اعلام نتایج و ظرفیت آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه تا آخر هفته آینده

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلای قوه قضاییه:

امسال برای اولین بار تست روانشناسی داوطلبان انجام می‌شود

تعیین میانگین ۵۰ درصد برای دعوت به مصاحبه شفاهی

پایگاه خبری اختبار- رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلا قوه قضائیه اعلام کرد که هم زمان با اعلام نتایج آزمون وکالت در هفته آینده، ظرفیت وکلایی که قرار است جذب این مرکز شوند نیز مشخص خواهد شد.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، رامتین قانع درارتباط با تعداد افرادی که امسال بعد از طی کردن مراحل آزمون کتبی و شفاهی (مصاحبه) جذب می‌شوند گفت: تعداد وکلایی که جذب خواهند شد به نتایج نیازسنجی استان‌ها بستگی دارد؛ به این معنا که از الان نمی‌توان عدد مشخصی را اعلام کرد. چون امسال موضوعات جدیدی در آزمون‌ وکالت داشتیم. به عنوان مثال دانشجویان سال آخر کارشناسی و افراد مشمول نیز توانستند در آزمون شرکت کنند، سهمیه‌هایی هم مخصوص خانواده محترم ایثارگران داشتیم  و نیازسنجی‌هایی که توسط مراکز استانی انجام شده باید همه این‌ موضوعات جمع بندی شود تا ما بتوانیم در نهایت تعداد جذب نهایی وکلا را اعلام کنیم.

قانع افزود: با توجه به اینکه نتیجه آزمون نیز تا پایان هفته آینده اعلام می‌شود، تا آن زمان نتایج تعداد جذب وکلا جمع‌بندی می‌شود و ظرفیت استان‌ها نیز مشخص می‌شود.

وی در ارتباط با حد نصاب علمی که داوطلبان وکالت باید برای ورود به مرحله مصاحبه کسب کنند گفت: میانگین نمرات داوطلبان باید در آزمون کتبی به ۵۰ برسد یعنی ابتدائا باید ۵۰ درصد نمره را کسب کنند تا به مصاحبه دعوت شوند.

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلا قوه قضائیه درباره‌ پروسه انجام مصاحبه داوطلبان با بیان اینکه «برای اولین بار ما در واقع به شکلی از کمک روان‌شناسان بهره می بریم» گفت: صرف اینکه کسی حقوق خوانده باشد به این معنی نخواهد بود که وکیل موفقی خواهد شد، یعنی باید از نظر شخصیتی نیز متناسب با شغلی که متقاضی آن است باشد. بعضی‌ها ممکن است تست خوب بزنند و اطلاعاتشان نیز خوب باشد ولی  در نهایت متخصص روان‌شناسی او را با توجه به روحیاتش مناسب شغل وکالت نداند. یک قسمت دیگر مصاحبه، مصاحبه‌های علمی است که خود آن چند لایه است که افراد به صرف اینکه خوب تست می‌زنند نتوانند وارد شود و معلوم شود که حداقل اطلاعات لازم را دارند؛ منظور ما این نیست که کسی که در ابتدای امر است مسلط به تمام امور باشد ولی باید یک حداقل‌هایی را برای شروع داشته باشد.

قانع در ارتباط با فرایند کارآموزی که داوطلبان بعد از انجام مصاحبه طی می‌کنند نیز گفت: بعد از این که داوطلب از مراحل آزمون کتبی و مصاحبه عبور کرد پذیرفته شده‌ی نهایی تلقی می‌شود و بعد از آن به کمیسیون کارآموزی معرفی می شود. کمیسیون کارآموزی فرایند آموزشی ۱۸ ماهه را برای کارآموزان تعریف کرده است که این شامل حضور در محاکم می‌شود. یعنی کارآموزان به صورت هفته‌ای یک روز در یک شعبه‌ای که با هماهنگی آموزش دادگستری مشخص می‌شود شرکت کنند و از نزدیک فرایند دادرسی را ببینند هم چنین از حضورشان باید گزارش تهیه کنند و گزارش‌هایشان را نیز ما بررسی می‌کنیم تا متوجه شویم چقدر از حضور در محاکم دستاورد دارند.

رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه استان البرز خاطرنشان کرد: علاوه بر این برای کارآموزان کلاس‌های علمی برگذار می‌کنیم تا آن دروسی که برایشان کاربردی‌تر است و در دانشگاه به صورت تئوری خواندند اما الان لازم است که با جنبه‌های عملیاتی و اجراییش آشنا بشوند را بگذرانند. هم چنین کلاس‌ها و کارگاه‌های کاربردی برای کارآموزان درنظر گرفته شده است. گرایش مرکز و علاقمندی مرکز به جای تربیت وکلای عمومی به تربیت وکلای متخصص است، ما هم ترجیح می‌دهیم وکلای ما در شاخه‌های مشخصی به صورت تخصصی کار کنند. متاسفانه فرایند فعلی دانشگاه‌ها این نیست و یک سری دروس را به صورت عمومی به همه آموزش می‌دهند اما ما کارآموزمان را در معرض انواع آموزش‌ها قرار می‌دهیم تا علاقمندیشان را کشف کند و ما ترجیح می‌دهیم که وکلا به یک شاخه و موضوع خاصی در حقوق شناخته شوند.

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز وکلا قوه قضائیه در ارتباط با انتخاب حوزه قضایی داوطلبان که قرار است در آن حوزه وکالت کنند نیز گفت: بعد اینکه نمره داوطلبان اعلام شود و مراحل مصاحبه را پشت سر گذاشتند باید به ترتیب اولویتشان ده حوزه قضایی را انتخاب کنند. برخلاف سنوات قبل که داوطلب قبل از آزمون می‌گفت متقاضی کدام استان است الان این فرصت را به داوطلب داده‌ایم تا نمره‌اش بیاید و بعد ببیند شرایطش نسبت به سایر داوطلبان چگونه است و بعد ده اولویتش را به ما اعلام کند و ما هم براساس نمره تقسیم بندی می‌کنیم یعنی افرادی را که داوطلب یک استان هستند را براساس بالاترین نمره به آن استان اختصاص می‌دهیم و یک درصدی را هم برای بومی‌های آن استان درنظر گرفتیم که آن‌هایی که انتخابشان استان خودشان است یک اولویتی داشته باشند.

اعلام نتایج و ظرفیت آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه تا آخر هفته آینده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۲۲ دیدگاه ها

  1. سلام لطفا بگین چه کسانی به عنوان ذخیره انتخاب میشن ممکن است کسانی که میانگین ۴۹ درصد دارن به عنوان ذخیره انتخاب بشن ؟؟ کسی میدونه لطفا جواب بدین

  2. سلام
    کسی میدونه اگه کدرهگیری و کد داوطلبی نداشته باشیم چطور میشه نتیجه ازمون وکالت قوه قضاییه رو دید؟

  3. با سلام خدمت داوطلبان گرامی و اساتید محترم. با توجه به پاسخ نامه ی اعلامی کانون وکلا یکی از سوالان درس تجارت که ۲جواب دارد در پاسخ نامه ذکر شده گزینه ۲.۳صحیح است وداوطلبی که تشخیص داده سؤال ۲جواب داره و نزده نمره اون داوطلب چی میشه چون با این فکر نزده که هیچ وقت ۲گزینه صحیح در آزمون چهار گزینه ای صحیح نمیشه و کانون با اعلام کردن ۲جواب برای یک سؤال کلا آزمون های چهار گزینه ای رو در کشور زیر سؤال میبره این سؤال باید حذف میشد نه ۲.۳صحیح اعلام میشد. باتشکر

  4. سلام با این درصدا امیدی به قبولی در کانون اصفهان هست؟
    مدنی ۵۸.۳۳
    ادم ۵۳.۳۳
    تجارت ۳۳.۳۳
    اصول ۴۰
    جزا ۳۸.۳۳
    ادک ۵۶

  5. با سلام و ارادت
    با امید و آرزو برای همه عزیزانی و خودم که میخواهند امسال قبول شوند و قبول شوم.

  6. با سلام ینی ما ۴۹ بشیم قبول نیستیم ولی سهمیه ها سی باشن جمع میکنن با سی درصدشون میشن شصت؟درسته این؟؟؟؟؟!!!لطفا جواب بدین

    1. خیر
      سهمیه ها بایستی ۷۰% آخرین نفر پذیرفته شده سهمیه ازاد را بیارن
      سی درصد از ۵۰% آزاد که میشه ۳۵%

      1. میانگین ۲۰ ۳۰ درصد بزنن سهمیه ایا قبولن چه کانون چه قوه قضاییه مورد بوده منفیم داشته یه درس قبول شذه کانونه گرگان

        1. چه خبره یدفعه بگین ده درصد!!!!
          اینجورام نیست کارنامه ها تو اختبار هستن حداقل معدل قبولی ۹ ونیم هست اکثرکانونها میشه۴۷ درصد

  7. یه سوال دارم اگ سهمیه ها میانگینشون پایین باشه چون سهمیه ان سی درصد سهمیه رو با میانگینشون جمع میکنن و نمرشون میره بالاتر از ماهایی که ازادیم؟

  8. سلام دوستان
    میانگین نمره من چن میشه ایا احتمال قیولی در کانون وکلا هست
    مدنی ۳۶
    دادرسی مدنی ۶۸
    داددسی کیقری ۸۰
    تجارت۴۶
    اصول ۳
    جزا۲۱

  9. سلام دوستان
    میانگین نمره من چن میشه ایا تحتمال قیولی در گانون وکلا هست
    مدنی ۳۶
    دادرسی مدنی ۶۸
    داددسی کیقری ۸۰
    تجارت۳۶
    اصول ۳
    جزا۲۱

    1. ما ها همه همین حال داریم به کی بگیم حقوق دریاست هرکس یک بخش از اون بلد این سخن خودم نیست استادم که شخص مطرحی هستن اینو میگفتن.به خدا زندگیمون داره تباه میشه انقد که من استرس دارم سربازی ترجیح میدم بخدا انقد استرس نداشت سربالزی بار اول شرکت میکنم حس خ۰یلی بدیه حتما خیلی ها میفهمن من دارم چی میگم اقا من ادم ۸۳ درصد زدم تحریر۴۵ درصد ثبت ۶۰ درصد ادک ۸۵ درصد تجارت ۶۳ درصد جزا ۴۰ درصد مدنی ۳۰ زدم تو رو خدا کسی میدونه بگه این به بنچاه میرسه یا نه )ازمون کانون هم مدنی ۵۸ درصد زدم اصول ۳۵ درصد جزا ۳۸ درصد تجارت ۶۳ ذرصد ادم ۵۵ ادک ۷۰

      1. میانگین مشاورانت میشه ۵۷.۸۴
        میانگین وکالت میشه ۵۵.۰۷
        هر دو رو قطعا قبولی. خیالت راحت

      2. آقای علی اصغر،شما میانگین درصد آزمون مرکز وکلاتون ۵۷ شده که خیلیم عالیه و قطعا جزو کسانی هستید که برای مصاحبه دعوت میشن ومیانگین درصد آزمون کانون وکلاتون هم ۵۵ و معدلتون ۱۱ شده،که بسگی به کانون انتخابیتون،در این آزمون هم شانس قبولی دارید.نگران چی هستین ؟

      3. سلام وقتتون بخیر، وکالت که نه اگر سهمیه ندارید قبول نیستید، اما مشاوران لب مرز هستید، ایشالله که قبول بشید 🙏

      4. سلام معدل مرکز وکلا قوه قضاییه حدود ۵۸ و کانون وکلا حدود ۵۵ که در هر دو قبول می شوید انشاالله

  10. با سلام

    آنچه شیران را کند روباه مزاج احتیاج است احتیاج است احتیاااااااااج

    جوانان همچون شیر ایران زمین، فقط به خاطر داشتن یک شغل ابرومند باید این همه خفت و خواری را تحمل کنند.

    مسئوووووووولین از خداااا بترسید که این دنیا دار مکافات است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا