اعتراض عیسی امینی به آرم سینه جدید مرکز وکلای قوه قضاییه

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز:

این اقدام واجد وصف مجرمانه است

پایگاه خبری اختبار- رییس کانون وکلای دادگستری مرکز نسبت به استفاده وکلای عضو مرکز وکلای قوه قضاییه از آرم سینه‌ای مشابه آنچه توسط وکلای کانون وکلا بر سینه‌شان نصب می‌کنند، انتقاد کرد.

به گزارش اختبار، غیسی امینی ضمن انتشار تصویر آرم جدید ساخت مرکز وابسته به قوه قضاییه و با اشاره به هجمه‌های اخیر نسبت به کانون‌های وکلا در حساب اینستاگرام خود نوشت:

رییس جدید مرکز امور مشاوران به بهانه تغییر آرم آن مرکز، آن هم بدون مجوز، شبیه به آرم یکصدساله کانون‌ وکلا ساخته و امروز هم آرم سینه را هم رنگ و شبیه و نزدیک به آرم سینه وکلای دادگستری ساخت که این اقدام اخیر غیرقابل باور بوده است. چنین  رفتار بهت آوری، این شبهه را القا می کند که گویی دیگر این تفکر نه خود را مقید و نیازمند به نظارت می‌دانند و نه توجه کافی به رعایت اصول دارند.

هر چند در مورد آرم سینه، نظر به تقدیم دادخواست به مرجع صالح و جمع آوری و جلوگیری از آن است ولی کدام منطق می پذیرد که این مرکز وابسته به قوه قضاییه بتواند اینگونه و بی پروا به نهاد مدنی متعرض شود. نهاد مدنی مستظهر به قدرت نیست ولی ضامن بقای نظام های سیاسی، اقتصادی و یا قضایی هر کشور است. چه شد که یک گروه خاص در مجلس و رسانه‌هایی و در این جا و در جاهای دیگر بتوانند بی واهمه اقدام کنند؟ اتفاقا ما برای مبارزه با فساد انتظار مداخله از سوی قوه قضاییه را داریم که همواره همراه ما بوده‌اند.

طبعا تبدیل نهاد مدنی به نهاد دولتی و شبه دولتی و تضعیف آن در این درجه و آشکار و برداشتن میراث‌های آن، خود موجب فساد است و امیدوارم صدای شکستن این نهاد مدنی بازمانده از تاریخ حقوق کشور به گوش بزرگان برسد. به نظر شما نهاد مدنی با این همه اشتیاق در جهت کمک به قوه قضاییه برای اجرای اهداف عالی، قادر به حفظ خود است که حال بتواند در مبارزه با فساد یاری سازد؟

به زودی، اینجانب و برخی از مدیران نهاد وکالت، نامه‌ای را خواهیم نگاشت که حاوی دغدغه‌ها و تصمیماتی بوده وقوه قضاییه را از مسایل جاری و خطرات جدی مربوط به آن آگاه خواهیم ساخت و امیدوارم، اقدام فوری در احقاق حقوق این نهاد مدنی مبذول گردد.

صرف‌نظر از مورد خاص، بدترین فساد، تعرض آشکار به اصول و اخلاق است که فسادهای بزرگ در واقع نتیجه خواسته یا ناخواسته آن هستند. آنهایی که در گذشته، با قدرت و منصب و به طور آشکار، اصول را نقض نمودند در این روزها، در چنگال عدالت قرار گرفتند و قطعا درس عبرتی برای بنده و هر کسی در آینده خواهد بود.

قبل از مبارزه با فساد باید از زمینه فساد پیشگیری کرد که انسان‌های خوب یا بد گرفتار نشوند.

 

تصاویر استوری حساب اینستاگرام دکتر عیسی امینی:

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۱ دیدگاه ها

  1. هم رشته ای گرامی آقای احمد، انشاالله در ماده ١٨٧ قبول بشید و هم صنفی ما نشید. موفق و پیروز باشید در ماده ١٨٧.

  2. در برندهای تجاری دنیا من خیلی شباهت ها دیده ام که با یه تغییر ساده مشکلو حل کردن. برندهای تجاری یا غیرتجاری هر دو میتونن با اندک تغییراتی از مشکل شبیه بودن در بیان. لگوها با چشم انداز بیست ساله طراحی بشن اینا چیزایی هست که یک هنرمند با تجربه ده سال برندسازی میتونه به شما کمک کنه. به نظر من از ارم کانون قشنگتره با روحتره. ارم کانون سرده. بد نیست مفهوم این لگو رو خود مسئول و طراحش در چند خط برامون بنویسه. ترازوی میزان با کتاب هارمونی نداره حس میکنم نمی فهمم معنیش چیه لگو سازی کار هر کسی نیست میخاسته یه کار خوب انجام بده میخاسته از باب هنر به قوه قضائیه نگاه بکنه از باب هنر. ولی بازم نمیتونم دو تا لوگو رو درک کنم. کلاس خوبیه برای یک هنرمند که تفسیر کنه به جای اینکه بدون دلیل بکوبه طرح رو . یه هنرمند فقط میتونه برای شما اینا رو موشکافی کنه نا ما .

  3. خدا قوت ب جناب دکتر بهادری جهرمی و مرکز وکلای ایشان که بشدت در حال پیشرفت میباشد و چراغ روشنی برای راه داوطلبان گشوده است زنده باد عدالت زنده باد انسانیت زنده باد رییس جدید قوه ی قضاییه و در یک کلمه زنده باد انقلاب با این جوان انقلابی مقتدر ……دعای خیر ما همیشه همراه شما باشد که انشالله همیشه موفق و پیروز باشید

  4. دوست گرامی آقای احمد، جالب است که جنابعالی دیگران را متهم می‌نمایید به اظهارنظر اشتباه و بی‌جهت! در حالی که نظرات شما فاقد هرگونه استدلال حقوقی ولو به صورت غلط می‌باشد! هم رشته ای گرامی لطفاً شما ارجاع می‌دهم به فرمایش مستشار سابق دیوان عالی کشور مرحوم جناب آقای یدالله بازگیر، که شم حقوقی داشتن، جزء امور ذاتی است و با امور اکتسابی این امر خیلی رشد نمی‌نماید. در تمام نظرات منسوب به شما حتی یک استدلال حقوقی حتی به صورت غلط و اشتباه مشاهده نمی‌شود. دوست گرامی با جزوه خوندن نمیشه حقوق خوان شد، موفق و پیروز باشید.

  5. منظور بنده آیین‌نامه ماده ١٨٧ مصوب رئیس سابق قوه قضائیه هستش که بنا به دلایل ذیل غیرقانونی می‌باشد، چرا که غیرقابل شکایت بودن تصمیمات رئیس قوه قضائیه در مراجع قضایی و اداری، شأن تقنین دارد، لذا وضع چنین آیین‌نامه‌ای از اختیارات واضع آن خارج و خلاف قانون اساسی و قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری می‌باشد. بنابراین، ماده ١٨٧ از نظر قانونی زیر سؤال است و نیز سایر اعمال بعدی به تبع این قانون‌گریزی؛ خلاف قانون است.

    1. دوست عزیز شما حالا هی استدلال کن اگه حضرات قبول کردن.چرا؟چون اهل منطق نیستن چون منافعشون در نبود قانون به معنای واقعی کلمه است

      ادمین محترم کامنت قبلی منو منتشر نکردی بعلاوه چندین کامنت از قبل که بنده تصاویر همه کامنت ها منتشر نشده ویا منتشر شده اما دستکاری شده رو دارم این اخرین اخطاره اگه این منتشر نشه از راه های دیگه اقدام میکنم

  6. چه کسی اصلا حرفی از ایین نامه زد ، ظاهرا جنابعالی تفاوت ماده قانونی برنامه توسعه با ایین نامه ملتفت نشده اید. ضمن اینکه ایین نامه هم به طور صحیح و قانونی تدوین شده بهتره خودتون رو خسته نکنید البته شما در مباحث مختلفی که اظهار نظر میفرمایید ۹۹ درصد فقط اعلام مخالفت میکنید و بعضا بی جهت ، موفق باشید

  7. هم رشته ای گرامی آقای احمد، جنابعالی چطور حقوق خوانی هستید که آیین‌نامه رو قانون فرض می‌کنید؟! خواهشاً بروید یک بار دیگر تفاوت آیین‌نامه و قانون را در قانون اساسی و کتاب مقدمه علم حقوق استاد فقید جناب آقای دکتر امیرناصر کاتوزیان مطالعه بفرمایید. مرجع وضع آیین‌نامه نمی‌تواند عمل تقنین در آیین‌نامه انجام دهد و چنان‌چه این عمل واقع شود به استناد قانون اساسی و قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، آیین‌نامه مذکور خارج از اختیارات واضع محسوب و حسب مورد از تاریخ تصویب یا تاریخ رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری قابل ابطال می‌باشد. دوست گرامی عرائض فوق‌الذکر، منطق رفتار و گفتار بنده می‌باشد که جنابعالی آن را بدون هیچ استدلالی زیر سؤال می‌برید!

  8. به نظر بنده بی قانونی رو باید در نطفه خفه کرد چرا که این موضوعات مقدمه قانون گریزهای بزرگتر و مهمتری هستند!

  9. خوشه های جو رو به جای خوشه های گندم می زنید که چی؟
    اسمتون رو از مرکز مشاوران می کنید مرکز وکلا که چی؟
    چهار نفر اسم و رسم دار رو میارید می کنید عضو فلان جای مرکزتون که چی؟
    گیرم همه اینها درست و بی اشکال!!!!
    برای استقلال چه برنامه ای دارید؟
    اتاق فکر این ماجراها خیلی کوچکه همچنانی که وسعت دیدش کوچکه.
    نکن برادر خودتو ضایع نکن دکتر!!!!!!

    1. کانون اگر استقلال داشت که از بدو ورود هیات استانی براش ظرفیت تعیین نمی کرد هیات استانی دو نفر از دادگستری هستند یک نفر کانون…. و مرجع تجدیدنظرش دادگاه انتظامی قضات نبود وزیر دادگستری سابق یا رئیس قوه فعلی حق اعتراض و تعلیق وکیل رو نداشت شما توهم استقلال دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا