اطلاعیه کانون وکلای آذربایجان شرقی در مورد آزمون وکالت ۱۳۹۵

اطلاعیه کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در مورد نحوه پذیرش آزمون وکالت ۹۵

بومی گزینی، عدم پذیرش مهمانی، الزام کارآموزان به سکونت در محل کارآموزی و عدم پذیرش فارغ التحصیلان دوره های بدون آزمون از مفاد این اطلاعیه هستند

پایگاه خبری اختبار – کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی با انتشار اطلاعیه ای برخی موارد مربوط به نحوه پذیرش کارآموز در آزمون وکالت ۹۵ را اعلام کرد.

متن این اطلاعیه به این شرح است :

اطلاعیه مهم کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان شرقی در مورد آزمون ورودی کارآموزی سال ۱۳۹۵

پیرو آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه وکالت کانون های وکلای دادگستری ایران سال ۱۳۹۵، منتشره در سایت scoda.ir و سایت کانون وکلای آستان آذربایجان شرقی، به اطلاع آن دسته از متقاضیان محترمی که کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان شرقی را انتخاب خواهند کرد می رساند تا قبل از انتخاب این کانون، به نکات ذیل دقیقاً توجه نمایند:

۱. این کانون – به اعتبار شخصیت مستقل خود- کمافی السابق تلاش کرده و می کند که صرفاً متقاضیان بومی جزو کارآموزان پذیرفته شده این کانون باشند. (بومی کسی است که محل صدور شناسنامه یا شهر محل تحصیل دانشگاهی وی از شهرهای استان آذربایجان شرقی باشد و یا پنج سال قبل از شرکت در آزمون، ساکن یکی از شهرهای این استان باشند.) (با ارائه سند مالکیت)

۲. این کانون، دارندگان مدارک تحصیلی موضوع ماده ۲ قانون کیفیت را به شرط آن که از طریق آزمون و کنکور ورودی پذیرفته شده باشند، پذیرش خواهد کرد. بنابراین کسانی که بدون آزمون ورودی در مراکز آموزشی پذیرفته شده اند، نمی توانند کارآموز وکالت این کانون باشند.

۳. این کانون، با انتقال کارآموزی به حوزه کانون های دیگر و از سایر کانون ها به این کانون، به هر نحو حتی به صورت میهمان موافقت نخواهد کرد.

۴. کارآموز پذیرفته شده در این کانون باید در شهر محل کارآموزی اسکان یابد.

رییس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی

دکتر حسن فرهودی نیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۶۳ دیدگاه ها

  1. با سلام

    می خواستم بدونم با مدرک کارشناسی فراگیر پیام نور میشه در آزمون وکالت ۹۵ شرکت کرد؟

    یعنی مدرک فراگیر پیام نور بدون آزمون محسوب میشه یا خیر. ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام. در تماسی که با رییس کانون آذربایجان شرقی داشتیم، پاسخ خیلی واضحی در رابطه با این بند ندادند ولی تلویحاً تأیید کردند که مشکلی برای فارغ التحصیلان فراگیر نیست و می توانند ثبت نام کنند. نایب رئیس کانون آذربایجان هم همینطور گفتند که این بند به مدارک فراگیر مربوط نیست و راجع به کسانیه که بدون هرگونه آزمونی به دانشگاه وارد شده اند.

    2. فراگیر های پیام نور که با ازمون ورودی پذیرفته میشوند …پس نباید نگران بود …مگر اینکه بی عدالتی بخواهد گسترش پیدا کند

  2. این مصوبه مغایره با اصول حقوقی، از اصل عطف به ما سبق نشدن قوانین تا تفسیر قوانین عادی که در صلاحیت مجلس هستش نه ی کانون،تازه بماند که حتی بخشنامه و … که بر خلاف نظم عمومی یا قانون باشه اصلا اعتبار نداره. دوستانی که میخوان امسال آزمون بدن نگران نباشند چون بعد از قبولی این قبیل بخشنامه و ایین نامه تو دیوان عدالت باطل میشه.دوستان حقوقدان هم به این نکته توجه داشته باشن هدف از دانش حقوق عدالت و قانونه نه سلیقه و منافع شخصی

  3. واقعا جای تاسف داره…..متاسفم برای کانون وکلای آذربایجان شرقی که اینگونه مارو از حق طبیعی سلب می کنن…..وقت و هزینه ما چی میشه؟؟عمر ما چی میشه؟از مراجع قضایی رسیدگی می کنیم.

    1. برید اعتراضتونو ب دانشگاهایی بکنید ک مثل نقلو نبات دانشجو میگیره و فقط براش پول مهمه…

  4. سلام به اذربایجانی های همیشه بیدار با غیرت و استوار. من به عنوان یک اردبیلی از شما هموطنان عزیز انتظار دارم در برابر این تصمیم اعتراض کرده و از طریق نهادهای قانونی و مدنی لغو این تصمیم را پیگیری نمایید .

  5. مدعیان عدالت خلاف قانون اساسی اطلاعیه میدن که گفته منع تبعیض ناروا. از طرفی در رای وحدت رویه هیت عمومی دیوان عدالت امده که تنها مرجع صالح برای مدارک دانشگاهی وزارت علوم است.این رای در حکم قانون است. از طرفی اصل انتظار مشروع این اطلاعیه رو رد میکنه.

  6. خدا را شکر میکنیم که امسال لایحه وکالت تصویب میشه و همش میره زیر نظر قوه قضاییه. عزیزان هم استانی اعتراض خود را شدیدا اعلام کنید

  7. ۱-بموجب ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مصوب ۷۶ یکی از شروط وکالت داشتن مدرک لیسانس عنوان شده است. باتوجه به اینکه قانونگذار در مقام بیان قرار دارد و هیچ قید و تخصیصی نسبت به مدرک وارد نشده است (مثلاً عنوان نشده لیسانس از دانشگاه سراسری یا آزاد) ایجاد هرگونه محدودیت اضافی ای نسبت به مدرک تحصیلی متقاضیان وکالت فاقد وجاهت قانونی می باشد و اصولاً هیئت مدیره کانون ها در مقامی نیستند که وضع قانون نمایند و یا قاعده ی جدیدی ایجاد کنند بلکه حدود اختیارات آن ها در لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۳۳ بویژه در ماده ۶ و ۲۲ آن کاملاً مشخص است و کانون صرفاً میتواند در جهت اداره ی امور راجع به وکالت دادگستری، نظارت بر اعمال وکلا و امثال آن تصمیماتی اخذ کند. فلذا مصوباتی مشابه آنچه که کانون وکلای آذربایجان شرقی اتخاذ نموده خارج از حدود اختیارات قانونی آن هاست.

    ۲- بموجب بند ۹ اصل سوم قانون اساسی هرگونه تبعیض و انحصار ممنوع است. وقتی وزارت علوم مدرک لیسانس این افراد را کاملاً معتبر و بدون هیچ تفاوتی با سایر موسسات آموزشی می داند و واحدهای گذرانده در هر دو کاملاً یکسان است. ایجاد محدودیت برای این افراد مصداق بارز تبیعض و غیرقانونی است.

    ۳- متاسفانه امثال چنین تصمیماتی روز به روز به رواج مدرک گرایی بیشتر در جامعه دامن می زند. وقتی قرار است که از همه ی متقاضیان آزمون گرفته شود و بوسیله ی آن صلاحیت علمی متقاضیان احراز شود، این همه قیل و قال برای مدرک چه معنا و مفهومی دارد؟! لازم به یادآوری است که رتبه ۱ کانون مرکز سال ۹۴ فارغ التحصیل دانشگاه پیام نور و رتبه ۲ و ۳ از دانشگاه آزاد بوده اند.

    1. قانونگزار در مقام بیان این مطبل نبوده چون اون دوره ک این قانون تصویب شده اصلا چنین مبحثی مدخلیت نداشته پس در مقام بیان این مطلب نبوده و نمیتونید از کلام قانونگزار اطلاق بگیرید….زمانی میتونید اطلاق بگیرید ک قابلیت تقیید بوده باشه و تقیید نشده باشه ن زمانی ک اصلا چنین قابلیتی نیستش….

      1. با سلام

        خانم یا آقای میم

        اگر اینجور باشه که چهار روز دیگه عرض میکنن هر کس از دانشگاه دولتی کارشناسی ارشد نداره نمیتونه شرکت کنه بعد از یه مدت هم فقط دکتری دانشگاه تهران و………

        اینکه نشد جواب

        1. باید فرق گذاشت ب توجیهی ک ایشون آورده و جواب بنده با چیزی ک شما میفرمایید.در قانون کارشناسیش مشخصه کسی نمیتونه چنین ادعایی بکنه حرف این بود ک قانون گفته کارشناسی و تماااااممممم….پس هرکی از هرجا مدرکشو گرفته بود میتونه شرکت کنه.خیر.چون زمان تصویب این قانون چنین مدخیلیتی نبوده اصلا ک چنین اطلاقی قابل تصور باشه.اگر میخاید این مشکل حل بشه باید راه حل دیگری یا از قانون دیگری استفاده کنید ن استناد اطلاق این ماده.

  8. با سلام. این قدر دانشگاه آزاد و علمی کاربردی دراین استان هستش مگر می شود همه انها از آزمون که حق همه آنها هستش محروم کرد من بعنوان یه دانشجوی ارشد حقوق اعتراض شدید خودرا اعلام میکنم و به همه هم استانهای عزیز میرسانم اعتراض خود را نسبت اطلاعیه آذربایجان شرقی اعلام کنند

    1. سلام.اتفاقا خیلیم کار خوبیه.کاش همه همین کارو بکنن.چرا من ک باید زحمت کشیدم سراسری خوندم همون شرایطو داشته باشم ک ی کسی ک بدون آزمون رفته نشسته و مدرک گرفته داشته باشه؟

      بعدشم انقد موسسه و کمک آموزش باشه ک پول بده و بره و…. ی بارم ک شده ی نفر حق ما سراسریا رو گرفته هرچند هنوز آزادیا و پیام نوریا و اینا مشمول این شرایط نمیشن متاسفانه…کاش اونام شامل میشدن….

      1. ممممممممممممممممممممممم

        قبولی کانون  سواد و عرضه می خواد نه مدرک از دانشگاه سراسری…..

         

      2. وای وای وای وااااااای این چه استدلالیه فکر میکنی شماکه رفتی سراسری خیلی باهوشی نخیررررر جانم نخیر مثلا منکه به دلیل تاهل مجبوربودم نیمه حضوری بخونم ولاجرم برم پیام نور من حق شرکت در آزمون وکالت و نداشته باشم؟ من هوشی دارم در حقوق  که نگو ونپرس حالا چون پیام نور بودم من شرکت نکنم؟

      3. شما پس اگر جای ما بودید چیکار میکردید که تو دوران جنگ هم جبهه رفتیم هم درس خوندیم هم دانشگاه سراسری قبول شدیم از هیچ سهمیه ای هم استفاده نکردیم و تا الان هم چهار تا لیسانس و یه فوق لیسانس گرفتم وکیل شدم ولی هیچ زمان اینقدر غر نزدم .

        گذشت اون موقع که دانشگاه سراسری ابهتی داشت شما فکر میکنید بچه های دانشگاه آزاد میرن سر کلاس میشینن و نمره میگیرن…..

        یا بچه های پیام نور که فقط کتاب میخونن و تمام امتحانا تشون مثل یه کنکور میمونه و استاد اصلا دخالتی نداره فکر میکنید کارشون آسونه …..

        شما واقعا جزای اختصاصی ۲ رو چند صفحه جزوه خوندید ؟؟؟؟

        ولی این عزیزان باید ۵۵۰ صفحه کتاب استاد دکتر میر محمد صادقی رو میخوندن ….

        من هم سراسری درس خوندم هم ازاد هم پیام نور و راحت ترینش سراسری بود اونم مهندسی برق دانشگاه شیراز

        زمانی که ما دیپلم گرفتیم اونم دقیقا بعد از اتمام جنگ دوست عزیز همه نمیتونستن همین دیپلم رو هم بگیرن بعدش اومدن کنکور رو دو مرحله ای کردن …..

        مرحله اول تو اوج دروس سال چهارم و بعد فرمودن هر کس تجدید بیاره نمیتونه مرحله دوم شرکت کنه و بعد تو تیر ماه مرحله دوم ……

        من اون سال رتبه ۱۵۰۰ آوردم تو رشته ریاضی فیزیک ولی مهندسی عمران قبول نشدم ……

        اون زمان اگه رتبه شما زیر ۱۰۰ میشد حقوق قبول میشدی!!!!!!!

        1. سلام.درود بر شما و برهمت بلند شما. دوست عزیز.ولی اگر شما دیدید منم تو همین مملکتم از کره مریخ حرفمو نمیزنم….اگر شما دیدی منم دیدم اگر شما میشناسی منم میشناسم….ضمنا ما برای جزا  قانون محور کار کردیم بر مبنای نظر دکتر میر محمد ن متن کتاب ایشون…..جزوه ای هم نبود.تحلیل مواد از ما میخاستن….در مورد رقابتم مشکلی نیست رقابت میکنم حرفم سر اینه ک هرکی از راه رسیده دانشگاه زده نتیجش شده این……ضمنا هرکاریم بکنید هرچقدم سراسری رو تختعه کنید بازم نمیتونید انکارکنید ک هنوز سراسری ارزش خودشو داره هرچند انکارناپذیره تحت تاثیر این همه دانشگاه بی درو تخته است ولی بازم ارزششو داره.سادست من و شما هردو با شرایط مساوی میریم برای استخدام.کدوممون تو شرایط برابر انتخاب میشیم؟؟؟؟؟؟جواب شما گویای همه چیزه  اگر منصف باشید

          1. ایا هر کسی که تونسته سراسری بخونه فقط زحمت کشیده؟کسی که در دانشگاه های دیگر جز دانشگاههای سراسری درس خونده زحمت نکشیده؟اگر جواب بله باشد خب به چه دلیل و با چه سنجشی؟کسانیکه در ازمون وکالت شرکت میکنن ایا نوع و کیفیت ازمونشون بر اساس دانشگاهی که رفتن تعیین میشه؟یا اینکه همه یک نوع و با یک کیفیت ازمون میدن؟اگر ازمون برای همه یکسان هست پس نوع قبولی یا فارغ التحصیلی و از کدوم دانشگاه چه اهمیتی داره؟
            ازمون وکالت طوری هست که هر کسی که زحمت کشیده و خونده باشه موفق میشه و باقی صحبتها درباره دانشگاه سراسری یا علمی کاربردی فقط پوشوندن ضعف خود شخص هست

  9. من نه داوطلب وکالتم و نه مدرک بدون کنکور گرفتم ولی برام سؤاله  کسانی که مدرکی گرفتند که مورد تأیید وزارت علوم است و از طرفی شرایط ماده ۲ قانون مذکور را دارند صلاحیت شرکت در آزمون را دارند ولی در صورت کسب رتبه قبولی صلاحیت پذیرش ندارند!!! اون وقت این دور زدن قانون نیست.

      1. سلام.شاید بی قانونی باشه ک البته تقصیر از قانونگزاره ولی قطعا بی عدالتی نیست و عین عدالت. اون کار باعث میشه سطح علمی بچه هابالاتر بره و ضمنا دانشگاههایی ک بی حساب و کتاب دانشجو میگیره و براش مهمم نیس ک چ ب سر این دانشجو میادو پولشو میگیره  دگ نتونه اینطور تجارت کنه….امیدوارم همه کانونا این کارو بکنن

        1. با سلام

          متاسفانه شما یک طرفه قضاوت میکنید . شما از سیل عظیم دانشجوهای حقوق و رقبای خودتون واهمه دارید و به همین دلیل ناعدالتی را نمیخواهید ببینید …

          اما شما باید بدانید تمام افراد جامعه ی ما باید حقوقدان باشند …حقوق را باید همه بدانند و بخوانند …

          ما باید از ازدیاد  دانشجو های حقوق و اموزش این علم در سراسر کشور خوش حال باشیم…

          و باید هرگز یادمان نرود …روزی رسان تنها خداست…

          چرا انقدر نگران هستید…؟

          اگر واقعا  نگران سطح علمی هستید…چاره اش چیز های دیگری است…نه ممنوعیت از شرکت در ازمونی که در سراسر کشور یکسان برگزار میشود …

          امیدوارم شما در ازمون های پیشرو موفق باشید …اما قطعا راه پیشرفت چوب انداختن لای چرخ دیگران نیست 

          و به عبارت دیگر…

          زندگی کنید و بگذارید دیگران هم زندگی کنند

          به امید موفقیت شما

          یا علی

           

          1. سلام.این ک همه بخان حقوق بدوننو با این بهونه هزارتا دانشگاه بزنیمو هزاران حقوقی بریزیم توی جامعه اولا توجیهه ن استدلال دوما صرفا یک شعاره برای این ک چشممونو رو جقایق ببیندیم. بله قعطا همه حق شرکت دارن و شاید از قبول نشدن خودم ناراحت بشم ولی قطعا از قبول شدن دیگران خوشحال میشمو براشون آرزوی موفقیت میکنم اما حرف همونه ک عرض کردم حقیقت چیزی جدای از این شعارهاست ک ما میدیم چون ب نفع خودمونه.جایگاه حقوق جایگاه مقدسیه ب قول اساتید قضات فرشتگان عدالتندو ووکلا و کارشناسان دوبال این فرشته….گمونم قشنگ واضحه منظورم چیه؟کاش ی سری ب دادگاهها ب دادنامه ها ب لایحه ها و خیلی مسایل تو سیستم قضایی ما بزنید ببینید حاصل همین ب اصطلاح عدالتی ک شما ازش حمایت میکنید چ معرکه ای ب راه انداخته…….

  10. با سلام .بهترین اقدام کانون را مشاهده نمودیم…هیات مدیره و ریاست محترم کانون تبریز با کمال تشکر از اقدام شایسته شما عزیزان همانند کوه ساوالان در پشت شما و اقدامات حق طلبانه شما وایستادهایم….با تشکر

    1. با سلام و عرض ادب حتما جنابعالی فارالتحصیل با ازمون می باشید که به نا حق و بدون تفکر در مورد سایر فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر اقدام به طرفداری و جانبداری مینمایید و در صورتی که جنابعالی فارغ التحصیل رشته حقوق باشید با این طرز فکر و اندیشه چگونه می توانید  دنبال حق وحقوق و  عدالت  باشید 

    2. با سلام !

      انصافا که اقدامات کانون واقعا حق طلبانه است …

      ….

      البته اگر مزاح نموده باشیم…

       

    3. فقط در ایران داریم دانشجو میگیریم بعد میگیم برو خودت هر کاری میخای بکن مدرکت معتبر نیست

       

    4. سلام .شما ها از چی میترسین .مطمین باشین در ازمون وکالت کسی پیروز میشه که خوب تلاش کرده .مطمین باشین با حذف تعدادی از دانشجوها امثال شما باز هم موفق نمیشن

    1. سلام عزیزم اصلا کانون صلاحیت اظهار نظر دز مورد مدارک پذیرفته شده توسط وزارت علوم را ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا