اطلاعیه اسکودا در مورد بومی گزینی و امکان مهمان شدن در آزمون وکالت ۹۵

اطلاعیه اسکودا در مورد بومی گزینی و امکان مهمان شدن پذیرفته شدگان در آزمون وکالت ۹۵

پایگاه خبری اختبار- اسکودا با انتشار اطلاعیه ای در مورد بومی گزینی و امکان کارآموزی به صورت مهمان توضیحاتی ارائه کرد.

طبق این اطلاعیه پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۹۵ نمی توانند به صورت مهمان در کانونی غیر از کانونی که از طریق آزمون در آن پذیرفته شده اند به صورت مهمان کارآموزی کنند.

همچنین در این اطلاعیه در مورد بومی گزینی تاکید شده است که هر کانون در این مورد به طور مستقل تصمیم گیری خواهد کرد، تاکنون فقط کانون وکلای خوزستان به طور صریح و رسما از تصمیم خود مبنی بر بومی گزینی در آزمون وکالت ۹۵ خبر داده است و هنوز وضعیت برخی کانون های دیگر که در مورد ظرفیت و وضعیت جذب کارآموز از طریق آزمون وکالت ۹۵ اطلاع رسانی نکرده اند مشخص نیست.

متن این اطلاعیه به این شرح است :

باسمه تعالی

چون برخی داوطلبان محترم شرکت در آزمون ورودی سال ۱۳۹۵ کانونهای وکلا سوال می فرمایند که در آزمون سال جاری موضوع ” بومی گزینی” و ” کارآموزی به صورت مهمان” چه وضعیتی خواهد داشت، لزوماً اعلام می شود :

اولاً- کسانی که در آزمون سال ۱۳۹۵ پذیرفته می شوند،امکان کارآموزی به عنوان مهمان را ، در کانونی غیر از محل پذیرش، نخواهند داشت.

ثانیا- موضوع ” بومی گزینی” در آگهی ثبت نام جایی نخواهد داشت.داوطلبان محترم برای آگاهی از وضعیت کانون مورد نظر خود در این مورد، باید به سایت اختصاصی کانون مورد نظر مراجعه فرمایند.

اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران (اسکودا)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۵ دیدگاه ها

  1. چرا وکلا سنی برای بازنشستگی ندارند.با بازنشسته شدن آنها جایی برای جوانان این مملکت که خواهان تحصیل وادامه کار در این صنف هستند باز می شود وتبدیل به یک کابوس نخواهد شد.

    کانون وکلای تبریز با حذف فارغ التحصیلان بدون آزمون سعی در حمایت از اساتیدی را دارند که در دانشگاهای تبریز واهر و… دارند چراکه این اساتید در کانون یا کار میکنند یا دوستی نزدیکی با آنها دارند و با این کار شایسته سالاری زیر سوال برده اند

    ودر ضمن این کا آنها با نصح قانون در تضاد است وچرا شما دانشجویان دیوان عدالت اداری شکایت نمیکنید.

  2.  

    تازه گل سرسبد همه کانونها (آذربایجانشرقی ) با ابتکاری نو از پذیرش کارشناسی های وردوی بدون آزمون کنکور معذور است .واقعا نهایت خست رو بخرج دادن …

    روی دیگر صحبتم با این دانشگاه ازاده با این بی تفاوتی و توهین به مجوز اموزشی دانشگاه ازاده. همچنین نسبت به اموزش عالی کشور

     

    1. این یه قانون من دراوردی از سری کانون تبریزه و کاملا غیرقانونی، بایستی اسکودا درینخصوص پاسخگو باشه

      چرا که درحال حاضر نود درصد پذیرشها در دانشگاه ازاد بدون ازمونه

      پس جوانیکه با هزار امید و آرزو ۴ سال وقت گذاشته و تحصیل کرده گناهش چیه؟

      مگه آقایان محترم در هیات مدیره ی تبریز از جنس همین مردم نیستن و متوجه این نیستن که جذب دانشجو در اکثر رشته ها بدون ازمون شده!

      لذا این بخشنامه بعلت نادیده گرفتن حقوق مردم باطله و در نهایت از طریق دیوان عدالت اداری بایستی پیگیری بشه

  3. سلام

    کانونهایی مثل آذربایجان شرقی و گیلان و خوزستان که فقط بومی جذب میکنن باید راهکاری باشه تا از جذب داوطلبان اینها در دیگر استانها جلوگیری بشه.بومی گزینی یعنی چه؟

  4. بخدا انصاف نیست ….دوستایی دارم ک ۲.۳ سال پیش قبول شدن اونم با چه سوادی!!!! الن نگاه سوالا میکنی هنگ میکنی. چرا انقد تفاوت!!!!!گناه ما چی بود ک شرایط درس خوندن نداشتیم اون زمان!!!!

    1. اون زمان که به نظر من هرکی وکیل شده کار عجیبی نکرده اینقدر که سوالات اسون بوده الان با این سطح سوالات هرکی قبول شه هنر کرده فقط میتونم بگم اون زمان شانس باهاشون یار بوده

  5. من با کلی امید و آرزو دانشجوی حقوق شدم و تازه ترم سه هستم. درواقع به آزمون وکالت سال ٩٨ میرسم!! اگه قراره آزمون وکالت برگزار نشه بگید ما دانشجوهای فعلی تکلیفمون چیه؟!  دوران پشت کنکور و دوران دانشجویی و کلی هدف و برنامه ریزی که برای آینده داشتیم به فنا میره که…

    1. فعلا کسی نگفته برگزار نمیشه(اماهیچ بعید به نظر نمیرسه با اوضاعی که الان داریم میبینیم!!)مثل سردفتری که چندسال یکبار برگزار میشه !!!ممکنه یه روز از خواب پاشید بشنوید دیگه برگزار نمیشه !!به راحتی اب خوردن!!همینجور که یه دفعه شنیدیم ظرفیت تهران شده ششصد!!به همین راحتی!!نمیخوام ترس و دلهره بندازم!!انشاالله که برگزار خواهدشد!!توکل برخدا!!من میگم دل خوش نکنید !!ولی امید یادتون نره))

  6. مینا خانم گرامی سلام

    شما درست می فرمایید شاید چند وقت دیگه مثل ازمون سردفتری که از سال۸۶ برگزار نشده اعلام عدم نیاز کنند ولی نکته مهم که متاسفانه در سازمان اموزش عالی کشور اصلا دیده نمی شود و به گمانم حالا حالا ها دیده نخواهد شد عدم تطبیق خروجی فارغ التحصیلان با نیاز بازار کار است نگاهی که سال ها است در جوامع مترقی به ان رسیده اند .

    یادم می اید چند سال پیش از زبان یک استاد کشاورزی که الان خود رییس یکی از دانشگاه های کشاورزی استان خوزستان است شنیدم که کشور فرانسه با دارا بودن ۵ دانشکده کشاورزی مدرن دو تا از انها را به مرکز تحقیقات تبدیل و از پذیرش دانشجو به خاطر عدم نیاز بازار کار خوداری کرد ولی به نظر شما این استاد می تواند ایده و فکر  ریاست خود را همانند اموش عالی کشور فرانسه قرار دهد ؟ من می گوییم هرگز زیرا جو جامعه و سیاست های بالا دستی چنین اجازه نمی دهند به هر حال امسال راغنیمت شمارید و با یک مشاوره و منابع و عزمی جدی به ازمون وکالت امسال بروید به امید موفقیت همگی .

    1. باسلام

      من تمام تلاشمو برای امسال میکنم و امیدوارم همه ی دوستانی که تلاش کردن موفق بشن)واینکه فرانسه کجا و ما کجا!!!اینهمه تبعیض اینهمه دانشجوی حقوق!!خدا عاقبت نسل جوان و بیکارو بخیر کنه!!!ازتمام دوستانی که میخونن این پیامو میخوام که در صورت تمایل اگر امسال در ازمون وکالت قبول شدن در همین جا اعلام کنن ))با ارزوی موفقیت برای همه ی عزیزان))هرچه دلم خواست نه ان میشود هرچه خداخواست همان میشود)شک نکنید خدا بخواد قبولید ولاغیر!!این کاری نیست که فقط دست خودمون باشه توکل یادتون نره))

  7. لطفا در مورد امکان شرکت در آزمون کتبی در شهری غیر محل اشتغال اعلام نظر فرمایید، مثلآ شهر محل انتخاب من اردبیل باشه ولی در ازمون سراسری در تهران بتونم امتحان بدم ، ممنون میشم راهنمایی فرمایید.

  8. به قول دوستمون جای سلام کردن باقی نمونده…سطح آزمونها صدبرابر بالا رفته ظرفیت پذیرش حدود ۶۰درصد نسبت به آزمون ۹۲ کاهش  یافته ..آخه این چه وضعیه؟ مسول اسکودا چرا چاره اندیشی نمیکنه؟ چرا به فکراین همه فارغ التحصیل رشته حقوق نیستید.؟؟

     

  9. کانون وکلا که مدعی عدالت و عدالت پیشگی است با این اطلاعیه نشان داد که هیچ درک صحیحی از عدالت ندارد و آزاد گذاشتن کانون های قطعا موجب ایجاد تبعیض و قومی گرایی خواهد شد و این تصمیم خلاف صریح قانون اساسی مبنی بر تبعیض و منع از آزادی در تعیین محل اشتغال است ضمن تاسف از درک غلط صادر کنندگان این اطلاعیه امیدوارم روزی عدالت جای خود را در جامعه باز یابد.

     

  10. لطفا پاسخگو باشید…
    اگر ما وارد سایت کانون مورد نظرمان شدیم و هیچ اطلاعیه ای مبنی بر بومی گزینی وجود نداشت اما بعد از انتخاب کانون یک قانون من در اوردی وضع شد چه کنیم؟!
    اسکودا لطفا جواب قاطعانه ایی به ما بدهید و کانون های بومی گزین رو به صورت رسمی معرفی کنید تا ما آسوده خاطر باشیم……

  11. باسلام و احترام اگه میشه تجدیدنظر بفرمایید.هر سال شرایط اسکودای محترم عرصه رو به متقاضییان آزمون وکالت تنگ تر میکنه

    1. بومی گزینی کاری عبس نیست چون بسیاری از افراد در شهرهای بزرگ با امکانات آموزشی و دسترسی به اساتید مجرب شانس خود را برای قبولی بالا میبرن واین کار را با رفتن به کانونهای محروم انجام میدن واین در حالی صورت میگیرد که خیلی از متقاضیان بومی این کانونها به امکانات آموزشی و اساتید مجرب دسترسی ندارند واین یعنی رقابت نابرابر.

       

  12. تکلیف خانومهای متاهل چیه؟اگه قرار باشه اجازه داده نشه محل اقامت کاراموزی کنن پس چه کنن مگه میتونن زندگی و ول کنن برن شهر محل قبولی یا توقع دارین قید شغلی که براش زحمت کشیدن و بزنن!!جواب قانع کننده یکی بده لطفا

    1. سلام بهترین جواب اینه که هر کسی در کانون محل زندگیش ثبت نام کنه چون در صورت قبولی در کانون دیگر باید در حوزه همان کانون قبول شده مشغول کار بشود

      1. منظورم اینه اگر منکه مشهد زندگی میکنم در همین کانون خراسان شرکت کنم  اگه رتبه ی قبولی من عددی بشه

        که من درزمان کاراموزی درشهردوری درخراسان پذیرش بشم ایا میتونم توی همین مشهد کاراموزی کنم چون متاهل هستم و فرزند دارم؟لطفا جواب بده هرکس اطلاعی داره

        1. دوست عزیز، قاعده کلی که مورد تأکید قرار گرفته، ممنوعیت مهمان شدن بین دو کانون است

          اما با توجه به استقلال کانون ها در تعیین برخی قوانین کارآموزی، بهتر است با کانون متبوع خود تماس بگیرید

  13. پس تکلیف خانوم های متاهل که بچه هم دارند چی میشه ایا به اونها هم مجوز داده نمیشه در محل اقامت  کاراموزی کنند؟

  14. جای تاسف دارد 

    چنان جای تاسف دارد که اولین بار است قلم را بر کاغذ بی سلام فشرد ه ام 

    یا عدالت خواب است یا ما خوابیم . 

    1. یک زمانی چندسال پیش سوالات ازمون وکالت فقط متن صریح ماده بود که الان که به سوالات اونزمان نگاه میکنم خنده داره بسکه اسون بوده خب اونزمان یک عده شانس باهاشون یار بوده و به راحتی وکیل شدن!!کم کم سوالات و مفهومی کردم حالا هم که کم کم دارن ظرفیت و کاهش میدن !!چندسال دیگه یکدفعه اعلام میکنن ازمون وکالت تا چندسال برگزار نخواهد شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا