اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان کانون وکلای مرکز تا پایان هفته

محمدتقی غفاری فردوئی خبر داد:

رایزنی‌های کانون مرکز برای افزایش سهمیه داوطلبان آزاد در آزمون وکالت ۹۶

تقی غفاری

پایگاه خبری اختبار- بازرس کانون وکلای دادگستری مرکز از رایزنی‌ها برای افرایش ظرفیت این کانون در آزمون وکالت ۹۶ خبر داد.

محمدتقی غفاری فردوئی در پاسخ به خبرنگار اختبار درباره تصمیم کانون وکلای مرکز درمورد نحوه پذیرش داوطلبان سهمیه آزاد و ایثارگر این کانون گفت:

مطابق تبصره ماده ۱ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مصوب سال ۷۶، تعیین تعداد کارآموزان وکالت برای هر کانون بر عهده کمیسیونی متشکل از رییس کل دادگستری استان، رییس شعبه اول دادگاه انقلاب و‌ رییس کانون وکلای مربوط می‌باشد که به دعوت رییس کانون وکلای هر کانون، حداقل یک­بار در سال تشکیل و اتخاذ تصمیم می‌نماید. کمیسیون مذکور جهت تعیین ظرفیت تصمیم‌گیری می­‌کنند که تصمیم اکثریت ملاک است. پیش از آزمون، ظرفیت کانون مرکز ۱۱۰۰ نفر تصویب شد و طبق قانون ۳۰%  از همان ۱۱۰۰ نفر برای سهمیه ایثارگران لحاظ می­‌شود. به عبارت دیگر، علی‌القاعده باید ۳۰% کسر شود و باقی­مانده بری داوطلبان با سهمیه آزاد لحاظ شود.

در هرحال همه ما عضو همین جامعه هستیم و می­‌خواهیم برای داوطلبین بهترین اتفاق صورت گیرد. البته نباید فراموش کنیم که قانون اختیارات ما را محدود می‌کند و هم­چنین نظر کمیسیون برای تغییر تعیین ظرفیت باید حاصل شود. کانون مرکز جلساتی پیرامون این موضوع در روزهای اخیر برگزار نموده است و در این زمینه رایزنی کرد که در صورت امکان، استثنائاً امسال سهمیه را اضافه بر ظرفیت در نظر بگیریم. انشاءالله امیدواریم شرایط به نحوی باشد که سهمیه اضافه شود.

این وکیل دادگستری همچنین درباره مشمولین سهمیه ایثارگران در آزمون وکالت ۹۶ اظهار داشت:

در این مورد نص قانون ملاک عمل قرار خواهد گرفت. درحال حاضر آنچه که لازم‌الاجراست، بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه است و هر آنچه که در متن ماده تصریح شده ملاک قرار خواهد گرفت. ملاک عمل کانون‌ها، قانون است و نه بخشنامه­‌های خاص.

غفاری فردویی همچنین اظهار امیدواری کرد که اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان این کانون تا پایان هفته جاری منتشر شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴۴ دیدگاه ها

  1. سلام وقت تون بخیر ببخشید منظور این مدرک ایثارگری را باید دقیقا چی نوشته باشه و از کدوم قسمت بنیاد شهید بگیریم
    ممنون

  2. سلام دوستان من زنگ زدم کانون مرکز در رابطه با سهمیه ایثارگران گفت ما ملاک برامون داوطلبانه بودنه.گفتم خوب خودتون تو اگهی وکالت تبصره ۴ زدین که فرزندان سربازان ارتش سپاهم شامل میشه بعد میگه رتبت چند شده میگه فلان رتبه میگه خوب فعلن اعمال شده سهمیت اخرشم نفهمیدم بعدن چی میشه🙄🙄🙄

    1. چون گفت موقع ثبت نامم استعلام می کنیم.از یه تو اگهی یه چیز میگن از طرف دیگه الان به چیز دیگه میگن

    2. سلام .
      ملطفا بین که مشکلت حل شده ثبت نام کردی .؟
      من در کانون فارس ثبت‌نام کرد م ولی تو نامه استعلام من زده غیر از سرباز وظیفه آیا چنین حقی دارن

  3. سلام خدمت دوستان عزیز طبق اطلاعات بدست امده امسال کانون مرکز سهمیه ها رو به همان طریق قانونی اعمال خواهد کرد در رابطه به ظرفیت ازاد افزایش خواهد داشت یعنی ۳۳۰نفر سهمیه دار قطعی است

  4. اگر قراره فرزندان رزمندگان محدود بشه اون بنده خدایی که ترازش مثله تراز رتبه یک سهمیه ازاده اگه حذف بشه نه میتونه تکمیل ظرفیت بره نه اینکه رتبه بندی دوباره میشه انجام داد لطفا شفاف سازی کنید ایشون حتی طبق قانون جز نفرلت ازاد هم نمیتونن محسوب بشن

  5. بر اساس پیگیری هایی که شخصا انجام دادم ارگان های اعزامی اعم از سپاه یا ارتش یا نیروی انتظامی در نامه های ارسالی به سازمان سنجش صراحتا عنوان دواطلبانه بودن حضور در مناطق عملیاتی رزمندگان را اعلام نموده اند و بر اساس پیگیری های صورت گرفته کلیه نیروهی رسمی و کادر نیروهای مسلح صرفا شش ماه از خدمت آنها در جبهه الزامی و اجباری می باشد و مازاد حضور در مناطق عملیاتی داوطلبانه محسوب می شود بنابراین از آنجاییکه کانون ها صرفا مجری قانون می باشند و نه تعیین کننده مصادیق اجباری یا داوطلبانه، فرزندان رزمندگان نیروهای مسلح اصلا نگرانی بابت این موضوع نداشته باشند.

    1. سلام اقای محمد،لطفا بفرمایید شما از کجا اطلاعات رو بدست اوردید؟ما بسیار نگران شدیم،ایا جایی هست تا پاسخگو باشن؟

  6. به نظر من این حرفا با عقل و منطق سازگار نیست چون اگر سهمیه تایید نشه طرف رتبه ۲ سهمیه مرکز اورده که ترازش با رتبه یک برابره و اگر تایید نشه این دوباره باید رتبه بندی بشه توسط سازمان سنجش که چنین امری محال هست چون کار از سنجش خارج شده در ضمن چون ایشون سهمیه ایثارگر بودن دیگه در سهمیه ازاد نمیتونن حسابش کنن چون قانون اجازه چنین کاری نمیده الان یعنی هیجی میشه قبولی ایشون من که مغزم و عقلم پاسخ گوی سوالاتم نیست

  7. کانون فارس نمیدونم چرا گفته فعلا اسامی سهمیه رو اعلام نمیکنیم تا تایید بشه ….
    واقعا آدم شاخ در میاره

  8. باسلام
    هدف کانون مرکز از افزایش ظرفیت سهمیه آزاد این است که افرادی با تراز های حدود ۸۴۰۰ یا ۸۵۰۰ قبول شوند. که مطمئنا از دانش بالایی برخوردار می باشند و حقشون در زمان اعمال سهمیه ضایع شده و در سال های گذشته مطمئنا قبول میشدند. لازم به ذکر است اگر این افراد در بسیاری از کانون های دیگه ثبت نام می کردند می توانستند قبول شوند، بنابراین لطفا دوستانی که به اقدام کانون مرکز جهت افزایش ظرفیت اعتراض دارند به این موارد توجه کنند و حقشان را از کانون های مربوطه پیگیری کنند نه اینکه به اجرای عدالت در کانون مرکز اعتراض نمایند.
    همچنین دوستانی که می فرمایند سهمیه ایثارگران می بایست افزایش یابد به این نکته توجه کنند که حداکثر ظرفیت ۳۳۰ نفر سهمیه ایثارگر طبق قانون پذیرفته شدند و مشکلی در این خصوص نیست. حال با افزایش ظرفیت به نظر اونا این عدالت است که شخصی با تراز ۷۰۰۰ قبول شود و وکیل این مملکت شود، در حالی که افرادی با تراز حدود ۸۴۰۰ قبول نشوند و یک سال دیگر منتظر بمانند تا ببینند سال بعد چه بلایی به سرشان می اید؟ این درست است که از تعداد ۲۵۰۰ نفر شرکت کننده سهمیه ایثارگر ۳۳۰ نفر و از تعداد ۲۴۰۰۰ نفر سهمیه آزاد تعداد ۷۷۰ نفر قبول شوند؟ خودتان هم اطلاع دارید که اگر خیلی از افرادی که در سهمیه ایثارگر قبول شده اند در سهمیه آزاد شرکت میکردند ، با توجه به تراز، اصلا رتبه قبولی نمی آوردند.
    پس مقداری فکر کنید و ببینید در یک آزمون علمی عدالت چیست و معیار انتخاب باید به چه صورتی باشد؟ به نظر من تراز و نمره آن آزمون تعیین کننده رتبه فرد باید باشد و این امر باید در تمامی کانون ها اجرا شود. در حال حاضر هدف این است که کیفیت پذیرفته شدگان افزایش پیدا کند، با انتخاب افرادی با تراز های بالا.
    لطفا دوستان به برقراری عدالت به صورت منطقی توجه کنند. تا حقوق افرادی که در سهمیه آزاد هستند ضایع نشود و کیفیت و سطح دانش وکلا در جامعه افزایش پیدا کند.

    1. لطفا اجتهاد در مقابل نص نفرمایین.سال های گذشته که داوطلبین آزاد جایگزین دارطلبین ایثارگر میشدند شما چرا اعتراض نمیکردین!

  9. سلام خدمت اقای دکتر هوشیار. به نظر جنابعالی اگر کانون مرکز ظرفیت آزاد رو افزایش بده ،نباید ظرفیت سهمیه رو هم طبق قانون افزایش بده ؟

  10. سلام .جناب هوشیار …منم با اون تیکه از حرف خواهرمون خانم پریسا موافقم …چراکه اگر قرار بر حذف فرزندان وظیفه باشه مگه چند نفر میمونن که حدنصاب رو گرفته باشن؟خب چکاری بود اصلا افزایش سهمیه بدن اینارو حذف میکردن آزاد ها رو برمیداشتن ….نظر شما چیه؟

  11. سلام دوستان آیا این بند چ که در موردش بحث میکنن شامل فرزندان جانبازم میشه یا فقط رزمندگان؟

    1. بحث جانبازان و فرزندانشون مشکلی ندارن خیالتون راحت حتی اگر سرباز جانباز باشه اوکی هستش ،ولی این اقا فرمودند بخش نامه خاص چرا اول آگهی نگفتن . از طرف سپاه پیگیر باشیم قطعا نمیزارن و دیوان عدالت اداری

  12. سلام آقای هوشیار توروخدا جواب بدید اگه ظرفیتها ها اضافه بشه شامل حال ایثارگران هم میشه؟یعنی با رتبه حدود ۳۴۰سهمیه ایثارگران امیدی به قبولی هست ؟

  13. با سلام به همه دوستان، این تفاسیر از حقوق دان ها بعیده واقعا…… اولا که تعیین مصادیق ایثارگری با کانون نیست حالا چه الان بگه داوطلبانه یا غیر اون رو میگیرم ، اونا فقط مجری هستند، دوما این هم که کانون توی اگهیش چی نوشته هم ملاک نیست اگه اشتباهی شده باشه که به صرف درج در اگهی قابل استناد نیست ولو مینوشت اصلا ایثارگر نمیگیریم…. سوما دوستان فقط برای موضوع رزمندگی داوطلبانه به نص قانون و تعاریفش رجوع کنن و اگر در اون مغایرتی با عملکرد نهایی کانون دیدن بدونن از مسیر طرح دعوی به حقشان خواهند رسید….

    1. سلام رضا جان من حرفتو قبول دارم بجز اون تیکه که گفتی<>چرا قابل استناد نیست چراکه آگهی آزمون به منزله قانون آزمونه وهیچ اشتباهی درش پذیرفته نیست چندین هزار نفر دارن اون متن رو میخونن و اقدام میکنن …و ممکنه برخی بخاطر همین اشتباهات کوچیک مسیر زندگیشون تغییر کنه….کما اینکه الان که زنگ میزنی به کانون ها وسوال مپرسی جوابشون اینه که هرچی تو اطلاعیه هست همونه…اگر قابل استناد نیست پس این حرفشون چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا