اظهار نظر عضو سابق هیات مدیره کانون وکلای مرکز در مورد اضافه شدن ماده درسی ادبیات فارسی

عیسی امینی، عضو سابق هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز :

اضافه کردن ماده درسی ادبیات فارسی به مواد آزمون امسال تصمیمی عجولانه است

پایگاه خبری اختبار – عضو سابق هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز به موضوع تخصیص یکی از دستورهای جلسه همایش آتی اسکودا به اضافه شدن ماده درسی ادبیات فارسی به مواد آزمون ورودی وکالت کانون‌های دادگستری واکنش نشان داد.

عیسی امینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام دستورهای جلسه همایش اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) در گیلان و تخصیص یکی از دستورهای جلسه به اضافه شدن ماده درسی ادبیات فارسی به مواد آزمون ورودی وکالت کانون‌های دادگستری، اظهار کرد: اولا بعید به نظر می‌رسد که مقصود از این دستور، اضافه شدن این ماده درسی (در صورت تصویب) به آزمون امسال باشد؛ زیرا اضافه کردن یک درس، شش ماه قبل از آزمون، با فلسفه تشویق به مطالعه و تعمق در این درس تعارض داشته و یک تصمیم هیجانی خواهد بود.

وی ادامه داد: ثانیا اصل اضافه کردن این درس به مواد آزمون با توجه به طولانی شدن زمان آزمون، خستگی شرکت‌کننده و عدم ضرورت جدی، محل بحث است.

عضو سابق هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز تصریح کرد: طبعا با توجه به گذراندن این درس در دوره دانش آموزی، دانشجویی و آزمون ورودی کارشناسی، فرض بر تسلط لازم بر این زبان عمومی کشور است.

وی گفت: با توجه به ضرورت ثبات در آزمون ورودی به لحاظ اهمیت، حساسیت بالای آن، پیشگیری از تنش مجدد و شناخته اینجانب از دقت بالای مدیران محترم کانون‌ها، بعید است که این موضوع به تصویب برسد.

امینی اظهار کرد: البته لازم به ذکر است با توجه به سکوت مقررات، تعیین مواد امتحانی به عهده کانون‌های وکلای دادگستری است و در صورت مصلحت و تشخیص قابل اعمال است.

وی ادامه داد: ثالثا بر فرض ضرورت تاکید بر این درس دو پیشنهاد دارم؛ اول آنکه به صورت دوره‌های آموزشی در زمان کارآموزی آموزش داده شود، دوم آنکه با توجه به سکوت مقررات حاکم و اختیار هیات مدیره بر تعیین مواد اختبار، به آزمون اختبار اضافه شود.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تهران مرکزی اظهار کرد: لازم به ذکر است در حال حاضر با ملاک نظام نامه قانون وکالت مصوبه ١٣١۶، این دروس، به عنوان دروس اختبار تعیین گردیده و بر فرض نیاز سنجی و ضرورت می توان به این پیشنهاد نهایی عمل کرد.

وی در پایان گفت: به هر حال شرایط حساس نهاد وکالت اقتضای پذیرش و اجرای این تصمیمات عجولانه را ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۸ دیدگاه ها

  1. جناب اقای امینــــی
    از دقت نظر و دلسوزی شما صمیمانه متشکرم
    امید است موارد ذکر شده به گوش آقایان رسانده شود …

  2. سر کلاس به یه وکیل داشتم یه مطلبی میگفتم اونم داشت مینوشت

    رسیدیم به بحث شیرین سفته

    که یهو دیدم آقای وکیل دانشجوی کارشناسی ارشد نوشت: ثفته

     

  3. درود بر شما بزرگوار واقعا کاش اشخاصی که این تصمیم رو اتخاذ کردن کمی تامل میکردند که واقعا هدف چیه ایا افرادی که طرح اضافه شدن درس زبان رو دادن خودشون نمره زبان تافلشون که هیچ درس زبان انگلیسی شون رو برای افراد دیگخ نمایش بزارن ای کسانی که این طرح رو دادین واقعا جای تاسفه که شما برای ما طرح میدین طرحی که بدون در نظر گرفتن شرایط و نتیجه و هدف اتخاذ میشه

  4. این چه تصمیمی چرا این کار ها رو می کنید چرا این تصمیمات رو می گیرید برای چی باید ادبیات فارسی اضافه بشه به آزمون وکالت یعنی چی اصلا 

  5. خیلی تصمیم بدی و  بدون فکر تصمیم گرفتن رییس کانون رو نشون میده جایگاه رییس کانون با این تصمیم متزلزل میشه 

  6. با سلام و عرض ادب خدمت شما استاد بزگوار که بدون هیچگونه تملقی خدمات فراوانی به جامعه حقوق کشور انجام میدهید .

    بحث اضافه شدن درس زبان فارسی از همان روز اعلام این استرس و تشویش را ما بین داوطلبان انداخت و این لطفی بود که اهالی محترم اسکودا هر سال به نحوی مانند موش آزمایشگاهی با داوطلبین بیچاره که کعبه آمال خودشان را در کسوت وکالت میبینند پیاده میکنند .

    شما کافی است از همین سه سال گذشته مروری گذرا به برخورد کانون با فارغ التحصیلان حقوق داشته بیندازید آن از سالی که دانشجو دقیقا تا تیر سال ۹۲ نمیدانست باید جزای جدید را بخواند یا قدیم یا همین سال ۹۳ با وجودی که در امتحان قضاوت از دادرسی کیفری لازم الجرا سوال آمده بود ولی دانشجوی درمانده وکالت نمیدانست که کدام قانون را باید بخواند و امسال نوبت رسیده به فیلم و اکران جدید …..

    آخر ما که در پیام نور درس خواندیم و بهترین منبع آموزش زبان فارسی عمومی از آن دانشگاه است هیچ بلد نشدیم وای به حال کسانی برسد که در دانشگاه های آزاد یا استاد ندارند یا اگر دارند ۳۰ صفحه جزوه را امتحان میدهند و وضعیت در دانشگاه های سراسری بهتر از این نیست ……حال بر چه مبنا اصلا این موضوع را مطرح کرده و آن هم بقول اندیشمند گرامی آقای دکتر امینی در این فرصت هیچ چیز جز نگرانی و تشوش حاصل کار نخواهد بود .

    بابک زارعی

    شیراز

  7. سلام 

    توجها به اینکه مطالب درسی موجود در پیش روی آزمون دهنده بسیار زیاد است باعث افزایش حجم درس و متعاقبا باعث نارضایتی وی میگردد.

  8. اگه هدف از ازمون وکالت بالابردن سواد داوطلبان هست که خیلی از دروس دیگه هم باید اضافه بشن مثل روانشناسی شخصیت  زبان بدن  منطق و… اگه هدف هم فقط گزینش سره از ناسره هست که همین ازمون کنونی وکالت کفایت میکنه ونیازی به اضافه شدن ادبیات فارسی نیست

  9. سلام

    به قول ما مازنی ها:

    حرف نر کره ناینه.      حرف درست مو لا درزش نمیره

    حرف حساب زد امیدوارم گوش شنوا هم باشه همین کارا رو کردین بازار وکالت 

    شده پر از مشاوران ۱۸۷ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا