اطلاعیه کانون وکلای مرکز در مورد قضات سلب صلاحیت شده

اطلاعیه کانون وکلای مرکز در مورد قضات سلب صلاحیت شده

پایگاه خبری اختبار- کانون وکلای دادگستری مرکز با انتشار اطلاعیه ای توضیحاتی در مورد قضات سلب صلاحیت شده ای که درخواست دریافت پروانه وکالت داشته اند ارائه داد.

در این اطلاعیه که از سوی روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز منتشر شده است توضیحاتی در مورد این دسته از متقاضیان پروانه وکالت که در مورد آن در چند روز گذشته مباحثی مطرح شده بود، ارائه شده است.

سعید باقری، عضو هیأت‌مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز روز چهارشنبه ۱۴ شهریور در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که قوه قضاییه اسامی قضاتی را که با وجود سلب صلاحیت شدن، موفق به اخذ پروانه وکالت شده‌اند را از این کانون مطالبه کرده است. رئیس قوه قضاییه در جریان بازدید از دادگستری زنجان گفته بود: "قاضی‌ای که صلاحیت برای قضاوت ندارد، صلاحیت برای وکالت هم نخواهد داشت."

اطلاعیه کانون وکلای مرکز در مورد قضات سلب صلاحیت شده

متن اطلاعیه منتشر شده به این شرح است:

با توجه به انتشار خبری منسوب به دو عضو محترم علی‌البدل هیات مدیره این کانون در مورد استعلام محرمانه رییس محترم قوه قضاییه از قضات ردصلاحیت‌شده‌ای که پروانه‌ وکالت اخذ نموده‌اند، شایان توجه است استعلام مزبور مطابق روال، از سوی دادستان محترم انتظامی قضات از کانون‌های وکلای دادگستری کشور صورت پذیرفته است. آن مقام محترم درخواست نمودند که آرای دادگاه‌های انتظامی قضات در مقام رسیدگی و‌ پذیرش اعتراض متقاضیان مزبور به رد آن درخواست در کانون، یا صدور پروانه در ادوار قبل کانون بر اساس رای برائت از اتهام موضوع سلب صلاحیت در دادگاه های کیفری، به آن مرجع ارسال شود که با تکمیل نامه‌های پاسخ مدیریت ادوار پیشین کانون در مورد احکام دادگاه انتظامی قضات، به استعلام مزبور پاسخ‌داده شد و علت محرمانگی آن نیز به جهت الزام قانونی مبنی بر محرمانه بودن اسامی در مورد صدور و اقدامات مربوط به آن است.

ضمنا در مورد نشان یا آرم کانون وکلای دادگستری، بدون به حاشیه رفتن آن، در قوه محترم قضاییه و سایر مراجع پیگیری خواهد شد.

در پایان تاکید می‌گردد اخبار کانون وکلا صرفا از طریق رییس و‌ یا روابط عمومی کانون وکلای دادگستری منتشر خواهد شد.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. سلام وکلای که جرایم مرتکب می شوند کم نیستند اما هیج وقت محکوم نمی شوند فقط به انفصال موقت محکوم می شوند اما قاضی بد بخت به شدیدترین مجازات محکوم می شود . کسی معترض نمی شود.

  2. من اسم ایشون رو در صندوق حمایت کانون وکلا سرچ کردم بالا آورد دفتر وکیل سرپرست شون در شهر ری هستش.

    1. مشخصات ایشون رو در همان روز های ابتدایی که به ریاست مرکز مشاوران منصوب شد در صندوق حمایت رویت کردم. اما مسئله ای که ذهنم را مشغول کرد این بود که با توجه به کارآموز بودن او، اما در لیست پذیرفته شدگان چند سال اخیر (ولو سهمیه دارها) هم نامی از ایشان نبود.. خیلی جالبه که اگر به قول شما از طریق هیئت علمی بودن وارد شده باشد تعارض بیش از پیش نسبت به علاقه اصلی اش به کانون نسبت به مشاوران آشکار میشود. یاد محمد علی حجازی رئیس سابق مرکز مشاوران افتادم. خاطرت هست؟ الان وکیل کانون وکلاست!!!

  3. با سلام، موضوع بسیار قابل تامل ومهمی است چرا که قاضی متخلف و سلب صلاحیت شده ای که همچنان در تلاش برای کسب پروانه وکالت بوده و احیانا پروانه ای هم دریافت نموده است ، پر واضح است که دارای ایادی در قوه بوده و هست و در صدد ادامه همان موارد سلب صلاحیت شده سابق است وپیداست که متنبه نشده و از طرق دیگر میخواهد باعث بدنامی و بیهوده انگاشتن زحمات و مبارزه با فساد ریاست محترم و جدید قوه قضاییه شود . این حقیر خود درگیر یکی از همین قضات فاسد و بدنام شده که در صورت نیاز نام وی را در اختیار مسوولیت با مدارک و مستندات متیقین خواهم گذاشت ، قاضی فاسد و سلب صلاحیت شده نه تنها بایست اخراج شود ، بلکه باید به جزیره های دوردست تبعید شده تا دیگران از سر آن خلاص شوند و گرنه آش همان آش هست و کاسه همان کاسه .

    1. امیر حسام منظورم لیست نفرات پذیرفته شده ای هست که در همان ابتدا به صورت پی دی اف منتشر میشه. دست کم باید در اون لیست باشه دیگه!! تو آرشیو سایت اختبار از سال ۹۳ تا سال ۹۷ رو بررسی کردم اما اسم علی بهادری جهرمی وجود نداشت!!

  4. سلام. من در لیست سالهای گذشته پذیرفته شدگان کانون مرکز اسم علی بهادری جهرمی رئیس مرکز مشاوران را جست و جو کردم اما نتیجه ای بدست نیامد!!! پس چطوری کارآموز کانون مرکز شدند؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا