اطلاعیه تکمیلی اسکودا درباره اقدامات تخریبی علیه آزمون وکالت ۱۳۹۹

اسکودا تاکید کرده است که همه مراحل برگزاری آزمون وکالت توسط سازمان سنجش انجام می شود

پایگاه خبری اختبار- اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) پس از انتشار اطلاعیه شب گذشته راجع به شایعه پراکنی های سازمان یافته و بی اساس درباره صحت آزمون وکالت ۱۳۹۹، اطلاعیه تکمیلی دیگری در این خصوص منتشر کرد.

به گزارش اختبار در اطلاعیه تکمیلی اسکودا در خصوص شایعه پراکنی نسبت به آزمون وکالت ۹۹ با بیان اینکه پس از هر نوبت تعویق آزمون، سوالات مجددا طراحی شده اند و سازمان سنجش به عنوان متولی برگزاری این آزمون سلامت آن را تایید می کند، از تعقیب کیفری شایعه پراکنان توسط مراجع قضایی خبر داد.

اسکودا در این اطلاعیه تکمیلی تاکید کرده است که اساسا همه مراحل برگزاری آزمون از صفر تا صد توسط سازمان سنجش و بدون دخالت هیچ از کانون های وکلا و یا اسکودا برگزار می شود و کانون های وکلا در روز آزمون صرفا یک نظارت تشریفاتی بر نحوه برگزاری آزمون دارند.

لازم به توضیح است که در روزهای گذشته و پس از برگزاری آزمون وکالت ۱۳۹۹ با اصرار و پافشاری کانون های وکلا، جریانی که در ماه های اخیر در تلاش برای جلوگیری از برگزاری آزمون وکالت بود، با طرح ادعاهای بی اساس تلاش خود را معطوف بر ابطال آزمون وکالت ۱۳۹۹ و محروم کردن داوطلبان از ورود به کانون های وکلا کرده است.

متن کامل اطلاعیه تکمیلی اسکودا درباره شایعه پراکنی نسبت به آزمون وکالت ۹۹ را در ادامه بخوانید:

در چند روز گذشته شاهد هجمه های بی اساس و صد البته هدف دار علیه اسکودا مبنی بر ادعای نبود سلامت در برگزاری آزمون جذب کارآموز وکالت دادگستری هستیم.

لازم می داند در جهت روشن شدن افکار عمومی به ویژه شرکت کنندگان ارجمند این آزمون، نکاتی چند را اگرچه به اختصار به اطلاع برساند:

۱-  برابر قرارداد منعقده بین اسکودا (به نمایندگی از کانون ها) در جایگاه کارفرما و سازمان سنجش (شاخه رسمی و قانونی برگزاری آزمون های سراسری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) به عنوان کارگزار، تمام اقدامات لازم از قبیل نظارت، انتخاب سوالها، انجام قرنطینه، نحوه برگزاری، زمان برگزاری، مکان برگزاری، حمل بسته‌های لاک و مهر شده سوال ها به محل برگزاری، انتخاب ناظران، توزیع و نظارت بر چگونگی برگزاری، جمع آوری سوالهای هر حوزه، تهیه و تنظیم صورتجلسه برگزاری و بازگرداندن بسته های لاک و مهر شده سوال ها به محل سازمان سنجش و آموزش کشور و تحویل آنها و …  تا اعلام نتایج به اسکودا در چهارچوب قرارداد یاد شده، همه و همه به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور و با حضور و نظارت تامه حراست و رعایت استانداردهای معمول سازمان سنجش صورت می‌گیرد.

و کانون های وکلای دادگستری و اسکودا، به نمایندگی از کانون ها، نقشی در انجام این فرایند زمان بر، حساس و پرمسئولیت نداشته و ندارد. تنها به گونه‌ای تشریفات نماینده ای را رسماً به نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در حوزه هر کانون معرفی می‌کنند تا در صورت نیاز آن هم در حاشیه با سازمان سنجش همکاری کند، تا جایی که هیئت مدیره کانون ها بعضا ضرورتی به حضور در حوزه های برگزاری آزمون احساس نمی‌کنند.

۲- آزمون ۱۳۹۹ چنان که افتاده است و دانیم، چنین فرآیندی را در قالب بند یک و به روال همیشگی تهیه کرده است با این توضیح:

از آنجا که زمان برگزاری آزمون با توجه به شرایط کرونایی تغییر پیدا کرده است، سازمان در هر نوبت برای پرهیز از هرگونه شبهه ای ناچار به طرح دوباره سوال اس،ت که در آزمون سال ۹۹ نیز این گونه عمل شد و این مهم درباره همه آزمون‌های سراسری رعایت می‌شود.

۳- سلامت این آزمون توسط مسئولان و دفتر حراست سازمان سنجش تایید شده است.

۴- شایعه‌ های مسبوق به سابق از چند سال پیش تاکنون در راستای تضعیف و ای بسا تخریب نهاد دیرپا و خدمتگزار کانون وکلای دادگستری توسط فرصت‌طلبان منتشر شده و می‌شود، که بارها در این آزمون ناکام مانده و توانایی علمی برای کسب موفقیت در آن را نداشته اند.

۵- اسکودا حق قانونی و اخلاقی خود می‌داند که به نمایندگی از کانون‌های ۲۶ کارهای کشور تعقیب کیفری شایعه پراکنان و عوامل پشت پرده آنان را از طریق مراجعه صاحب صلاحیت قضایی برای خود محفوظ دارد و در راستای صیانت از جایگاه حرفه‌ای شریف وکالت و منزلت وکیل و از همه مهمتر پایان دادن به حرکت ایذایی از این دست و به تبع آن جلوگیری از ادامه ایجاد اخلال در اذهان عمومی از دیدگاه حقوق عمومی اقدام کند.

روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۶ دیدگاه ها

  1. باسلام خدمت مسئولین اسکودا
    خواهشمند است هرچه سریعتر نسبت به درس متون فقه برای آزمون وکالت ۱۴۰۰تصمیم گیری نمائید
    درضمن اضافه شدن متون فقه به منابع یعنی پذیرفتن آئین نامه جدید.

  2. با سلام احتراما بدینوسیله مراتب شکایت خود را از کانون وکلای مرکز بدلایل ذیل اعلام میدارم:
    ۱_عدم توجه در متن سئوالات آزمون۱۳۹۹
    ۲_عدم وجود استاندارد در طرح سئوالات ۱۳۹۹
    ۳_درج سئوالات خارج از منابع اعلامی توسط خود مرکز
    ۴_عدم تطابق سئوالات با نوع درس آن
    ۵_عدم استفاده از مطالبی که کثرت کاربردی در رویه قضایی دارد.

  3. با سلام.مراقبین همگی گوشی لمسی داشتند و مهلت پایانی هم طبق سالهای قبل اعلام نگردید و بنده موفق نشدم خیلی از جوابهایم را در پاسخنامه وارد کنم.و برگه بنده را با زور و اجبار و تهدید پاره کردن برگها و اینکه مرتکب تقلب شده ای به ناحق گرفتند و حق بنده را تضییع کردند.ایا کسی هست پاسخگوی این رفتارها باشد در این شرایط سخت با دوتا ماسک که در جلسه امتحان بودیم!!!؟

    1. وقت امتحان روی دفترچه قید شده. شما باید مدیریت می‌کردین و به‌موقع حواب‌ها رو وارد پاسخنامه می‌کردین

  4. این اتهاماتی که به اسکودا میزنن بیشتر متوجه سازمان سنجش که یک سازمان دولتی هست و متولی برگزاری و امنیت آزمونها که پس از پایان هر آزمونی اتهاماتش شروع میشه منتها در آزمون وکالت سیتماتیک و هدفمند و احتمالا از بالا هدایت میشه

    مضاف بر مطلب بالا بسیاری از کسانی که به سختی آزمون ایراد میگیرن هنوز در حداقلها مشکل دارند, طرف بعد از حداقل ۱۶ سال تحصیل کماکان در دیکته ی کلمات ابتدایی ایراد داره ولی ادعای تسلط بر مباحث حقوقی داره و از ظلمی که در آزمون بهش شده ناله میکنه, عزیز من خود شکن آیینه شکستن خطاست.

    بر فرض صحت این اتهامات, مگر چند نفر به سوالات دسترسی داشتند؟ اگر کسی واقعا ادعا داشته باشه ممکنه اول نشه و بشه دهم نه اینکه کلا اوت بشه. این افراد برای قصورشون دنبال گردن میگردن

  5. اتفاقا سالهای قبل مرکز مشاوران هم آزمون دادم همه سوالات پلمپ بود
    و اینکه تو اینطور مواقع همیشه گردن همدیگر انداختن رو بلدن
    درنهایت گفتم فقط داوطلبان هستن که متضرر میشن

  6. سلام وقت شما بخیر تنها چیزی که میدونم با این طرز برقراری آزمون و این تعداد کمی که جذب میشن فقط و فقط اجحاف در مورد داوطلبین صورت میگیره و کانون داره پول خودشو جمع میکنه
    خود من کارت ورود به جلسه فروردین ماه رو دارم
    که همه مشخصات درج در کارت تیرماه هم همون هست فقط روز آزمون تغییر کرده
    اینقدر میدونم انصاف نیست
    از طرفی تعداد اینقدر کم هست که حتی شهرستانی یک نفر هم نمیرسه بجز حومه و اطراف شهرستان روستاها که همه بهم متصل هستن
    این هجمه شرکت کننده با این ظرفیت بنظر شما اجحاف نیست !!!

    1. آزمون درست و مطابق اصول برگزار شد
      ترتیب برگزاری ازمون بعد از تعویق فروردین قرار نبوده عوض بشه، چون حوزه جدیدی اضافه نشده.
      حوزه‌های جدید در تعویق اسفند به فروردین افزوده شدند.

      ضمن اینکه اسکودا تضمینی نداده که برای ناکارآمدی وزارت علوم و تصمیم‌های نابخردانه‌ش جهت دم‌دستی‌کردن رشته حقوق، اشتغال صد در صد ایجاد کنه.
      شما اگر از ظرفیت کم شکایت دارید، اعتراضتون رو با وزیر مطرح کنید تا دانشگاه‌های علمی کاربردی و غیرانتفاعی و بدون کنمور رشته رو جمع کنه.

  7. فقط شایعه درست میکنن تا استقلال کانون رو بگیرن حقوق خوان واقعی تن به فریب نمیده من ده ساله تو تبریزقبول نمیشم تو کانون ولی به نظرم تو ایران سالمترین و مستقل ترین نهاد هست میخان بی اعتبارش کنن و با لایحه جدیدهم تا حدودی موفق شدن خدا بخیر بگذرونه

  8. وقتی کلمه زوج را اشتباه نوشته زوجه . مخصوصا سولات اول آزمون‌. و چند تا ایراد دیگه.

    بعضی ها مثل من تمرکزشون را از دست میدن.

    من حقم رتبه ۱ بود. ولی چون بار اولم بود کلا قاطی کردم. استرس افتاد به جونم‌. ۱۵ دقیقه رو همین یه سوال بودم.

    کی جواب ما رو میده.

    آزمونی که غلط املایی داره باید ابطال بشه

  9. نوبت شما هم می رسه نگران نباشید .آماده تحقیق و تفحص مجلس باشید.
    بعد از کانون محترم نوبت اختبار محترم هست.
    دفاع من غیر حق
    نشر اخبار یک طرفه به منظور ؟..
    ایجاد جو روانی و تحریک آمیز برای انحراف ذهن و عدم پیگیری وقایع حادثه و…

  10. اسکودا هرچی باشه از مشاوران خیلی بهتره … من خودم یکسال آزمون وکلا قوه قضاییه شرکت کردم سوالات نه تنها مهر شده ونبود حتی داخل کیسه ای که پلمپ شده باشه هم نبود عین امتحانای دوران مدرسه و دانشگاه سوالات و پخش کردن حالا خودتون قضاوت کنید سوالاتی که بدون مهر و پلمپ پخش میشه سوالات لو رفته است یا سوالاتی که با مهر و پلمپ پخش میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا