اطلاعیه اسکودا درباره تاخیر در انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰

پایگاه خبری اختبار- اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) درباره تاخیر در انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰ اطلاعیه ای منتشر کرد.

به گزارش اختبار، اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری شب گذشته با صدور اطلاعیه‌ای ضمن اعلام علت تاخیر در انتشار آگهی آزمون وکالت اعلام کرد که علی‌رغم حصول تفاهم‌ سه‌جانبه‌ای در روز بیست‌ و سوم دی، در اقدامی سؤال‌برانگیز از انتشار آگهی ممانعت شده است.

در این اطلاعیه ضمن تاکید بر ادامه تلاش‌ها بر برگزاری آزمون در موعد مقرر چنین آمده است که نهاد وکالت زیر بار دخالت‌های فراقانونی و غیرقانونی نمی‌رود و برگزاری آزمون درصورتی که با خدشه به استقلال نهاد وکالت باشد، اقدامی برخلاف حقوق مصرح ملت در قانون اساسی است.

گفتنی‌ست پیش‌تر سخنگوی اتحادیه از انتشار آگهی آزمون تا روز دوشنبه ۲۷ دی خبر داده بود، وعده‌ای که نهایتا محقق نشد.

اطلاعیه اسکودا درباره تاخیر در انتشار آگهی آزمون وکالت ۱۴۰۰

در پی سؤالات و پیگیریهای مستمر داوطلبان گرامی آزمون کارآموزی وکالت، خانواده های محترم ایشان و همکاران شریف، در خصوص دلایل تاخیر مجدد در انتشار آگهی این آزمون از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، روابط عمومی اسکودا به استحضار می رساند:

داوطلبان گرامی آزمون کارآموزی وکالت اطلاع دارند که برگزاری این آزمون در سال جاری به دلیل ابلاغ «آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری» دچار موانعی بوده است.

پیش از این رسماً اعلام شده که آیین نامه مورد نظر به دلیل اینکه در موارد متعددی، بر خلاف نص «لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری» است، از نظر نهاد وکالت قابل اجرا نیست.

با این حال، ازآنجاکه تلاشها، خواست و سرنوشت داوطلبان آزمون وکالت همواره برای مدیران نهاد وکالت حایز اهمیت بوده و از آن مهمتر، برگزاری آزمون وکالت جزء اختیارات و تکلیف قانونی نهاد وکالت است، در اجلاسیه اخیر هیات عمومی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری، با هدف رفع موانع برگزاری آزمون، تصمیماتی مصوب و در این باره اطلاع رسانی گردید.

ولی باوجود این مصوبه هم، متاسفانه برخی مداخلات غیرقانونی استمرار یافت و مانع تراشی در مسیر برگزاری آزمون خاتمه پیدا نکرد. در تمام هفته های گذشته نهاد وکالت مستمراً در تلاش بوده تا ازطریق رایزنی و گفت وگو موانع موجود را برطرف و مقدمات برگزاری آزمون را فراهم کند.

این تلاشها نهایتاً در روز چهارشنبه، ۲۳ دیماه، منجر به تفاهم سه جانبه ای با حضور نمایندگان نهاد وکالت، معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه و سازمان سنجش گردید و بر اساس مصوبه این جلسه، انتشار قریب الوقوع آگهی از سوی روابط عمومی اسکودا اطلاع رسانی شد.

متاسفانه متعاقب این جلسه و علی رغم تفاهم مورد نظر، باز هم در اقدامی سوال برانگیز، از انتشار آگهی آزمون که قرار بود حداکثر تا روز دوشنبه هفته جاری توسط سازمان سنجش منتشر شود. ممانعت شده است.

نهاد وکالت باوجود اینکه هیچ نقشی در این مانع تراشیها ندارد، ضمن عرض پوزش به محضر داوطلبان گرامی، به استحضار این عزیزان می رساند که به تلاشها برای برگزاری آزمون در تاریخ ۲۰ اسفندماه و همزمان حفظ استقلال کانون وکلای دادگستری ادامه خواهد داد.

برگزاری آزمون کارآموزی وکالت به موجب قانون، تکلیف نهاد وکالت است و در این مسیر ضمن به رسمیت شناختن نظارت مراجع قانونی در چهارچوب قوانین، به هیچ عنوان زیر بار دخالتهای فراقانونی و غیرقانونی نخواهد رفت.

نهاد وکالت بی تردید از اضطراب، نگرانی و رنج تحمیل شده به داوطلبان گرامی و خانواده های آنان به دلیل تاخیر مکرر در انتشار آگهی آزمون آگاه است و به سهم خود از ایجاد چنین شرایطی که کاملا ریشه بیرونی دارد، ابراز تاسف میکند.

داوطلبان گرامی آزمون وکالت، حتماً تایید می نمایند که برگزاری این آزمون درصورتی که با خدشه به استقلال نهاد وکالت و آینده این عزیزان همراه باشد، نه تنها اقدامی غیرقانونی است بلکه گامی برخلاف حقوق مصرح ملت در قانون اساسی به شمار می رود که سرزنش مردم ازجمله فرزندان عزیز ما، خانواده شریف وکالت و نسلهای آینده را به دنبال خواهد داشت.

روابط عمومی اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴۰ دیدگاه ها

  1. ینک برگزار میشه یا نه هنوزم احتمالیه.با اقای مالکی صحبت کردم گفتن معلوم نیس برگزار بشه بستگی به شرایط داره.چرا بااحتمالات روزای ما تلف میشه.یه تاریخ قطعی بگن
    بگن ۲۰اسفند حتما برگزار میشه با ۲۰فرودین حتما برگزار میشه.نمیدونم اینک ی تاریخ احتمالی تعیین بنظر خودشون منطقی هست؟؟بگین ازمون مثلا ۱۰اسفند شاید برگزار شد بعد بخونیی یهو تشه یا بگن شاید برگزار شد نخونیم یهو برگزار شه

  2. سال قبل یعنی ۹۹ من با ۱۷ نفر فاصله نت‌نستم قبول شم و میانگین درصدی بنده ۴۵ بود با ۴۶ قبول شدن، الان اگه ۶۰ درصد میانگین لازم باشه با این وضع سوالات تو‌کل ایران ۳۰۰ نفر هم قبولی حاصل نمیشه، واقعا تا کی میخوایین اذیت کنین داوطلب رو..

  3. باشه. برگزار کنید. با سختترین حالت و منابع زیاد و وقت کم و ظرفیت ناچیز. عجب طرح تسهیلی پیاده کردین با همدستی مجلس و شورای نگهبان. چقدر به نفع جوانها شد!! به قضات و نمایندگانی که میدونن در آزمون نمیتونن ۲۰٪ جواب بدن چون علمشون به روز نیست راحت پروانه بدین بیشتر فضا و ظرفیت رو اشغال کنن. من نمیفهمم چطوریه کسی که شغل داشته و قاضی یا نماینده بوده بازم میاد دنبال شغل هست راحت بهش پروانه میدن؟! مگه ادها ندارن؟ خوب بیان وسط ازمون بدن همه سوالهارو پاسخ بدن دیگه از چی میترسن؟

  4. به تصمیم گیرندگان کانون بفرمایید داوطلبان واقعی آزمون ۱۴۰۰(نه بهانه گیران ازمون ۹۹) کاملا موافق تعویق آزمون هستن بویژه افرادی که تازه خدمت سربازی را تمام کرده اند حتی با تعویق شرایط سنی برای خیلی از
    آقایان فراهم میشود و از ۲۴ سال عبور میکنند

  5. حالا چه فرقی میکنه چه زمانی درگاه ثبت نام باز بشه این همه بهانه میگیرن مردم. مهم اینه ۲۰ اسفند آزمون برگزار بشه و قبلش تو هر تاریخی ثبت نام انجام بشه. اونی که بخواد بخونه بهونه نمیاره 😏

  6. نه منم که موافق تعویقم و پیامهای قبلیم رو منتشر نکردند!
    اینکه بیستم برگزار بشه فقط به نفع اونهاییه که چند سال پشت آزمون موندن و حسابی آماده اند!
    و اما اونیکه امسال اولین باره میخواد شرکت کنه، بهش داره ظلم میشه! کلا ۶ ماه فرصت داشته که تو این ۶ ماه یه بار گفتن آبانه، یه بار گفتن بهمنه یه بارم گفتن اسفنده، یه بار گفتن منابع جدید نیست یه بار گفتن هست و هزار جور دیگه رقصوندن داوطلبا رو و بهشون استرس وارد کردند!
    اونایی که اولین باره میخوان شرکت کنند حداقل چند ماه دیگه وقت لازم دارند که بتونن به منابع مسلط بشن! چه گناهی کردند که به پای اونایی که چند ساله نمیتونن قبول شن و زودی میخوان برگزار بشه باید بسوزن و یه سال دیگه از عمرشونو بذارن تو آزمون بعدی شرکت کنند؟ انصافم خوب چیزیه!
    شما که انقد خوندی و آمادگی داری تو آزمون قبلی قبول میشدی خب! چطور شما حداقل دو سال وقت داشتی و اونوقت ما ۶ ماه اونم با اینهمه مسخره بازی مسئولین و شل کن سفت کن ها شون باید آماده باشیم واسه آزمون ۲۰ اسفند؟!!!!

  7. متاسفانه طرفداران برگزاری آزمون عجله ای ۲ دسته هستن. عده ای که اکثرشون از قبول نشده های پارسال هستن به هر طریقی میخوان جبران کنن به خیال خوشون و امسال قبول بشن !! دسته دوم دشمنان کانون که با هیاهو و جو سازی میخوان کانون رو وادار به عقب نشینی و پذیرش آئین نامه و برگزاری آزمون کنن
    داوطلبان ۴۰۰ اتفاقا موافق تعویق هستن چون هم وقت کمی داشتن هم اینکه نمیخوان عضو نهادی بشن که استقلالی نداره

  8. حالا که معطل شدیم حداقل بگید تاریخ قطعی کی هست تا تکلیفمون بدونیم چون با این وضع بعید میدونم ۲۰ اسفند برگزا بشه

  9. تلاش کانون به درد ما نمیخوره!!!
    چرا انقدر برای یک آزمون همتون دست به یکی کردین عذاب بدین جوونای مردم رو،حفظ استقلال یا هر چیز دیگه ای همیشه داره به قیمت آینده ای که این همه منتظرش بودیم خراب میشه،چه چیزی برای این افراد مهم هست حفظ منافع خودشون یا حقوق امثال من که باید کنج اتاق یکی دو سال بشینیم این درسای سخت رو بخونیم سرکوفت خانواده رو بشنویم تحقیر بشیم تو ۲۶ سالگی بیکار باشیم چون حفظ استقلال مهمه!!!من کاری با این بحثا ندارم ولی خدا جواب تک تک شماهایی که دارین عمر ما رو میسوزونین به هر بهونه ای بده این استرسا این گوشه نشینی ها سختی ها و مشکلات خانوادگی میخواد ازش یک پروانه بیرون بیاد که از الانش معلومه اونطرف چه وضعی داریم!!!
    خدا بهتون خیر بده با این وضعی که واسه ما جوونا که دستمون به هیچ جا بند نیست درست کردین!!!

    1. هنوز تکلیف فروش سئوالات پارسال معلوم نشده؟
      این چه آزمونی یه که اینهمه شبهه داره؟
      سئوالات غیر کاربردی که معلوم نیست منابع اش کجاست، آخر و عاقبتش همینه.

      1. شما کاملا معلومه با چه قصد و هدفی این صحبتها رو میکنید!
        با این حال بیاید فرض رو بر صحبت نسنجیده شما بگذاریم و قبول کنیم سوالات قبل ازمون لو رفته! دوست عزیز متولی برگزاری آزمون و صحت سنجی چه کسی‌ست؟ ‘سازمان سنجش’
        پس اگر بنا بر فرض محال سوالات هم درز کرده باشه متولی برگزاری آزمون باید پاسخگو باشه
        در ضمن اگر از نحوه چگونگی طرح سوالات اطلاع ندارید یه جستجوی ساده به شما کمک میکنه متوحه بشید که ما در آزمون وکالت یک طراح برای هر درس نداریم بلکه هر درس ممکن است بیش از چندین طراح داشته باشد که هرکدام مجموعه ای از سوالات رو به سازمان سنجش میدن و سازمان از بانک سوالات که ممکنه مشتمل بر هزارها سوال باشه سوالات رو با در نظر گرفتن مسایل امنیتی طرح میکنه و …

  10. خدا لعنتتون کنه،که همه چیو رانت کردید، عمر جوون ها پشت این آزمون تموم شد، با این ظرفیت هایی که گذاشتید. بزارید مردم با خودشون رقابت کنند و حد مجاز بزارید نه اینکه یه ظرفیت محدود فقط برای اینکه پول تو جیب خودتون بره

    1. ظرفیت باید باز باشه ظرفیت محور نباشه علم محور باشه
      اما از اون طرف هم باید استقلال کانون حفظ بشه
      ولی بعید می دونم بتونن دوام بیارن چون که قوه قضاییه کمر همت رو در این خصوص بسته
      قصد اینکه کانون ها رو زیر پر های قوه قضاییه بیارن
      که کاری خلاف شرع و عرف وقاون اساسی است

  11. چطوری تلاش میکنین برای ۲۰ اسفند وقتی امروز سوم بهمنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همین فردا هم ثبت نام رو شروع کنین باز هم دیره! داوطلب باید یه وقتی داشته باشه که بعد از ثبت نام جمع بندی کنه یا نه؟ باید اون وقت فاصله اش منطقی باشه یا نه؟؟ من خودم به شدت خوشحال شدم از اینکه کانون برای حفظ استقلالش داره مقاومت میکنه و خداشاهده با اینکه بیش از یک ساله کار و زندگیم رو گذاشتم برای آزمون اما اگر کانون قصدش مقاومت برای حفظ استقلالش باشه هیچ مشکلی ندارم که تا پنج سال دیگه هم برگزار نشه! اما کانون هم لطفا ما رو درک کنه و با در نظر گرفتن حد فاصله ای منطقی به درستی اطلاع رسانی کنه تا ما داوطلب ها در میان زمین و آسمان معلق نباشیم

    1. اگه شما کل وقتت برا درس بود جا بجا شدن آزمون خیلی تاثیر منفی میذاشت روت نه که بگی اره اره جا بجا کنین
      دوستانی که همش میگین تعویق خو سال دیگه امتحان بدین این ازمون به اندازه کافی جا بجا شده

      1. خواهشا آزمونو بعد عید نگه دارید و اینو صراحتا اعلام کنید ملت مسخره شماها نیستند که دم به دم هی یه تصمیمی بگیرین مارو هم بزارین تو استرس دم عید و مخدودیت های کرونایی اینا مگه آزمون میزارن آقا یه بار اعلام کنید بعد عید فلان تاریخ هستش تموم شه بره دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا