اطلاعیه معاونت آموزش قوه قضائیه برای پذیرش دانشجوی دکتری از میان قضات

معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضاییه در قالب تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی  به منظور ارتقاء سطح علمی و کارایی همکاران قضایی زمینه ادامه تحصیل حد اقل ۴۰ تن از قضات را در مقطع دکتری در رشته های حقوق خصوصی، حقوق جزا ، حقوق عمومی و حقوق بین الملل در پردیس دانشگاه شهید بهشتی فراهم نمو ده است .
متقاضیان می توانند تا تاریخ ۸/۲/۹۲ تقاضا و تصویر حکم کارگزینی خود را از طریق معاون آموزش و تحقیقات استان مربوط ارسال فرمایند. توجه به نکات ذیل ضروری است.
۱-   این ظرفیت، جدای از ظرفیت عمومی پذیرش دانشجو در پردیس دانشگاه شهید بهشتی به قوه قضاییه اختصاص یافته است؛ از این رو با توجه به تأکید دانشگاه بر رعایت معیارهای علمی و آموزشی، شرکت در آزمون و کسب امتیاز لازم بر اساس ضوابط دانشگاه ضرورت دارد . مع الوصف سوابق حرفه ای و علمی و آموزشی در مصاحبه علمی لحاظ خواهد شد.
۲-   محل تحصیل پذیرفته شدگان ، پردیس دانشگاه شهید بهشتی واقع در غرب تهران است و پرداخت شهریه و سایر  هزینه ها در طول دوره تحصیل به عهده دانشجو خواهد بود .
۳-   قضاتی مجاز به شرکت در آزمون هستند که بدون احتساب دوره کارآموزی و سوابق اداری حداقل دارای هفت سال سابقه قضایی باشند.
۴-   از پذیرفته شدگان حداکثر تا دو برابر مدت تحصیل تعهد ادامه خدمت در دستگاه قضایی اخذ خواهد شد . با این حال در مورد پذیرفته شدگانی که تا پایان تحصیلات واجد شرایط بازنشستگی شوند این تعهد به نحوی خواهد بود که مدت خدمت از ۳۵ سال تجاوز ننماید.
۵-   آزمون در ابتدای تیر ماه سال جاری برگزار خواهد شد؛ مواد امتحانی و منابع پیشنهادی متعاقباً از طریق سایت معاونت اعلام خواهد شد.
۶-   بدیهی است که ارزیابی تحصیلی کلیه دانشجویان اعم از قضات و داوطلبان آزاد در دوران تحصیل تابع معیارهای واحدی است و لازم است مدارک مربوط به تسلط بر یک زبان خارجی نیز تا قبل از امتحان جامع اخذ گردد .بنا بر این اکیداً توصیه می شود صرفاًهمکارانی که آمادگی کار مستمر علمی و پژوهشی را در کنار انجام وظایف شغلی دارند در آزمون شرکت فرمایند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا