اعلام وصول طرح جامع پذیرش و آموزش کارآموز وکالت+متن

طرح جامع پذیرش و آموزش کارآموز وکالت در مجلس اعلام وصول شد

پایگاه خبری اختبار- عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه امروز طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت را اعلام وصول کرد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از خانه ملت، محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز (یک شنبه ۲۰ اسفند ماه) موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:

طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت؛

طرح الحاقی موادی به قوانین دیوان محاسبات.

برای دریافت متن کامل طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت در قالب یک فایل PDF کلیک کنید

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۰۱ دیدگاه ها

  1. در پاسخ به الف
    دوست عزیز والله من پارسال هم با عنوان داوطلب ازمون وکالت ۹۶ و امیر و با همین شناسه قرمز رنگ مطلب در اینجا مینوشتم و اتفاقا همان موقع هم به خاطر مواضعم امثال شما میگفتید شما وکیل هستید و دارید از ان طرف پل صحبت میکنید در حالی که همان موقع هم چون با تمام وجودم معنی رکود را در فعالیتهای اقتصادی قبلی چشیده بودم معنی صحبت وکلا را میفهمیدم .
    دوست عزیز یک بار دیگر هم اینجا نوشته ام که کسب درصدهای یک سوم پایانی پذیرفته شدگان حقوق اصلا سخت نیست(شاهد نظر من خانم های خانه داری است که با داشتن فرزند قبول میشوند و یا خودم که پس از ۱۵ سال از فارغ التحصیلی به خاطر همین رکود با حدود ۱۵ ماه خواندن و بدون استفاده از خدمات هیچ موسسه ای (یعنی حتی پک مداد و پاک کن موسسه کنکور را در روز ازمون را هم عمدا نگرفتم)با تراز ۹۴۰۰ و برای اولین بار شرکت در ازمون قبول شدم) و حتما ایرادی در نحوه خواندن و برنامه شما برای ازمون وجود دارد و یا شاید هم اشتباه انتخاب رشته کرده اید که فکر میکنید قبولی مشکل است و جالبه که هنوز طرح را هم نخوانده اید و اظهار نظر میکنید .

    1. دوست عزیز
      خواندن وقبول شدن اصلا سخت نیست اما بعضی مثل من شاغل وفرصت خوندن هم نداریم والا حاضر بودم رتبه تک رقمی بیارم . هر درسی که خواندم یعنی فرصت شد خوب بود مثلا آیین دادرسی وکیفری را سالقبل هردو ۷۵ زدم مدنی وتجارت ۴۰ امسال مدنی ۶۸ و تجارت ۷۳ اما ایین دادرسی مدنی ۴۶ کیفری ۳۳ و جزا ۴۶ پس ما از درس و نمره ترسی نداریم . حقیر ۱۵ سال قبل فارغ التصیل رتبه ۱ رشته بازرگانی که همه اش ریاضی و آمار واقتضاد خرد و کلان و کاربردهای برنامه ریزی خطی و…….شدم بعدا حقوق با معدل ۱۸.۰۸ تمام کردم شاید بدانی انها که ریاضی خوانده اند بمراتب از بچه های حقوق موفق ترند در دانشگاه بهترین اساتید ما رشته دبیرستانشان ریاضی بود
      پس بهتره دیگران را تحقیر نکنی . انشالله اگر بتوانم مرخصی بدون حقوق بگیرم آنوقت رتبه ام را همین جا اعلام خواهم کرد

  2. دوست عزیز اگر به پزشکان و دندانپزشکان که هنوز در دانشکده های انها چهارطاق باز نشده و کسانی در ان قبول میشوند که مثلا از بین ۶۰۰هزار نفر نهایتا رتبه ۳۰۰۰شده اند،مجوز نمیدهند ،اتفاقا نظر من را تایید میکنه و نشان میدهد که قانونگذار برخلاف رشته حقوق ماهیت پزشکی را متوجه شده و هیچ وقت نمیگوید برای رفع بیکاری حالا ۶۰۰هزار داوطلب تجربی وارد دانشکده های پزشکی شوند و بالاخره در خلال تحصیل به صورت تجربی اموزش میبینند.
    درامد سردفترها از زمانی به این وضع رسید که دفعتا حدود ۵۰۰۰نفر با حداقل پاسخگویی در سال ۸۷ پذیرش شدند و شاید شما یادتان نیاید ولی باعث شد که در یک کوچه بن بست هم دو دفترخانه افتتاح شود و یا در یک ساختمان دو دفتر.
    علت انکه یک دفتر ۱۰۰میلیون و دیگری به نان شب محتاج میشه هم ان نیست که یکی کار بهتری انجام میده و دیگری سواد کمتری داره بلکه علت اصلی ان داشتن ارتباط و پارتی و گرفتن حق ثبت پرونده های بانکهاو …. است .در انجا هم تا دلتان بخواهد داشتن ارتباط و پارتی موثر است.بدان که وقتی سایه رکود بر سر کشور است وقتی وکلا فعلی از رقابت و کمی کار صحبت میکنند فرقی با ان پزشک و دندانپزشک و دکتری کشاورزی ندارند و این در حالی که هنوز در دانشکده های پزشکی و یا دکتری سراسری کشاورزی چهارطاق باز نشده ولی این وضع است.

  3. من هنوز طرح رو نخوندم اما نکته اینجاست که تمام کسانی که چند روزه دارن اعتراض شدید می کنن به این طرح همه جزو کسانی هستند که قبول شدند و وکیل تشریف دارند! دوستان وکیل عزیز بنده صرف نظر از خوب بودن یا بد بودن این طرح از شما میخوام منفعت طلبی و بازار خودتون رو مبنای اعتراض قرار ندید. لطفن به فکر کسانی که هنوز با وجود سعی و تلاش چند ساله قبول نشدند هم باشین. خدای ناکرده نه خون شما از اونها رنگین تره و نه خون آنها از شما ! اگر بدونید کسانی که بیکار پشت این آزمون لعنتی ذره ذره دارن پیر و پرخاشگر و بدبخت می شن چه سختی ها و بی پولی ها و سرباری ها و سرکوفت هایی رو تحمل می کنند شاید تا این حد مانع جلوی راه اونها نمی کذاشتین . الان توی اینستاگرام پست هایی از همین دوستان وکیل پست شده با هشتگ هایی مثل #نه به تنبلی و تن پروری و یا نه به طرح پذیرش … از همین حالا توهین به افراد پشت آزمون شروع شد؟!!!! نگذارین دو جبهه بشیم که برای هیچ کس خوب نیست . اگر وکالت اجباری بشه جا برای همه هست

    1. من قبول نشدم امسال ولی اینقدر میخونم که اگر دو نفر هم بخوان قبول بشم.حقوق رو باید یاد گرفت و فهمید.همین الانشم برادر من وکیله و وکالت نمیکنه به خاطر اینکه ارزشی نداره.یه روز توی ماشین فاصله بین روستامون تا شهر رو میرفتم بحث رفت سر وکالت که یکی از مسافرا بیسواد بود و چوپان ولی این شخص از خیلیها بهتر درک میکرد شرایط وکالت الان رو.میگفت یه لحظه برید جلوی دادگاه شهرستان عین گرگ گرسنه وکیل میریزه دورت.برای جامعه وکالت زشت نیست این حرف؟؟؟اگر دوست دارید همه گرگ گرسنه بشیم و دنبال یه پرونده بیفتیم به جون هم پس حمایت کنید خوبه تعداد گرگها بیشتر شه.شهرستان ممسنی و رستم در استان فارس تا چند سال پیش یک شهرستان بود و به فاصله ده دقیقه از هم دو دانشگاه پیام نور و یک دانشگاه آزاد با مقطع کارشناسی و ارشد داره.بالغ بر هزار وکیل و قاضی داره این شهرستان ولی باز هم حداقل دوهزار لیسانسه حقوق.این تعداد در کجای شهر دفتر بزنن به نظرتون ؟؟؟؟ وقتی همه وکیل بشیم عرضه زیاد و تقاضا کمتر از حالا بشه حق الوکاله هیچ پرونده ای بیشتر از ۵۰۰ هزار تومن نمیشه.اونوقت ذرت بلال بفروشی درامدش صدبرابره.خدا خودش بخیر کنه عاقبت منفعت طلبی و افکار سطحی رو.

  4. موضوعی که واقعا غیر قابل درک هست اینه که اگر این طرح تصویب بشه به تعداد فارغ التحصیلان حقوق وکیل داریم …
    یعنی دقیقا عبارت : با آگاهی از قوانین وکیل خود باشید که پشت کتاب های قانون نوشته شده اجرایی میشه !
    اون کسی که این طرح رو داده آیا فکر هم کرده که وکالت شغل هست و بعضیا میخوان ازش امرار معاش کنن؟ اینطور که همه وکیل میشن …با این حساب سالی۱۰ بارم باید ازمون وکالت گرفته شه که…
    در بی سوادی نویسنده این طرح که هیچ گونه شکی نبوده و نیست منتها مساله مهم این هست که از اونجایی که مملکت بی شباهت به عجایب البلدان نیست و نمایندگان مجلس هم که گوش نمیدن کی چی میگه و… فقط یه دکمه تایید و رد جلوشون هست به دور از تصور نیست که ناگهان این طرح هم تصویب شه !
    خدا برسه به داد فارغ التحصیلان حقوق… تنها امیدشون وکالت بود که اونم دارن ازشون میگیرن …
    همه وکیل میشن اگر تصویب شه…به تعداد فارع التحصیل دانشگاه وکیل ساخته میشه … فقط دیگه چطور درامد داشته باشه وکیل خدا میدونه…

    1. درامد مهم نیست واسشون
      چون خودشون که ماهیانه درامدهای عالی دارن!!! نمایندگان منظورمه،،،،
      واسشون این مهمه که جوونای بیکارو از سرخودشون باز کنن و بگن ما هم جوونارو شاغل کردیم
      دیگه کار به بقیه داستانها (( کسب درامد و این حرفها ندارن!!!)))) دراوردیم پول دراوردیم به اونا رابطی نداره اونا که خودشون شب راحت سرشونو زمین میزارن!!!!!! اره دوستان ماجرا اینه،،،،،،اشتغال جوانان به هرقیمت،،،،،امار بیکاری بیاد پایین زشته جلو کشورهای دیگه،،،،،
      !!!!!!

  5. خدا کنه یه فکری هم برای من که دوست دارم جراح مغز و اعصاب بشم کنند و بشه بدون آزمون یا با یه آزمون آبکی متخصص مغز و اعصاب شد!!!

    1. دوست عزیز
      آزمون ابکی نمیخوا د خیلی از افراد رفتند اوکراین ، باکو ؛ گرجستان و …..‌‌‌..تخصص هم گرفتند اما همه آنها الان دارند کرایه کشی میگنند . چون مردم حتی گربه هایشان را هم
      بدست آنها نمی سپرند تا چه رسد به جراحی مغز فرزندشان
      بخاطر همین دوستان مینویسند ؛ شما باسوادان جوش نزنید اگر وکیل خوبی باشی دفترت جای سوزن انداختن ندارد .

  6. ازمون وکالت فقط بهانه خواندن حجم زیاد قوانینی است که فارغ التحصیل حقوق حتی از دانشگاه سراسری و حتی دکتری ان به خوبی و با دقت نخوانده است.
    نگاهی به نمرات یک سوم اخر قبول شدگان بیاندازید و ببینید واقعا پاسخ دادن در ان حد خیلی سخت است!!!!!؟؟؟؟؟
    امسال الی ماشالله با ۳۰درصد و پایین تر پاسخگویی مدنی و حتی در حد ۶درصد هم قبول شده اند و اگر خدای ناکرده این طرح و مفاد ان تصویب شود احتمالا دیگه کسی زحمت مدنی خواندن را هم بخودش نمیدهد.
    همین حالا هم به خاطر رکود فراگیر در کشور تا دلتان بخواهد فارغ التحصیل رشته های دیگر داریم که امده اند دوباره حقوق بخوانند و وکیل شوند ،چون وکالت یکی از تنها شغلهایی هست(یا شاید بود درست تر باشد)که فرد بدون انکه نیازی به پارتی یا دانستن انکه کفن میت چند تیکه است و فقط با تلاش خودش میتونست شغل ابرو مند داشته باشه و حالا با این شرایط منتظر باشید بچه های دبیرستانی در کشور مدرک زده و عنوان زده ما تا چند سال اینده برای وکیل شدن و عنوان پرطمطراقش ،هجوم به رشته انسانی و بعد حقوق بیاورند.
    فکر میکنید چراتعداد شرکت کنندگان گروه تجربی از از مجموع شرکت کنندگان ریاضی و انسانی بیشتر است؟
    وایا با قبولی ۵۰۰۰سردفتر در سال ۸۶ برای از بین بردن بیکاری فارغ التحصیلان حقوق مشکل انها حل شد یا فقط باعث شد از هر دونفر شرکت کننده یکی قبول شود و بقیه نتوانند ۱۱ سال در ازمون شرکت کنند!!!!
    خدایا کمی عقل و دوری از سیاستهای پوپولیستی مرحمت فرما

    1. آقای محترم همه رشته اشباع شده پزشکی و دندانپزشکی الان مجوز مطب نمیدن فارغالتحصیل دکترای کشاورزی روزانه دانشگاه دلتی مرکز استان از بیکاری برای یک ساعت در س باید دست بدامن نماینده شهر شود . رشته های دبیری که روزی من خودم یکی از آنهارا قبول شدم ونرفتم حالا طلا ست
      خواهر زاده خودم ابتدا تربیت معلم آموزش ابتدایی را انتخاب کرد قبول نشد اما برق و مخابرات روزانه دولتی مرکز استان قبول شد اما چه فایده کار ندارد … همین سر دفتری که قراه ۱۰۰۰ نفر اضافه کنند پای درد دل یکی از آنها بشین !!! اما سر دفتر هم هست ماهی ۱۰۰ میلیون درامد دارد چون کارش درست است مدتی رییس کانون سر دفتر داران هم بوده . پس برادر جوش شیوه امتحان و گرفتن وکیل را نزن اگر کارت درست باشد کاملا نسبت به موضوع بی اعتنایی . همانطور که مطب بعضی پزشکان شش ماهه نوبت میدهند و سایر مطب ها خالی است چرا؟؟؟؟
      فیض روح القدس ار مدد فرماید ،،،،،،،،،،،،،،،،،‌‌،دیگران هم بکنند انچه مسیحا میکرد

  7. مورد جالبی که وجود دارد ان است که هم برای طراح سوال خط کش گذاشته اند که اگر سوال اینطور باشد و یا انطور حذف میشود و بعد هم نمره قبولی را ۶۰درصد یک درصد برتر قرار داده اند.یعنی اگر مثل امسال میانگین یک درصد حدود ۶۰ درصد باشد با ۳۶ درصد پاسخگویی فرد کاراموز وکالت میشود.یعنی از هر ۱۰سوال کمتر از ۴ سوال پاسخ دهد کافی است.
    جالبه که مردم و موکلین چطور باید به کسی که احتمالا یک دور قوانین را هم نخوانده و یا اگر خوانده طوطی وار و فقط حفظ کرده سرنوشت جان و یا مال خودشان رابسپارند.
    کمی هم به جای انکه به فکر بیکاران حقوقی که درصد بالای از انها اشتباه انتخاب رشته کرده اند و اصلا از لحاظ ذهنی و هوشی توانایی حقوق خواندن را نداشته اند و حالا با پذیرش بدون کنکور وارد دانشکده های حقوق شده اند به فکر مردم هم باشید که چطور باید چراغ دست بگیرند و کشف کنند کدام وکیل با ۳۰ درصد پاسخگویی وکیل شده است!!!!!
    من قبل از شروع به مطالعه برای ازمون از همه میشنیدم که ازمون وکالت فلان است و سخت و …..و در حالی که مدت طولانی از فارغ التحصیلی من گذشته بود شروع به خواندن کردم ولی خودم را لااقل از لحاظ شرعی مدیون میدیدم به کسی که قرار است وکیل او شوم که خوب درس بخوانم و در همان سال اول و با یک سال خواندن قبول شدم.
    البته تشکیل این کمپین های کذایی تقصیر اموزش عالی است که در حالی که تا سالهای نه چندان دور رتبه ۱۰۰۰ کنکور هم نمیتوانست حقوق بخواند حالا همه میخوانند و میخواهند وکیل هم شوند،در واقع بچه های مردم را بد عادت کرده اند .
    البته نقش موسسه های کنکور هم قابل اچشم پوشی نیست که حتی برای ادک وادم و …هم کلاس برگزار میکنند و به جای انکه داوطلب درس بخواند فقط کلاس میرود و نمیفهمد چرا قبول نشده است و فکر میکند رقابت زیاد است .نمرات یک سوم اخر قبول شدگان را ببینید و از خودتان بپرسید پاسخ در حد این قبول شدگان خیلی سخته؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

  8. این طرح جای اعمال سلیقه و هرج و مرج رو در نهاد وکالت بیش از پیش باز خواهد کرد.طرحی سخیف بدون مطالعه کافی و وافی و درصدد سوءاستفاده از آشفتگی بازار وکالت و برانگیختن احساسات فارغ التحصیلان حقوق و سوق دادن به مقاصد از پیش تعیین شده!از رییس و اعضای هیات مدیره اسکودا انتظار میره که دست رو دست نگذارند و اقدامات جدی تری اتخاذ کنند

  9. دوستان. توجه کرده اید ادبیات همه مخالفین یکسان است
    این به این معنی است. که این مخالفتها جهت دار و مدیریت. شده است و اغلب اینها وکلا وقبولیها و موسسات هستند
    که این طرح بشدت منافع آنان را تهدید میکند.
    جوش نزنید. تا تصویب طرح از این نظریات زیاد است
    ِِِِِِِِِِوکاراموزی که اثر قانون نسبت به آتیه است را بعد از قبولی هم نمیداند ونگران حکم کارآموزیش است که ممکن است این قانون عطف بماسبق شود توقع چه دارید

    1. الان مثلا این کنایه به من بود؟؟؟؟ یعنی من با رتبه ۲۲
      نمیدونم اثر قانون نسبت به اتیه است؟؟؟؟ ونیاز بود شما بگی؟؟؟؟ اقای عزیز در خود طرح نوشته اشخاصی که پروانه ی وکالت گرفتن شاملشون نمیشه و از اونجایی که ما هنوز پروانه وکالت نمیگیریم و پروانه کاراموزی بهمون میدن از این جهت پرسیدم
      درضمن مگر ما در همین عطف بما سبق استثنا نداریم
      مگر این طرح خیلی کارشناسی شدست که بگیم قطعا به ما کاراموزا ارتباطی پیدا نخواهد کرد؟؟؟
      طرحی که اینقدر بچه گانست یعنی دقیقا قانون و میخواد رعایت کنه که ما بگیم ناظر به اینده خواهد بود و عطف بما سبق نمیشه؟؟؟!!!!!!
      اره ما مخالف این طرح بچگانه هستیم ولی مخالف اینکه هرسال ازمون بگیرن نیستیم
      از رقیب هم ترسی نداریم،،،،همه چیزاروهم واسه خودمون نمیخوایم،،،،،،
      انگار ما که قبول شدیم از مریخ اومدیم
      یا با این طرحهای جالب قبول شدیم!!!!

    2. پروانه کاراموزی ابتدا میدن و بعد از اختبار پایه یک
      دوسالی زمان میبره
      گفتم شاید بگن پایه یک ندید پایه ۳ بدین ،،،،شما اینجا سواد مارو زیر سوال نبرید من سوالاتم هیچ وقت الکی نیست،،،،،

      1. کار اموزی داخل در حرفه وکالت است .پس وقتی از پروانه وکالت صحبت کرده تلویحا کاراموزی رو هم شامل میشود

    3. نه آ بجی
      منظو رشان آ نهایی است که از بعد از قرارداد ترکمانچای
      بر ای وکالت خوانده. و حالا فبول شده و در تمامی موارد
      کامنت کذاشته و انگار نظریه. نسبیت انشتین. را به چالش
      کشیده و در تمامی موا رد اظهار نظر و انتقاد و …… … . .

    4. جواب برخی کامنت ها فقط سکوت باشه بهتره،،،،،وگرنه خودتون که میدونین همه زبون داریم و جواب همو میتونیم بدیم برادر،،،،،ولی سایت اختبار جاش نیست،،،،،کاشکی این طرح
      قرارداد ترکمانچای بود!!!!! این طرح قابل مقایسه با هیچ قراردادی در کل تاریخ نبوده،،،،،
      بنده هر جا لازم باشه نظر خواهم داد،،،،،،هرکی خوشش نمیاد رد شه ،،،،،،بره کامنت های بعدی و بخونه،،،،،،،هرجا احساس کنم باید انتقاد کنم میکنم،،،،،،خاطرتون جمع برادر،،،،
      نظرمو بدون حذف بزارید،،،،،تشکر

  10. خواهش میکنم تایید کنید نظرم رو
    در پاسخ به کسایی که میگن وکلا دنبال انحصار طلبی اند باید بگم اشتباه میکنید
    انحصار طلبی وقتیه که کساییکه صلاحیت ندارند وارد عرصه وکالت باشند و به واسطه پارتی و روابطی که دارند اندک شغل موجود را تصاحب کنند و تعداد بسیاری دیگر با صلاحیت های بالا در حاشیه قرار بگیرند.
    کمی خودخواه نباشیم , ملت ما دیگه میلی به شایسته سالاری نداره و همه میخوان با روش های غیر صحیح به جایی که شایستگی اش رو ندارند برسند. خود من هم بعد چند سال قبول شدم . صبور و تلاشگر باشید
    به نظرم کسایی که هنوز قبول نشدند باید در صف نخست معترضین قرار بگیرند , کمی بصیرت داشته باشیم رفقا
    راه قبولی برای همه بازه , اما راهی که این مسولین میخوان جلو پاتون بذارن سرابی بیش نیست و همه رو مثل باتلاق در خودش میبلعه

    1. دقیقا درست می فرمایید. دوستان (مخصوصا کسانی که قبول نشدید)، باور کنید چنین طرح هایی به ضرر من و شما است. اینها با این کارشون می خوان نهاد وکالت رو در ایران نابود کنند. تلاش کنید و مطمئن باشید با تلاش به نتیجه می رسید نه با پاک کردن صورت مسأله.
      من خودم پارسال که قبول نشدم شدیداً مخالف کمپین حذف آزمون وکالت بودم و تلاش کردم و خدارو شکر قبول شدم.

  11. واقعا باید همینکه فقط و فقط از طرف حتی یک نماینده این طرح سخیف امضاء شده باشد برای عدالت قضاوت ، وکالت ، مجلس ، وبیشتر از همه برای مردمی از همه جا بیخبر گریست

  12. این طرح تصویب نخواهد شد ،،،،،جای نگرانی وجود نداره،،،،چون به یک بچه کلاس اولی نشون بدین میگه بابا پایه ۳ چیه!!!؟؟؟ به یک کلاس پنجمی نشون بدی میگه چرا نباید مقطع دکترا ازمون ندن مگه خونشون رنگین تره!!!؟؟؟ خلاصه طرحیست که برای ۱۰۰۰ سال دیگه هم تصویب نخواهد شد،،،،،،،،دوستانی که میگن ما چون اینور پل هستیم از این طرح خوشمون نمیاد باید بگم که مگه ما درزمانیکه از این پل گذشتیم با همچین طرح هایی رد شدیم؟؟؟ نه!!!
    بدون همچین طرحهایی حتی با وجود بچه و شرایط سخت خوندیم و قبول شدیم ،،،،
    پس برای شما هم نیاز به طرح نیست
    باور کنید ازمون وکالت زیاد سخت نیست ،،،،اگه قبول نمیشید شیوه ی خوندنتون اشتباس،،،،
    اصلاحش کنید قبول میشید،،،،،
    من حتی قبل از قبولی هم همچین نظراتی در اختبار دادم که صرفا قبول شدن ملاک نیست باید اینده ی شغلی هم وجود داشته باشه،،،،،،از رقیب هیچ ترسی نیست ولی رقیبی که مثل شرایط ما ازمون بده
    وقبول بشه،،،،،بسیار هم عالی،،،،،
    به نظرم اسکودا از طریق صداوسیما یک تایمی بگیره ودر تلویزیون مشکلات این طرح و بیان کنه،،،،،بلاخره الان وکالت به یکسری مشکلات خورده که مدام حرف وکالت تو مجلس زده میشه،،،خلاصه دست روی دست نگذارید که اینده بدی با این طرح در انتظاره،،،،،

  13. ما از رئیس اسکودا انتظار داریم در مقابل این چنین طرح هایی اقداماتی که مقتصی انجام بدهند چرا که نهایتا با این چنین طرح هایی هم دستگاه قضایی دچار وجود وکلایی خواهد شد که سواد لازم ، که در ازمون وکلا ارزیابی خواهد شد، ندارند و باعث نزول منزلت اجتماعی این شغل خواهد شد !! الان خیلی از دبیرستان هایی که نحبه هستند و با معدل بالا ! در ازمون تجربی شرکت میکنند برای پزشکی و خیلی هم وقت و هزینه میکنند اما جزو تعداد محدود در نظر گرفته شده قرار نمیگیرند ایا ظرفیت این رشته هم بردند بالا ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا