اعلام نتایج آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه در دو ماه نخست سال ۱۴۰۱

پایگاه خبری اختبار- نتایج آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه که امروز صبح (۲۰ اسفند ۱۴۰۰)  در ۲۷۴ حوزه در سراسر کشور برگزار شد، در دو ماه نخست سال ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد.

به گزارش اختبار معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در حاشیه برگزاری آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه از اعلام نتایج این آزمون در دو ماه اول سال جدید خیر داد و اعلام کرد: از ۱۰۴ هزار داوطلب شرکت کننده ۲۰ هزار نفر با اولویت‌های علمی پذیرش خواهند شد و در نهایت از این تعداد  ۹ هزار و ۶۰۰ نفر استخدام دستگاه قضایی می‌شوند.

خراسان جنوبی و شمالی؛ بیشترین داوطلب در آزمون

محمد باقر الفت استان‌های لرستان، کردستان و نیز استان‌های خراسان جنوبی و شمالی را دارای بیشترین داوطلب در آزمون امروز بیان کرد و گفت: استان‌های جنوبی از جمله هرمزگان و بوشهر کمترین شرکت کننده را در آزمون داشتند.

این مقام قضایی در جریان برگزاری آزمون استخدامی کادر اداری قوه قضائیه سال ۱۴۰۰ با اشاره به نام نویسی حدود ۱۰۴ هزار داوطلب برای شرکت در این آزمون اعلام کرد: این آزمون در ۵۹ شهر و مرکز استان و ۲۷۴ حوزه برگزار شد و به طور متوسط در هر حوزه ۴۰۰ نفر شرکت کردند.

اعلام نتایج آزمون در دو ماه نخست سال آینده

وی ابراز امیدواری کرد نتایج آزمون در دو ماه نخست سال آینده اعلام شود و مراحل بعدی فرایند جذب از جمله استعلام‌ها و گزینش تا پایان سال ۱۴۰۱ صورت گیرد.

شایان ذکر است علاوه بر موارد اعلامی از سوی معاون قوه قضائیه،  علی اکبر والی مدیر مرکز آزمون سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه نیز امروز اعلام کرده است: نتایج آزمون استخدامی قوه قضاییه در اردیبهشت ماه سال آینده اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

معاون رییس قوه قضاییه به شرکت ۱۰۴هزار داوطلب در این آزمون اشاره کرد و گفت: از این تعداد، ۲۰ هزار نفر با اولویت‌های علمی انتخاب می‌شوند که دو برابر نیاز دستگاه قضایی و ظرفیت قانونی اختصاص داده شده است.

انتخاب ۲۰ هزار نفر از افرادی که بیشترین نمره را کسب کنند

وی ادامه داد: ۲۰ هزار نفر از افرادی که بیشترین نمره از ۱۰۰ نمره را در آزمون کسب کنند انتخاب می‌شوند تا وارد فرآیند‌های بعدی استخدام از جمله استعلام، استخبار و گزینش و در نهایت مصاحبه روانشناسی شده و از این تعداد ۹ هزار و ۶۰۰ نفر استخدام دستگاه قضایی می‌شوند.

این مقام عالی قضایی با اشاره به وجود سهمیه‌ها برای جذب افراد براساس قانون، از جمله جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران، معلولان و شاغلین در شورا‌های حل اختلاف گفت: با رعایت این سهمیه‌ها و دارا بودن مزیت علمی، ۲۰ هزار نفر در مراحل ابتدایی آزمون انتخاب شده و به واحد جذب معرفی می‌شوند.

این آزمون برای جبران کمبود کادر اداری دادگستری‌ها است

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با بیان این که برگزاری این آزمون برای جبران کمبود کادر اداری دادگستری‌ها اعم از ستاد و صف است، گفت: جذب‌شدگان در دادگاه‌ها و دادسرا‌ها به عنوان کادر اداری مشغول به کار می‌شوند و همچنین برخی نیز در کادر اداری دادگستری‌ها فعالیت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

دستگاه قضایی مکلف است از سال ۹۵ به مدت ۵ ساله، هر سال ۳۲۰۰ نفر به کادر اداری قوه قضائیه اضافه کند

معاون منابع انسانی قوه قضائیه برگزاری آزمون عمومی جذب کارکنان قوه قضائیه را مطابق ماده ۱۱۳ قانون برنامه توسعه ششم بیان کرد و افزود: بر اساس این قانون دستگاه قضایی مکلف بود از سال ۹۵ به مدت ۵ ساله، هر سال ۳۲۰۰ نفر به کادر اداری قوه قضائیه از طریق آزمون اضافه کند.

وی گفت: این اقدام در سال ۹۷ در مورد ۶۴۰۰ نفر از کارکنان انجام شد و در سال ۱۴۰۰ که سال پایانی است، ۹۶۰۰ نفر جذب خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. سلام .ما داریم میخونیم برای ازمون بعد میبینیم اطلاعیه میاد که ما باید‌از سهمیه آزاد کم کنیم بدیم به کارمندای خودمون که رسمی نیستن و نفری هم ۲۰ درصد بهشون میدن .اینا یعنی چه !!!! خب اونا هم بیان مثل ما آزاد شرکت کنند دیگه سهمیه دادنتون به اونا چیه !!! چرا جواب ازمون انقدرباید دیر بیاد ،جواب کنکور رو که این همه جمعیت شرکت میکنه زودتر میدن ،سوالات تخصصی اصلا استاندارد نبود،من به شخصه خیلی تخصصی خونده بودم و روشم حساب کرده بودم ولی وقتی سوالات رو دیدم انگار یه پارچ آب یخ ریختن رو سرم ،کسی که سوالات تخصصی رو طرح کرده بود حتی یکبار هم توی عمرش نمیدونست تئوری مدیریت چیه ،اخه چرا باید کسی که نمیدونه تئوری چیه بیاد سوال برای این رشته طرح کنه من وقتی سوال ها رو میخوندم متوجه شدم که طرف چیزی از تئوری بارش نبوده .حدود ۳ هفته عمرم و زندگیمو گذاشتم برای این آزمون ،حداقل شما هم یه زحمت بکشید جواب این ازمون رو سریع اعلام کنید بیشتر از این مردم رو معطل خودتون نکنید . خواهشا از این به بعد خوب اول تصمیم هاتونو بگیرید بعد دیگه هی اطلاعیه ندید تا از ظرفیت ها کم کنید وسط آزمون خوندن حال ما رو بگیرید.

    1. دقیقا با حرف های شما موافقم.
      اصلا و ابدا” سوال های تمامی دروس استاندارد نبودن و هیچ ربطی به تمامی کتاب هایی که من برای این آزمون خوندم نداشتن.
      این جهاد دانشگاهی واقعا بدون کارشناسی و هیچ گونه استانداردی آزمون برگزار میکنه.یه بار خیییییلی آسون میاره یه بار خییییلی سخت و نامربوط.
      واقعا” نمیدونم این کشور هیچ دستگاه نظارتی نداره که بررسی کنه این مسائل رو؟؟؟؟؟؟؟

  2. سلام. خواهشا پیگیری کنید که چرا اینقدر دیر نتیجه رو اعلام میکنن! والا نتیجه کنکور زودتر از این اعلام میشه. بذارین آدم زودتر تکلیفش رو بدونه که قبول میشه یا نه… اینقدر مشکلات و گرفتاری داریم به خدا…این آزمون هارو هم میذارن ، ما هم به امید شرایط بهتر وقت میذاریم ثبت نام میکنیم، هزینه میدیم و از کار و زندگی میزنیم میخونیم، آخرش که چی ! که فقط یک یا دو نفر واسه هر رشته میخوان. اونم یکیش لحظه آخر به یه سهمیه اختصاص میدن . خب پس این سهمیه هارو از همون اول قبل اینکه ثبت نام شروع بشه کاملا مشخص کنید تا ما تکلیف مون رو بدونیم… تازه سؤالات آزمون هم واقعا غیراستاندارد بود..

  3. اتفاقا در دادگستری همممه فشار و استرس روی کارمنده. دلم بحال این عزیرانی که مثل ما به هزار امید میخان وارد دادگستری خرابشده بشن میسوزه. زندگیتونو نابود نکنید واسه حقوق ۴ تومنی. ماها داریم استعفا میدیم،شما به چی دلخوش کردین😔😔

  4. سلام
    دوستان از کجا میتونیم سوالات و پاسخنامه آزمون استخدامی را پیدا کنیم؟
    و اینکه حد نصاب شرکت کنندگان شورا به چه صورته؟
    اینکه مراکز استان از سهمیه بومی برخوردا نیست حکایتش چیه؟

  5. اخه چرا اینقد دیر جوابا رو میزنن ! یعنی تا سه ماه اینا وقت تصحیح ندارن ؟ اینجوری که کلا حیف و میل میشه !!

  6. چرا آزمون تاخیر داشت حدود یک ساعت . کلی استرس .سوالات غیر استاندارد . بنظرم اگر سازمان سنجش بود خیلی عاقلانه تر بود

  7. خدایی یه شغل دولتی خیلی بهتر از وکالت و قضاوتو ….هست ماه به ماه حقوقت میره حسابت یه ساعت روتینگ کاری داری هشت تا دو با کلی بیمه و خدمات و حقوق بازنشستگی و…..

      1. بحث استرس کاری به کنار بیشتر بخاطر معشیت و وانفسای اقتصادی جامعه رو من سرکار دارم چند درصد مردم توانایی پرداخت حق الوکاله دارن؟ اکثرن همون مشاوره راضین یا هم که میبرن عریضه نویسان از طرفیم روسا عزیز که دم از استقلال و ….میزنن موندم از کدوم استقلال دم میزنن وقتی حتی امنیت جانیم نداریم خیلی از همکاران عزیز طی سالای متوالی سر پرونده هایی مثلا طلاق و یا دعوای مطالبه ارثیه و……الکی جونشونو از دست دادن عملا وکالت زیاد بدرد نمیخوره باز قضاوت بهتره یه حقوق ماهیانه که الا پایه بدون سابقه اگه تهران باشه خدمتتون ۱۰ تا ۱۵میلیون بهتون میدن همم پرستیژه خاصی تو جامعه داره قضاوت و احترام بعدم بازنشسته شدین بیمه دارین و اگه خواستین بدون ازمون بهتون پروانه وکالت اعطا میکنن عین کارمندا من اگه بر میگشتم عقب سه چهارسال عمرمو تباه نمیکردم سر یه ازمون صد در صد تو همون حین دوره دانشجویی میرفتم بصورت پیمانی استخدام یه اداره میشدم ولی بر اساس محتوا رشتم که بعدها هم بازنشسته شم همم حقوق بازنشسته و بیمه و…امتیازات دیگه داشته باشم الا فقط داراییم یه کت شلواره و میز و دفتر و خودم! هیچ حمایتی از قشر وکلا نمیشه متاسفانه و فقط روسا الکی بازارگرمی میکنن واسه اون به بعضیا میگم هرکجا پروانه داد شرکت کنید چه دادگستری چه قوه قضاییه همش از لحاظ حرفه یکیه حالا یکی صغری اسمش اون یکی کبری هیچ فرقی نداره در هر صورت اول اسمتون وکیله نه علاقه ندارین برین شغل اداری که استرس و…اصلا نداره لازمم نیست ۲۴ساعت کار کنید فقط طبق قانون کار ۶ ۷ ساعت کار کنید بقیش به عنوان اضافه کار .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا