اعلام وصول طرح جامع پذیرش و آموزش کارآموز وکالت+متن

طرح جامع پذیرش و آموزش کارآموز وکالت در مجلس اعلام وصول شد

پایگاه خبری اختبار- عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه امروز طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت را اعلام وصول کرد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از خانه ملت، محمدعلی وکیلی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز (یک شنبه ۲۰ اسفند ماه) موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:

طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت؛

طرح الحاقی موادی به قوانین دیوان محاسبات.

برای دریافت متن کامل طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت در قالب یک فایل PDF کلیک کنید

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۰۱ دیدگاه ها

  1. جالبه اگر این طرح تصویب بشه که میشه ظرف یک سال آینده تمام دوستان میشن وکیل پایه۳ظرف ۵ سال بعدشم همه میشن وکیل پایه یک بعد کی باید پروندهایی شورای حل اختلافو انجام بد ه

  2. سلام
    اهالی و فرهیختگان و اساتید حقوق باها در کلاس های درس خود در مورد اصلاح قوانین و مصوبات قدیمی با اظهار تاسف بیان نموده اند که هر قانونی که مجددا اصلاح و تصویب شده نه تنها معایب قانون قبلی را برطرف نکرده مشکلات و معایب بیشتری را ایجاد نموده است و تصویب قانون جدید بازگشت به معایب قبل بوده و معایب جدیدی را ایجاد نموده وس از چند مدت اجرای آزمایشی قانون جدید مجبور به اصلاح مجدد قانون نموده اند، طرح جامعه وکالت، بدون درنظر گرفتن شرایط و مشکلات موجود و بدون درنظر گرفتن تجربیات افراد آگاه در امر وکالت نوشته شده، و گویی افراد تهیه کننده بیشتر افرادی بوده اند که از دور ناظر به فعالیت حرفه وکالت بوده اند و هیچ تجربه وکالتی نداشته اند، ایجاد و تکرار مشکلات گذشته خواهد بود. این طرح جز درنظر گرفتن چند ماده که مورد نظر و خواسته افراد محدودی بوده و جنبه تبلیغاتی داشته ، هیچ مشکلی از نهاد وکالت را برطرف ننموده است

  3. اخ جون حالا همه وکلا برن بز بچرونن حالا دیگه بیبینم کار برا اونا که خوب بلدن تست بزنن گیر می اد یا نه دست مجلس درد نکنه حالا دیگه این موسسات الکی هم جمع می شن مجلس تشکر تشکر فداتون قوربونتون و تشششششششششششششکر

  4. چه جالب باید اشخاصی رو که این لایحه رو تدوین کردن با ذکر اسامی به نویسندگان کتاب قصه های کودکان معرفی کرد از تجربیاتشون بهره ببرند

  5. واقعا خندم گرفت وقتی خوندم
    این قانون صرفا برای کسایی هست که نمیتونن آژمون وکالت رو با موفقیت سپری کنن.
    خیلی نکته داره ولی این نکته رو باید ذکر کرد
    کسی که تونست دکتری حقوق رو بگیره چرا نمیتونه آزمون وکالت رو قبول بشه.
    فقط میشه گفت این قانون برای آقایونی هست که نمیتونن آزمون وکارت رو قبول بشن

  6. آقا واقعا‌هیچکس نیست به داد ما برسه؟؟؟ بخاطر ۴ تا آدم که مثلا دکتری دارن اما سوادشون در حد ی لیسانسه نیست که بتونن از پس آزمون بربیان چرا ماها باید استرسش رو بکشیم؟ ؟؟؟ خب یهو بگید آقایون دکتری کند ذهنی که نمیتونن قبول شن بیان پروانه بگیرن!!!!!!! آخه باید گل مالید در اون دانشگاهی رو که استادش نمیتونه از پس آزمون به این سادگی بربیاد؛یکی نیست بپرسه اینی که خودش بلد نیست چی یاد بچه های مردم میده؟؟؟؟ پس این اسکودا دقیقا چیکار میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  7. لااقل مسولان قوه قضاییه از اثرات شگرف چنین طرحی مطلع هستند و ان شالله اجازه نخواهند داد چنین طرحی اجرایی شود.
    یکی از عواقب چنین طرحهایی ان است تا ۱۰ سال دیگه قریب به اتفاق بچه های دبیرستانی به رشته علوم انسانی میروند تا با گرفتن دیپلم و وجود الی ماشالله دانشکده های حقوق بروند وکیل شوند.
    جالبه تاکید بر سوال از نص ماده !!!تا همه قانون را حفظ کنند و بعد…….
    اگر تعداد شرکت کنندگان کمتر از ۳۰هزار نفر باشد دوبار برگزاری ازمون جالب تر بود.برادر عزیز با همین شرایط هم هیچ وقت دیگه کمتر از ۳۰هزار نفر شرکت نمیکنند ،چه به وقتی که قرار باشه ۸۰ درصد فارغ التحصیلان ایران حقوق بخوانند.
    من بعد از ۱۵ سال دوری مطلق از حقوق با کمی بیش از یکسال درس خواندن مستمر در سال اول و بدون استفاده از خدمات موسسه های کنکور با رتبه خوب و در کانون قوی پذیرفته شدم ولی زمان مطالعه ایمان داشتم که لازم است تمام مطالب را خوب بخوانم و بفهمم تا بتوانم از حق دفاع کنم نه انکه دنبال فرار از مطالعه باشم.
    خدا سایه تصمیمات اینچنینی را از سر مملکت بردارد که عواقب ان از حمله صدام بیشتر است

  8. خدا لعنت کنه. کسانی که این طرح رو نوشتن. اختمالا میخوان افراد دوروبری شوند رو صاحب پروانه کنن. وگرنه هیچ کمکی به جامعه حقوقی نشده. مخصوصا پایه بندی وکلا. فکرشو بکن خودت وکیلی دعوی چند میلیاردی بین فکرفامیلت هست به تو مراجعه کنم ولی توبگی برید ده سال بعد که پایه یک شدم بیایید. !!!!!
    واقعا حکومت نادان ها بر دانایان. یا درجای دیگش گفته شده دارندگان دکتری از آزمون معافند. یعنی خاک بر سر جامعه حقوقی واپن دکتری بشه که مدرک دکتری از یک جواز کسب بقالی و خیاطی و کمپ وسگدونی هم پایین تر کشیده شده. مگه وکالت چیزی جز جواز کسبه. ؟؟؟؟
    لعنت بر این شهر بی دروازه.
    البته از نمایندگان مجلس بعید هم نیست ها این طرح رای بیاره. چون الان کلی توی اطرافیان خودشون لنگ پروانه آن. نکته وقسمت مشمئز کننده دیگه طرح وکیل یار یا بهتره بگیم پادو ی وکلای دیگه هست که باید 🐕 دو بزنه در محاکم به نام خود ولی به کام دیگری. هرجای طرح رو میخونی عفونت میزنه بیرون ….. ما که فعلا با ارشد حقوق با معدل ۱۹ موندیم تو کف. خدا لعنت کنه تبعیض و بی کفایتی و بی عدالتی رو. جالبه قضات هم بعد از ۸ سال میتونن بیان بدون آزمون پروانه بگیرن. دیگه جایی برای جوان تحصیلکرده ایرانی در این مملکت وجود نداره. … این طرح یعنی عملا گل گرفتن تمام دانشکده های حقوق و ترغیب به فرار مغزهاااااا. من خودم با معدل ارشد ۱۹ وقبولی قضاوت و ۶سال تجربه آزمونی ومردودی در آزمون های وکالت. هنوز موفق نشدم به اخذ پروانه. لبویی سر کوچه درآمدش از من بهتره. ای گردانندگان طرح و کانون ها وسنجش و همه و همه. …… لعنت بر بی عدالتی. ؟؟!!
    مرگ بر فرق وفقر
    مرگ بر کیف انگلیسی
    مرگ بر رفاه زدگی واشرافی گری
    مرگ بر پارتی بازی
    مرگ بر هر چی حقوق خوان که به امید گرفتن پروانه وکالت نشسته درس میخونه
    درود بر نویسنده و کارگردان پدرخوانده. که فساد تار عنکبوتی و شبکه ای رو به ما فهماند یعنی چی…..یا امیرالمومنین این سینه مالامال از غم را درمان کن.

  9. سلام و علیکم
    احتراما نگارنده این متن کاملا محرز می باشد از بدیهیات قوانین و مقررات اطلاعی ندارد چه برسد اسیب شناسی این طرح . تنها می توانم بگم متاسفم که در حد ارائه هم مطرح گردیده است چه رسد به طرح آن در مجلس. خداوند آخر عاقبت آزمون و خطاهای ما را در تدوین و نگارش قوانین ختم به خیر بگرداند ان شاء الله

  10. اخ چه جالب….چجور دعاوی بالای دومیلیارد ریال خوانده!!!!!ملزم ب گرفتن وکیل بشه اگه الزامی باشه خواهان باید بگیره ن خوانده!!!!!!!!!!!!چی بگم

  11. خنده می آید گهی ….
    قانونی با چند ماده غیر کارشناسی شده و حتی اصول ماده نویسی و تبصره نویسی در ان رعایت نشده و ن تنها مورد تایید کمیسیون مجلس بلکه ب جد مورد نقض شورای نگهبان قرار خواهد گرفت…دوست داریم تدوین کننده متن شگرف این لایحه به جامعه حقوقدان کشور معرفی تا از نبوغ حضرتشان بی نصیب نمانیم..

    1. چه عنوان سیاستمدارانه ای را انتخاب نمودید. “مردود وکالت ۹۶” !!!! با به کار گیری این نام خود را به عنوان کسی که تازه عزادار هست معرفی کردید و البته به طور ضمنی هم، همدرد و همراه بسیاری از سرخوردگان آزمون وکالت که نتیجه ی تدبیر ۸۰ ساله ی افرادی هست که مدام از استقلال کانون وکلا صرفا برای رسیدن به اهداف مطلقا شخصی خود سخن به میان می آورند. کانون وکلا اگر رفتار نجیبانه ای داشت با فرافکنی، اشتباهات خود را کتمان نمیکرد. با ایراد گرفتن از دیگران نباید اشتباهات خود را پوشاند. کانون وکلا اگر انصاف داشت باید افرادی که بالای ۳۰ سال سابقه وکالت داشته اند را از طریق تودیع پروانه وکالت شان بازنشست میکرد. کانون وکلا اگر منطق می داشت باید مشکلات بی کاری بسیاری از وکلای تازه وارد میدان شده را از طریق تفکیک پرونده ها برای وکلای پایه یک و نیز دو به طریقی که طرح جامع پذیرش وکلا بیان نموده رفع می کرد. کانون وکلا با این همه ادعا صرفا توسط گروهی خاص که با شعارهای خاص ترشان ادعای متفاوت بودن را نمایش می دهند اداره می شود. البته همه ی اینها و خیلی از موارد دیگری که اشاره نکردم مانع از انتقاد نسبت به سیستم آموزشی و تولید این همه فارغ التحصیل که مازاد نیاز جامعه هست و خود از عوامل ایجاد معضل برای اشتغال فارغ التحصیلان رشته حقوق، نمی گردد.

  12. حالا متوجه شدیم که چرا آقا امیر حسین آبادی چنین نرمش قهرمانان ای را انجام داد و کانون های دیگه بجای تامل و همکاری باایشان لج کردن.

  13. وصول این طرح نشانه ضعف مدیریتی اسکودا و روسای کانون های وکلاست.(بجای اندیشیدن به برد مطلق،باید به سیاست برد برد فکر می کردن.)

  14. قبل از این اعلام وصول،از نمایندگان محترم مجلس نقل قول شده بود که اگر کانون ها تفکیک ظرفیت را اعمال نکنند باید انتظار همکاری و مساعدتی از مجلس نداشته باشن.آخر هم همین شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا