکیل عضو کانون فارس
    من ک نگران نیستم بابت هیچ طرحی وقتی تعداد زیاد بشه کسی کارش رو ب کسیکه تجربه نداره یا سواد نداره نمیسپاره اونجا دیگه بحث کیفیت میاد وسط پس اصلا نگران نباشید دوستان و همکاران محترم ب مرور یه عده از اینطرف مسیر خارج میشن

  14. وکیل عضو کانون فارس
    با سلام
    اوایل که بحث سقف پذیرش بود و می گفتن اینکه کانون وکلا سقف پذیرش داره عادلانه نیس و از این قشر سوال میشد که آیا منظور شما حذف معیار علمی هست یا خیر میگفتن که حذف معیار علمی مدنظر ما نیست اما حالا میبینیم ک معیار علمی رو اینجور قرار دادن ک ۶۰درصد یک درصد اول که بنظرم اصلا معیار علمی مناسبی نیست واسه یه کارمند یه هم شدن بیش از این معیار در نظر میگیرن بنظرم حتی اگه بخوایم ب همین کسانی که الان وکیل نیسن و میخوان وکیل بشن باشیم باید بگیم که اگه ۶۰معیار قبولی باشه ینی. نمره ی ۱۲منطقیه و سقف پذیرش هم بردارن من ب شخصه مخالف نیستم ک سقف پذیرش بردارن ولی خب معیار مشخص و ثابت باشه چون از مرحله ی قبولی که رد شدی و ب عنوان وکیل که معرفی شدی باید یه اطمینان خاطر داشته باشی و امنیت شغلی داشته باشی آخه پرداخت بیمه ی اجباری و حق عضویت کانون و اجاره ی دفتر و منشی ماهیانه تو یهرا شهرستان کوچک نزدیک ب یک میلیون تومن میشه اینجوری باشه ک تعداد وکلا زیاد میشه بعضی برا یادگیری تشریفات هم شده پرونده با مبلغ ناچیز میگیره و توقع مردم تغییر میکنه اگه واقعا ب فکر ماها جوانین هستن لاقل پرداخت بیمه ی وکلا برعهده خودشون باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا