اعلام وصول طرح جامع پذیرش و آموزش کارآموز وکالت+متن

طرح جامع پذیرش و آموزش کارآموز وکالت در مجلس اعلام وصول شد

پایگاه خبری اختبار- عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه امروز طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت را اعلام وصول کرد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از خانه ملت، محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز (یک شنبه ۲۰ اسفند ماه) موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:

طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت؛

طرح الحاقی موادی به قوانین دیوان محاسبات.

برای دریافت متن کامل طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت در قالب یک فایل PDF کلیک کنید

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۰۱ دیدگاه ها

  1. بعضی وقتا آدم احساس میکنه جای جلو رفتن و مطابق شدن با مقتضیات زمان به زور بعضیا میخوان به عقب برش گردونن!
    شخصی که این ظرح رو نوشته چند کلاس سواد داره؟
    با همین شرایط فعلی که آزمون به این سختی گرفته میشه و اکثرا بار دوم و سوم قبول میشن بعد از قبولی و ورود به بازار کار متوجه میشن هیچ خبری نیست و باید برن التماس کنن تا یه پرونده دستشون بیاد …
    حالا این طرح که دیگه رسما از هر خانواده دو الی سه نفر میتونن وکیل بشن!
    مثلا سوار تاکسی میشی طرف میگه من شغل اصلیم وکالته ! ولی کار نیست دارم روی ماشین کار میکنم…
    اگر واقع بینانه نگاه بشه همین الانم با این وضعیت رقابت و سختی آزمون باز هم داره بیش از حد پذیرش وکیل صورت میگیره… این رو وقتی متوجه میشیم که وارد دادگاه میشیم و میبینیم درآمد سرباز داداگاه از وکیل بیشتره!…
    حالا این طرح هم تصویب شه که…

  2. با سلام؛
    عزیزان دلسوز نهاد وکالت در ایران، مطمئن باشید چنین طرحی که ایرادات اساسی دارد و نشان از بی سوادی طراحان آن دارد، هرگز تصویب نخواهد شد.

  3. دوستان عزیزی که خیلی خوب تخریب یک طرح نوشته شده توسط افراد مبتدی را بلد هستند (حکایت مورچه و کله پاچه است) لطفا نگاه عاقل اند سفیهانه شان را به خود اسکودا که با فرا فکنی و شعارهای به ظاهر مورد پسند (و البته جو گیر شدن برخی با آنها) سعی در فرار از وضعیت نادرست جذب وکالت دارد، بیاندازند. فقط همین تکلیف تودیع پروانه بعد از ۳۰ سال فعالیت در عرصه وکالت حل شود کلی از دوستان که وکیل هستند اما بیکار و یا با اختلاف ناچیز پذیرفته نمی شوند به شرایط مناسبی خواهند رسید. یا حتی تخصصی شدن حوزه وکالت مگر چه ایراد ساختاری دارد. دست کم به لحاظ آکادمیکال و برنامه ریزی اجتماعی به من نادان توضیح بفرمایید که چه مشکل یا بحران اجتماعی را ایجاد میکند؟ تنها ایراد کلیشه ای که مطرح می گردد این است که پرونده کم می شود! ایراد به خود اسکودا زیاد هست. بنابراین افرادی که خود نیز می دانند این طرح های بچه گانه تصویب نمی گردد لطفا انگشتان مبارک خود را در راه تخریب چیزی که تکلیفش از ابتدا مشخص است خسته نکنند. بلکه با اعمال نظرهای درست و منطقی و ارائه طریق دست کم در فضای مجازی و حتی در صورت امکان در بستر اجتماعی به اسکودا جهت اصلاح برخی از قوانین و رویه های نادرستی که دارد، نقد های خود را وارد کنند.

  4. این طرح تصویب هم شده یا قراره برای تصویب شدن بره مجلس ؟!
    این دیگه چی هست!
    واقعا این قانون رو الان نوشتن ؟ این ۳۰ سال پیش هم نباید تصویب میشد اگه به مجلس ارایه میشد…

  5. این طرح قبلا درسال ۸۵ هم توسط نایب ریس کمیسیون قضایی مجلس مطرح بود خبرنگاری پیش استادامیر ناصر کاتوزیان پدر علم حقوق رفت نظرشا در مورد این طرح پرسید ایشون جواب دادن بیکاری فارغ التحصیل حقوق درد بزرگی است ولی بزرگتر از این درد تصویب این طرح هستش وعواقب و مشکلاتی راکه میتونه برای سیستم قضای بوجود بیاره.

  6. سلام
    از سایت محترم اختبار خواهش میکنم در صورت امکان یک نظر سنجی برای این طرح مهیا کنند که دوستان حقوقی با گفتن اری یا خیر نظرشونو بدن.صرفا برای اطلاعات خودمون که بدونیم چه تعداد موافق و چه تعداد مخالف هستند.

  7. اگه این طرح تصویب بشه من شخصا از وکالت انصراف میدم. و میرم سراغ یه شغل دیگه.این طرح نابود کننده شان وکالت خواهد بود.اونایی که قبول نشدن خوشحال نباشن.چون شما زودتر از همه خواهید سوخت.این طرح بهدخاطر دلسوزی نیست.بهرخاطر قبول شدن یه عده ای مثل […]هاست که هم پولشو داره هم شغلش و هم قدرتشو.حالا میخان یه عنوان وکیل رو هم اضافه کنند.همین اقایون ودکترهای تدوین کننده این طرح دارای رتبه ۸۰۰۰هزار کانون وکلای مرکز هستند.ساده نباشید.فریب نخورید.

    1. سلام
      خانم زنده دل عزیز ما که تازه پروانه کاراموزیمون صادر میشه
      این طرح شامل ماهم میشه یانه؟؟؟ ممنون اگر پاسخ بدید

  8. اختبار محترم لطفا در صورت دسترسی اسامی نمایندگانی که این طرح را اماده کرده اند را ذکر کنید .البته اسامی نمایندگانی که حامی کمپین مردودین و پشت کنکوری های درس نخوان وکالت هستند را سرچ کردم و تا حدودی به اسامی شریفشان رسیدم ولی نه به طور کامل.
    حیرت انگیزه که اصلا توجه ندارند که یک وکیل مثلا ممکن است در یک پرونده حتی معاضدتی از یک محکوم به قتل دفاع کند و اگر لااقل یک دور قانون نخوانده باشد چطور باید دفاع کند؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
    برای دفاع از درس نخوان ها هم شرط میگذارند که اگر سوالات از متن قانون نبود سوالات را حذف میکنند !!!!!!!!
    ما به خاطر مربوط بودن رشته تحصیلی به حقوق به این طرح توجه کردیم و ببینید اگر بقیه طرح ها و لوایح هم به همین شکل تنظیم شده باشد دلیل عقب ماندگی و جهان سومی بودنمان مشخص میشه.

    نماینده عزیزی که مدرک دانشگاه ازاد داری و بدون کنکور فوق لیسانس غیر حقوقی گرفتی ،لطفا قانونی را که توسط دکتر مصدق ها تنظیم شده را دستکاری نکن و بهتره به فکر انتخابات مجلس سال اینده باشی .

    1. سلام

      با توجه به اشکالات شکلی طرح، به نظر نمی‌رسه نمایندگان مجلس مستقیماً آن را تنظیم کرده باشند و احتمالاً خارج از مجلس تهیه شده

      تا جایی که اطلاع دارم آقای ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس حامی این طرح هستن

  9. امکان نداره این طرح تصویب بشه ،،،،،،،چون بسیار طرح بد و ناکارامدی هست،،،،،
    حالا هی اعلام وصول کنید،،،،،،سالی دوبار ازمون!!!! پایه ۳ از کجا اومد!!!
    وقتی خیلی میخواین مشکلات و ریشه ای حل کنید همچین طرح هایی نتیجشه،،،،،!!!!!!
    تبریک به این طرح بسیار پخته به نظر میاد،،،،،اگه این طرح تصویب بشه همین یه ذره اعتباری که برای کشورم قائلم همونم دیگه از دست میدم،،،،،چون اگر همچین طرحهایی که بسیار خنده داره تصویب شه یعنی کار از ریشه خرابه و مملکت به فنا رفته،،،،،،
    اسکودای عزیز شما هم یک طرح خوب (( البته شما دیگه خواهشا خنده دار نباشه)))
    اعلام وصول کنید ومثلا در هربند که نوشتید نه باید سالی یک مرتبه برگذار شه علتش و هم بنویسید
    اصلا طرحی با عنوان رد طرح اقای ایکس(( همین طرح منظورمه)))
    بنویسید و شماهم اعلام وصول کنید
    دوستان شما هم هر طرحی دارید اعلام وصول کنید باشد که مملکت را اباد کنیم،،،،،!!!!!!!!!!!

    به نظر شما چرا ایران هنوز جهان سومی هست؟؟؟؟سالی چند بار اصلا برگذار کنید هر سه ماه ،،،،،،صبح ظهر شب
    فقط شب و یک تایمی باشه که بچه ها خوابشون نگیره سرجلسه!!!!!!!!
    از پایه ۱۰ شروع کنید بهتره!!!!!!!!

    1. درست هست که ایراد در این طرح بسیار است. اما لطفا فراموش نکنید که اسکودا نیز در شرایط به وجود آمده مقصر است. اصلا می گویم فکر کنید همچین طرحی وجود خارجی ندارد. خوب حالا نگاه کنید که اسکودا چه ایراد هایی دارد و باید اصلاح کند.

    2. من هم که رتبه مثلا ۲۴ شهرم در آزمون ۹۶ شدم این طرح را اصلا اصلا قبول ندارم . با تشکر مبینا از شرق

  10. این طرح بیشتر به ضرر این موسسات است که با وعده های پوچ به فکر پول گرفتن از دانشجویان هستند.عوامل همین موسسات هستند که میان اینجا از این طرح انتقاد میکنند.

  11. اگه به تصویب برسه عالیه.تا حدودی جذب وکیل از تصمیمات اسکودا خارج میشه.ی فکری هم باید به حال مرکز مشاوران بکنند.

  12. قسمت الزامی شدن وکالت طرحم قشنگه فقط به درد وکلای پایه یک میخوره نمیدونم این طرح واقعا اشتغال زا است یا اشتغال زدا
    فقط میخوان رفع تکلیف کنن بگن ما اشتغال ایجا دکردیم
    با آرزوی موفقیت برای تمام وکلای بیکار آینده این ور پل میبینمتون

  13. مقصر وصول این طرح کانون وکلاست که به برد مطلق یکطرفه فکر می کرد نه به برد برد طرفین.اگه این طرح تصویب بشه عملا وکالت بی معنی میشه و کسی اشتیاق وکیل شدن به سرش نمی زنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا