اعلام شرایط بومی‌گزینی ۳ روز پس از شروع ثبت‌نام آزمون وکالت

شرایط اخصاصی کانون وکلای دادگستری بوشهر در آزمون وکالت ۹۸ منتشر شد

پایگاه خبری اختبارـ کانون وکلای دادگستری بوشهر شرایط اختصاصی این کانون در آزمون وکالت ۹۸ را اعلام کرد.

به گزارش اختبار، در اطلاعیه‌ای که صفحه اینستاگرام این کانون منتشر شده، چنین آمده است:


بدین وسیله به اطلاع می رساند، کانون وکلای دادگستری استان بوشهر با استناد به تبصره ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، مصوب ۱۳۷۶ و به موجب مجوز کمیسیون نیاز تعداد ۷۰ نفر کارآموز برای سال ۱۳۹۸ پذیرش می نماید . همچنین برابر مفاد نامه اعلامی به اسکودا به شماره ۱۱۵۸ مورخ ۹۸/۵/۲۲ که «……رعایت شرایط اختصاصی کانون وکلای دادگستری استان بوشهر مندرج در سایت رسمی که متعاقبا اعلام می گردد الزامی است . » بنا به رویه گذشته و جاری برخی از کانون ها و مصوبات متعدد سابق هیئت مدیره های وقت کانون بوشهر و مصوبه هیئت مدیره حاضر بتاریخ۹۸/۴/۱ از این تعداد:
۱- تعداد ۴۹ نفر سهمیه آزاد و تعداد ۲۱ نفر سهمیه ایثارگران با رعایت شرایط بومی گزینی به شرح ذیل خواهد بود.
۲- تعداد ۵۰ نفر با رقابت همه متقاضیان و رعایت معیار علمی گزینش خواهند شد که از این تعداد ۳۵ نفر سهمیه آزاد و ۱۵ نفر سهمیه ایثارگران می باشند.
۳-از رتبه ۵۰ به بعد تعداد ۲۰ نفر سهمیه به بومی ها اختصاص دارد، که از این تعداد ۱۴ نفر سهمیه آزاد و ۶ نفر سهمیه ایثارگران می باشند. افراد زیر بومی تلقی می شوند :
۱- محل تولد متقاضی استان بوشهر باشد.
۲- محل تولد پدر یا مادر متقاضی سهمیه بومی برابر اسناد سجلی در استان بوشهر باشد.
۳-تحصیلات متقاضی بومی لزوماً از شروع تحصیلات ابتدایی تا پایان دوره متوسطه لزوماً در یکی از مدارس آموزش و پرورش استان بوشهر گذرانده باشد.
تبصره ۱: احراز قانونی یکی از شرایط سه گانه مذکور کافی و لازم می باشد.
تبصره ۲: سکونت فعلی متقاضی بومی شرط ضروری است، و تصدیق سکونت متقاضی توسط کانون از طریق استعلام و هرگونه تحقیق مقتضی از مراجع رسمی بعمل می آید.
تبصره ۳: چنانچه پدر یا مادر به مدت ۲۰ سال با ارائه گواهی رسمی از مراجع دولتی، نظامی، عمومی و با با ارائه گواهی سابقه بیمه در استان بوشهر اشتغال مستمر داشته باشند، خود والدین یا فرزند متقاضی واجد شرایط سهمیه بومی خواهد بود ولی اشتغال فرزندان به هر میزان که در شهر بوشهر باشد امتیازی برای والدین آنها ایجاد نخواهد کرد.
در خاتمه تأکید می گردد هر نوع ادعایی از ناحیه متقاضیان محترم بر خلاف آگهی اختصاصی کانون وکلای دادگستری استان بوشهر پذیرفته نخواهد بود.
دکتر عبدالصمد دولاح
رئیس کانون وکلای دادگستری استان بوشهر

نکته شایان توجه آن است که این آگهی روز ۱۰ مهر یعنی ۳ روز پس از شروع ثبت‌نام آزمون وکالت سال ۹۸ منتشر شده، یعنی در وضعیتی که بسیاری از داوطلبان بدون اطلاع از چنین شرایطی اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

از سوی دیگر، مطابق آگهی آزمون وکالت ۹۸، شرایط اختصاصی کانون‌ها می‌بایست در سایت اختصاصی آنها درج شود، این در حالی است که سایت کانون بوشهر به نشانی bushehrbar.ir در حال حاضر از دسترس خارج است و آگهی در صفحه اینستاگرامی منتشر شده که تنها ۲۶۰ نفر دنبال‌کننده دارد! کانال تلگرامی روابط‌عمومی این کانون نیز تنها ۱۴ عضو دارد و از اردیبهشت تاکنون به‌روزرسانی نشده است! بدین‌ترتیب به‌نظر می‌رسد احتمال اطلاع به‌موقع داوطلبان از مفاد این اطلاعیه بسیار اندک خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۷ دیدگاه ها

  1. ثبت نام کنندگان نگران نباشند.اولا بومی گزینی خلاف قانون و ناقض حقوق داوطلبین است و هدفش خنثا کردن ظرفیت هاست چون ظرفیت را بالا می برند و بومی اعلام می کنند تا بدلیل عدم امکان جذب به دلیل تعداد دانش آموختگان حقوق در منطقه ظرفیت را از حیز انتفاع بیاندازند.از این که بگذریم با توجه به تاخیر در اگهی هم ثبت نام کنندگان خیالشان آسوده باشد که کانون بوشهر هیچ کاری نمی تواند بکند.یک کانون است اختیار دار مردم که نیست.آگهی را هم سه روز دیر داده کدام منطقی می پذیرد که این آگهی محمل عمل قرار بگیرد.

    1. سرکار خانم زنده دل
      با سلام مواردی را در نوشته اینجانب ویراستاری کردید که خوب بود منتشر می شد.من البته مثل برخی دوستان بدبینانه گلایه نمی کنم و شما را به طرفداری از کانونها متهم نمی نمایم اما انتشار این موارد را که در نظر مزبور گفته بودم به عنوان انتقاد اصلاحی مفید می دانستم.باز صلاحدید با خود سرکار.

      1. سلام و وقت بخیر
        اگر منظورتون پیامیه که درباره تعداد شرکت‌کننده‌ها بود، شائبه دستکاری اسکودا در آمار رو ایجاد می‌کرد که مستندی هم نداشت. انتقادات نسبت به کانونها یا اسکودا رو بارها منتشر کردیم و مشکلی نداریم مثل همین بخش اول پیام شما که در سایت قرار گرفته. ولی مطالبی که طرح ادعای بدون مستند باشه قرار نمی‌دیم.
        حقیقتاً دربرابر ابهامی که مرکز وابسته به قوه قضاییه همواره داشته چه در اعلام آمار شرکت‌کننده‌ها و قبول شده ها چه معیارهای پذیرش در مرحله مصاحبه و گزینش، طرح برخی مطالب درباره اسکودا دور از انصافه. همین سال ۹۶ مرکز ابتدا گفت ظرفیت آزمون ۲ هزار نفره درحالیکه در دفترچه، تعداد ظرفیت شهرها رو که جمع بستیم ۳ هزار نفر شد. آخر هم معلوم نشد چند نفر دعوت به مصاحبه و چند نفر جذب نهایی شدند. امسال هم که برخلاف نص آیین‌نامه خودشون که میگه ظرفیت‌ها باید تعیین و اعلام بشه یک رویه‌ی دل‌بخواهی در پیش گرفتن. از هر ۱۰ تا نقدی که به کانون دارید یکی هم به مرکز قوه و عملکرد مدیرش داشته باشید قدری بیشتر جانب انصاف رعایت می‌شه.
        چشم‌بستن بر عملکرد مبهم و به‌شدت غیرشفاف یک نهاد و نقد مداوم نهاد دیگری که حداقل معیارهای اولیه شفافیت رو در بین آزمونهای حقوقی کشور بیش از همه رعایت می‌کنه، خودش مصداق طرفداری و نقض بی‌طرفی نیست؟

        1. سلام بر شما
          خدا را سپاس که با صراحت موضع رسمی خود را شفاف نمودید.این نظر موضع رسمی سایت در برخورد با مساله رقایت اسکودا -مرکز تلقی می شود. البته این حق بدیهی شماست و من در مورد آن بحثی ندارم به هرحال شما عضو یکی از کانونهایی هستید که آن کانون عضو اسکوداست. نمی توانید این عضویت را نادیده بگیرید.از منظر عمومی نیز منطقی هم این است.اما همین که رسما اعلام کردید خودش از همه موارد ارزنده تر است.می دانید که نسبت به سایت اختبار نظر توام با احترام دارم و حتی اسکودا را اتحادیه ای مهم و قابل احترام می دانم اما معتقدم کانونهای وکلا باید به موقع اقدام می کردند که نکردند.حالا هم که با این مساله مواجه شده اند نباید به شکلی غیر قانونی با آن مواجه شد.منطقی موجودیت حقوقی یک مجموعه قانونی را بپذیرند و روش متناسب با این پذیرش را پیشه کنند.توهین و تندی و استدلاهای نادرست مثل تلقی موقت بودن چاره کار نیست.در مورد مسائل آیین نامه و … نیز چنانچه نقضی اتفاق افتاده باشد ناقض باید پاسخگویی کند.

  2. خوبه دیگه هم سهمیه بزارین همم اینطوری کنید الا کی جوابگو هست لاقل امکان ویرایش بزارین یه کانون دیگه بزاریم چه وضعشه چندساله هی پشت یه ازمون موندیمبعد با ازمون قوه قضاییه خرده میگیرن شما اول خودتونو اصلاح کنید ظرفیتا رو بردارین بعد من چندساله به خاطر تفاوت دو تست از اصول میمونم به هرکی بگی میخنده از بس خوندم حالم از هرچی مواده بهم میخوره

  3. سلام خانم زنده دل. با توجه به این اطلاعیه افرادی که بومی نیستن اگر رتبه زیر ۳۵ بیاورند پذیرفته میشوند؟ الان من درست متوجه شدم؟ ممنون میشم اگه پاسخ بدید.

  4. با سلام.واقعا برای رییس کانون بوشهر متاسفم.این چه مسخره بازیه که تو این شهر حاکمه.حالا ما که ثبت نام کردیم باید چیکار کنیم.چرا بخاطر بی نظمی یه نفر باید بقیه وقت و فکر و ذهنشون رو درگیر بی فکری و بی مدیریتی یکی بشه

  5. اونایی که دم از بی برنامگی و بی نظمی آزمون های مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران خانواده میزدن و همیشه میگفتن کانون با برنامه است ؛ اینم برنامه ریزی کانون!!!
    اختبار عزیز یبار پیاممون رو منتشر کن دلمون خوش بشه

    1. سلام اگر کسی تو سهمیه ایثارگران رتبه بیاره ولی سهیمه اونو قبول نکنن و ترازش برای قبولی سهمیه آزاد هم جزو قبولی ها حساب بشه، تکلیف چیه

  6. سلام خسته نباشید
    پارسال دیوان عدالت اداری یه وحدت رویه ای صادر کرد که بومی برداشتن برا ازمونهای استخدامی برداشته شده؟؟؟؟؟؟

  7. تکلیف ما که ثبت نام کردیم چیه؟
    لاقل یه روز برای ویرایش بزارن بخاطر این بی برنامگیشون

    1. تکلیف شما اینه که قربانی بشین ۳سال بعد رئیس کانون بیاد سخنرانی کنه بومی گزینی کانون بوشهر ۳ روز پس از شروع ثبت نام بی تدبیری بود
      و یک عده جوون قربانی این بی تدبیری ها بشن تا بوده همین بوده …

  8. با سلام و عرض ادب
    این اقدام نوعا خلاف قانون اساسی کشور است .
    این موجب میشود تبعیض بین داوطلبان بوجود بیایید و آمده .
    کانون وکلا نباید کاری انجام دهد که وارد سیاست شود منظور از سیاست جانبداری و تعصب منطقه ای است گویا احترام به قانون معنی مضیق دارد ولیکن گاهی بعضی این مقرارت را با سلیقه خود تفسیر میکنند و این کار نا مبارک است .
    انتظار میرود نوجه شود به کانون های وکلای شما کشور آیا تا کنون چنین اقدامی و تصمیم گیری انجام داده اند ؟
    شاید دلیل آن همسایگی با قوه مقننه باشد یا زاویه دید آن کانون های محترم به قوانین تبعیض زدا باشد .
    بنظر میرسد کلام بعضی کانون ها و تصمیمات آنها چیزی فراتر از استقلال است بگونه ای که خود را تافته جدا بافته ااز این کشور و این ملت فرض کرد ه اند قطعا مسوولیت این تصمیم مصمم ضمانت اجرای قانونی در درپی خواهد داشت مملکت اسلامی است و تفکرات و تصمیمات هم باید اسلامی و برابر باشد .
    در آخر این گلایه را عرض کنم که بنده ثبت نام در کانون بوشهر را بدون اطلاع از این مصوبه تاریک انجام داده ام فقط این رو بگم سپردم به خدا یا خدا میبخشد یا هم نه .

  9. احتمالا از سال آینده سهمیه های دیگری به نامهای فرا بومی ً٬بومی بومی و یا بامی بومی و یا بومی بامی هم اضافه خواهد شد تا سهمیه آزاد از بین برود شاید با اسم آزاد مشکل دارن این آزاد اون آزادی که میگن نیست این کلمه آزاد باید تغییر کنه چون با کلمه آزاد مشکل دارن . به سهمیه آزاد بگیم غیر ایثارگر وغیر بومی و یا بگیم اونا ویا بهتره بگیم اون فلک زده ها

  10. حالا به همین منواله یا نه بومی گزینی رعایت نمیشه؟
    میشه خبر نهایی رو بگید ما بوشهر ثبت نام کردیم
    یعنی چی آخه

  11. کانون همینه دیگه الان کسایی که زدن اینجارو چطور تغییر بدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    برن از قوه قضاییه یاد بگیرین من پولمو میخوام پس بگیرم همون قوه قضاییه شرکت کنم چطور باید بکنم خانم زنده دل واقعا دیگه بسمونه اعصاب برامون کانون نزاشته اون از ظرفیتا قطره چکناش که باعث بیکاری این همه جوان شده اینم الا این

  12. باسلام..وقت بخیر.من و شوهرم اهل بوشهر نیستیم.شوهرم تو یکی از شهرهای بوشهر -عسلویه-مشغول به کار هستند.ایشون ۶؛۷ساله اینجا هستن وساکن اینجا بودن یه ساله خرده ای باهم ازدواج کردیم الان ساکن عسلویه ام ایا میتونم جز کانون وکلای بوشهر ثبت نام کنم؟باتشکر

  13. من که الان ثبت نام کردم چی؟
    الان امکان تغییر کانون هست؟چون یادمه نوشته بود خیر
    بخام کلا انصراف بدم چی؟
    هزینه رو برگشت میدن؟
    ملاک سایت سنجش مگه نیست؟

    1. فکر نکنم امکان استرداد وجه پرداختی باشه.
      به هر حال کانون بوشهر تو این موقعیت زمانی معلوم نیس بر چه مبنایی اومد این شرط رو اعلام کرد.در واقع کار شتاب زده ای انجام دادن و عملا حق ثبت نامی های غیربومی به جهاتی ضایع شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا