اعتراض برخی داوطلبان رد شده آزمون وکالت مقابل کانون مرکز

برخی داوطلبان آزمون وکالت ۹۷ خواستار افزایش ظرفیت کانون‌ها شدند

پایگاه خبری اختبار- گروهی از داوطلبان آزمون وکالت ۹۷ با حضور در مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز خواستار افزایش ظرفیت کانون‌ها در آزمون امسال شدند.

به گزارش اختبار، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در هفته گذشته اعلام کرد کانون‌های وکلا امسال مانند سال گذشته افزایش ظرفیت نخواهند داشت اما برخی از داوطلبان با در دست داشتن نوشته‌هایی از کانون وکلای مرکز خواستند مانند سال گذشته در سهمیه آزاد داوطلبان بیشتری را پذیرش کند.

بر اساس این گزارش، ظرفیت کانون وکلای مرکز در آزمون سال گذشته ۱۱۰۰ نفر اعلام شده بود که سی درصد از این ظرفیت همچون دوره‌های قبل (۳۳۰ نفر) به داوطلبان سهمیه ایثارگر اختصاص داشت اما با توجه به تغییر مصادیق ایثارگری و افزایش چند برابری داوطلبان این سهمیه، تمامی ظرفیت مربوط به داوطلبان ایثارگر تکمیل شد و تنها ۷۷۰ نفر از داوطلبان سهمیه آزاد موفق به قبولی شدند.

این درحالی‌ است که در دوره‌های پیش عده کمتری از داوطلبان ایثارگر نمره لازم برای قبولی را کسب می‌کردند و ظرفیت خالی‌مانده به داوطلبان آزاد اختصاص می‌یافت.

با اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۶ سیل اعتراض‌ها به تعداد پذیرفته‌شدگان در سهمیه ایثارگر به راه افتاد و تجمعات اعتراضی در مقابل کانون اسکودا و کانون‌های وکلا برگزار شد. در نهایت کانون وکلای مرکز به‌عنوان بزرگترین کانون کشور تصمیم گرفت سهمیه داوطلبان ایثارگر را جدا از ظرفیت تعیین شده محاسبه کند و ۱۱۰۰ داوطلب آزاد و ۳۳۰ داوطلب ایثارگر را به‌عنوان قبول‌شده نهایی اعلام کرد.

این اقدام اما با شکایت داوطلبان ایثارگر همراه شد که مدعی بودند ظرفیت سهمیه ایثارگران می‌بایست به‌عنوان جزیی از ظرفیت کل محسوب شود و نه جدا از آن.

با شکایت ۲۳ نفر از داوطلبان سهمیه ایثارگر از تصمیم مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۱ هیأت مدیره وقت کانون وکلای دادگستری مرکز، شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات ضمن وارد دانستن شکایت معترضان، کانون وکلای دادگستری مرکز را به پذیرش ۹۹ نفر دیگر از این داوطلبان (رتبه‌های ۳۳۱ تا ۴۲۹) ملزم کرد.

در بخشی از این رأی آمده بود: «…کانون وکلای دادگستری بدون هیچ‌گونه قید و شرطی مکلف است ۳۰ درصد کل ظرفیت تعیین شده توسط کمیسیون فوق‌الذکر اعم از ظرفیت اولیه و ظرفیت اضافه شده و تکمیلی توسط همان کمیسیون را به طور کامل به ایثارگران اختصاص دهد…»

حال اما داوطلبان آزمون ۹۷ یک بار دیگر از کانون وکلای مرکز می‌خواهند ظرفیت سهمیه ایثارگران را به صورت جداگانه در نظر گرفته و تعداد بیشتری از داوطلبان سهمیه آزاد را پذیرش کنند.

باید دید با وجود محکومیت سال گذشته کانون وکلای مرکز، آیا هیأت مدیره فعلی تصمیم سال گذشته را تکرار خواهد کرد یا نه؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۵ دیدگاه ها

  1. من در ارتباط با ادعای آقای حسینی و آزمون از کلیه داوطلبان و پشت خط مانده های وکالت درخواست دارم تا با همکاری سایت محترم اختبار و دست اندر کاران: جنبشی را راه بیاندازیم در ارتباط با معضل نحوه اعلام و پذیرش تکمیل ظرفیتهای به خصوص کانونهای استانها. که واقعا مبهم و شک برانگیز است. ما باید از هیت های مدیره کانونها این مطالبه به حق را داشته باشیم که:
    ۱) آیا در این چند سال اخیر تکمیل ظرفیتی داشته اید؟
    ۲) چه سالی و به چه تعداد؟
    ۳) اسامی داوطلبان پذیرفته شده در مرحله تکمیل ظرفیت و رتبه های آنها؟
    از تمام داوطلبان و نیز سایت محترم اختبار تقاضای حمایت از این جنبش را دارم.
    با تشکر

  2. سلام و ادب
    کانون گیلان
    ۸۰ تا میخواست
    من شدم
    ۷۸ تازه سهمیه هم ندارم
    با تراز ۸۲۰۰
    ایا واقعا شایسته قبولی نیستیم؟!!!!!!!!!
    .
    اگر کانون ها نرمش قهرمانانه نشون ندن مجلس به فکر جوون های این مرز و بوم خواهد بود.

  3. من با ادعای به حق آقا “سامان آزمون ” موافقم . تحقیق کردم کانون مازندران هیچ وقت تکمیل ظرفیت رو اعلام رسمی نکرده. اگر هم تکمیل ظرفیتی هم در خفا داشتند معلوم نبوده که چه رتبه ای را گرفتند. چون فقط اسامی قبول شده ها رو اعلام می کنند. یعنی معلوم نیست اگر به فرض هم تکمیل ظرفیتی رو گرفتند( که هیچ وقت اعلام رسمی نشده) این داوطلبان چه کسی بوده اند.
    از سایت اختبار تقاضا دارم که پیگیر این مسله هم در ارتباط با کانون مازندران باشند . هم نسبت به سایر کانونها.
    منم از کانون مازندران این مطالبه را دارم که آمار تکمیل ظرفیت این چند سالو با اعلام رسمی شفاف سازی کنند.

    1. شما یک سال نشستی تو خونه خواندی قبول شدی؟! من چند سال نشستم خونه خواندم همین امسال قبول بودم ولی تاثیر منفی بعضی از سوالات را حذف کردند و درصد سوال ۹۰ را هم حذف کردند، رتبه ها جابه جا شده،دیگران قبول تلقی شدند و ما را غیر قبول، جالب این است که ظرفیتم را هم بی سر و صدا کم کردند. اصلا مگر پول و در آمد وکیل را ارگانی میده؟! ظرفیت یعنی چی؟! یعنی یک عده بشینند خونه بپوسند و یک عده با درآمدهای میلیونی لذت ببرند؟!

  4. سلام با تشکر ازسایت اختبار وخانم زنده دل، انشاالله که اعتراض نتیجه داشته باشد و با توجه به افزیش وعدم تناسب تعداد سهمیه های ایثارگران با آزاد وسختی آزمون امسال کانون با افزایش ظرفیت موافقت کند، در غیر اینصوررت لطفا از طرف افرادی که رتبه های خوبی کسب کرده اند ولی متاسفانه لب مرز هستند مثلا ۸۹۵ به کانون اعتراضات رو بفرستید که لااقل تکمیل ظرفیت رو در همین روزها اعلام کنند تا از بلاتکلیفی دربیایند

    1. سلام
      جزییات تکمیل ظرفیت معمولا در سال بعد از آزمون و تعیین تکلیف قبول‌شده ها اعلام میشه

      باید اول مشخص بشه چند نفر از ثبت‌نام منصرف می‌شن

    2. لطفا به چیزی غیر از افزایش ظرفیت قانع نشید، فقط به فکر خودتون نباشید.
      تکمیل ظرفیت به هیچ دردی نمی خوره خصوصا اینکه همواره غیر شفاف بوده

  5. بله با سهمیه ایثارگران را از سهمیه جدا کنند و کانون مرکز تا ۱۲۰۰ را پذیرش کند و ۳۶۰ نفر به ناحق جا مانده اند… و حداقل یک سال دیگر از عمر و جوانی آن ۳۶۰ نفر به هدر میرود…
    لطفاً سهمیه ایثارگران را جدا کنید و سهمیه آزاد را تا ۱۲۰۰ افزایش بدهید…

  6. یه سوال ذهن را به خود مشغول کرده: رفع ایرادات سوالات آزمون کارآموزی وکالت ۹۷ واقع شده یا مهندسی سهوی رتبه با حذف تاثیر منفی بعضی از سوالات و درصد سوال ۹۰؟

  7. بابا چرا دارید خود زنی میکنید؟
    الان با این وضع طرح وکالت و بقیه مسائلی که دارن برای وکالت درس میکنن به زودی پروانه وکالت هم میشه یه چیز بی ارزشی مثل مدرک لیسانی و فوق لیسانس حقوق
    در حال حاضر یه عده از نماینده ها میخوان این طرح فاجعه رو به جامعه حقوقی کشور تحمیل کنن و برا خودشون رای بخرن
    همین حالا با ظرفیت های فعلی کلی وکیل بیکار داریم که حتی نمیتونن پروانشون رو تایید کنن اونوقت شما به فکر زیاد کردن ظرفیت هستین
    به خدا لیسانس بیکار بودن بهتر از وکیل بیکار بودنه
    به خدا قبولی وکالت برای ادمای با سواد سخت نیست

  8. سلام.اصلا عادلانه نیست که ظرفیت ازادو،کم کردن اگه قراره خدمت یاامتیازی برای بزرگوارای سهمیه ایثارگر اراعه بشه باید مازاد باشه نه ظرفیت سهمیه ازاد رو کم کنن با توجه به افزایش ظرفیتی پارسال داشتن بی عدالتیه امسال این کار رو،نکنن

  9. چرا کانون مازندران هیچ وقت تکمیل ظرفیت نمی گیره؟ تقاضای شفاف سازی چند سال اخیر را از سوی این کانون دارم.

  10. ینی چی واقعا؟
    هرسال یه تعداد مشخص میکنن بعد یه تعداد میرن اعتراض میکنن!!!خب هر کانون با توجه به نیازش داره کاراموز میگیره درست ازمون بی چهارچوبیه و امکان داره آدم با یک غلط رد بشه ولی خب اعتراض نداره یا اگر اعتراض داره وقتی داره که ظرفیت کانونارو مشخص کردن تو شهریور ماه نه اینکه ازمون داده شده جوابا اومده کانون مرکزم اعلام کرده اسامیو بعد اعتراض کردن!
    همینجوری بازار وکالت اشباعه یه پرونده پیدا نمیشه بعد هرسالم ۱۵۰۰ تا ۱۵۰۰ تا مرکز برمیداره !!!
    بعدم اینکه چرا کانونای دیگه بیشتر برنمیدارن؟اگر این روند هرسال اتفاق بیفته باعث میشه همه بیان مرکز امتحان بدن چون بعدش اعتراض بشه اضافه میکنن!

    1. کار وکیل رفع نیاز کانون نیست که هر کانونی با توجه به نیازش ظرفیت تعیین کند؟! دقیقا ازمون بی چهار چوبیه چون بعد از برگزاری امدن تاثیر منفی بعضی از سوالات را حذف کردند و درصد سال ۹۰ را هم حذف کردند رتبه ها جابه جا شده. اما اتفاقا اعتراض و پیگیری قانونی داره. بازار کار اشباع شده اون وفت هیچ وکیلی حاضر نیست زیر چند میلیون بگیره بعدش حدود سی میلیون پرونده در دادگستری ها هست اگر وکیل واقعا معجزه داشته باشه و کارش را بلد باشه هستند کسایی که حاضر باشند چنین حق الوکاله هایی را بدهند.

  11. به نظر می رسد در این بین اسکودا می تواند با اعلام اینکه با تراز مشخصی مثلا بالای ۸۰۰۰ کانون های منتخب می توانند پذیرش نماید حق این داوطلبان را احیا نماید
    مضاف بر اینکه لطفا حقوق دانان محترم در مورد ماده ۲۱ قانون خدمات جامع ایثارگران و ماده ۸۸ از قانون برنامه ششم توسعه که ماده ۵۹ الحاقی رو به قانون جامع ایثارگران الحاق کرده نظر بدهند.

  12. سلام. اگه افزایش ظرفیت داشته باشن، باید برای همه کانونها و همه استانها باشه چون آزمون امسال با همه اتفاقات ناخوشایندش برای همه کانونها رقم خورده نه فقط مرکز تا یکی مث من با رتبه ۳۶ آزاد و ظرفیت ۳۵، یکسال جا نمونیم. اگر ممکنه حرف ما رو به گوش مسئولین اسکودا برسونین. مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا