اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند

 


معاون مرکز امور شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه:

اعضا، دبیران و کارکنان افتخاری شوراهای حل اختلاف کشور از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند

 

معاون مرکز امور شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه گفت: کلیه اعضاء، دبیران و کارکنان افتخاری شوراهای حل اختلاف کشور از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، قره‌داغی در نشست با اعضاء، دبیران و کارکنان افتخاری شعب شوراهای حل اختلاف ارومیه با قدردانی از زحمات تلاشگران شورای حل اختلاف در حل و فصل مشکلات و اختلافات مردم، اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمر معاون قوه قضاییه و رییس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور، بحث بیمه بازنشستگی اعضاء شوراهای حل اختلاف به ثمر نشسته است تا در قبال زحمات آن‌ها خدمت شایسته‌ای برای این عزیزان کرده باشیم.

وی با اعلام خبر بهره‌مندی کلیه اعضاء، دبیران و کارکنان شوراهای حل اختلاف از مزایای بیمه تامین اجتماعی در سراسر کشور، افزود: در بحث بیمه کردن پرسنل افتخاری شوراهای حل اختلاف، با توجه به محدودیت بودجه و اعتبار و با عنایت به اینکه تمرکز پرسنل، بیشتر در شعب شهری است؛ بنابراین به ترتیب اولویت کلیه کارکنان شاغل در شعب شهری و روستایی از این امتیاز بهره‌مندخواهند شد.

قره‌داغی در مورد چگونگی بیمه اعضای شوراهای حل اختلاف اظهار کرد: بیمه اعضای شوراهای حل اختلاف بیمه خاص است و مطابق قراردادی که با سازمان تامین اجتماعی منعقد کرده‌ایم، با توجه به اینکه اعضای شوراهای حل اختلاف فاقد هرگونه رابطه استخدامی یا کارگری هستند، بنابراین سازمان تامین اجتماعی با رابطه استخدامی و میزان پاداش دریافتی پرسنل شورای حل اختلاف کاری ندارد، ولی ما حق بیمه آن‌ها را مطابق قرارداد واریز می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما بر اساس سوابق و وضعیت همکاری پرسنل شورای حل اختلاف امتیازاتی را قائل شده‌ایم تا کسانی که از امتیاز بالا برخوردارند و چندین سال است در شورا زحمت کشیده‌اند با فردی که اخیرا وارد شورا شده‌اند تمییز داده و بر اساس اولویت بیمه کنیم.

معاون مرکز امور شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه اظهار کرد: برای هر سال سابقه ۲ امتیاز، فعالیت تمام وقت ۹ امتیاز، نیمه وقت ۶ امتیاز و غیرمستمر ۳ امتیاز، تاهل ۲ امتیاز، به ازای داشتن هر فرزند ۱ امتیاز تا سقف ۵ فرزند و ۴ امتیاز را در اختیار رئیس شوراهای حل اختلاف قرار داده‌ایم تا بر اساس کارکرد و شایستگی که دارند اختصاص داده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اخیراً شوراهای حل اختلاف به جایگاه معاونت قوه قضاییه ارتقاء یافته است، تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف جایگاه اصلی خود را پیدا کرده و این جایگاه تثبیت شده است و امیدواریم با این اقتدار و این رویکرد که در قوه قضائیه نسبت به شوراهای حل اختلاف ایجاد شده، شاهد رشد و پویایی هرچه بیشتر این نهاد در کشور باشیم.

وی با اذعان بر ناچیز بودن میزان پاداشی که به اعضاء، دبیران و کارکنان افتخاری شورا پرداخت می‌شود، گفت: این مقدار حتی کفاف هزینه‌های ایاب و ذهاب آنان را نمی‌دهد. از نمایندگان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری می‌خواهیم که گزارش جامعی از مشکلات اشتغال، پاداش و مزایای دریافتی اعضای شوراهای حل اختلاف به مسئولین ذیربط در دولت انعکاس دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا