اضافه شدن رنگ «آبی» به رنگ‌بندی‌های کرونایی

فعلاً مقررات شهرستان‌های آبی مشابه شرایط زرد است

پایگاه خبری اختبار- برای اولین بار در نقشه رنگ‌بندی کرونایی شهرهای ایران، رنگ آبی به معنای وضعیت «کم‌خطر» اضافه شد. آمار مبتلایان در شهرستانهای آبی کمتر از شهرستانهای زرد است و فعلا قوانین این شهرستانها مشابه زرد است اما در چند روز آینده قوانین شهرهای زرد اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش اختبار، در نقشه جدید شهرهای کرونایی کشور که در نرم‌افزار ماسک قرار گرفته، به جز استانهای مازندران، گیلان و گلستان، سایر مناطق کشور در وضعیت آبی یا زرد قرار دارند.

در همین رابطه دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درخصوص اعلام وضعیت بیماری در شهرها، گفت: بر اساس مصوبات ستاد کشوری کرونا وضعیت آبی هم به رنگ بندی‌های قبلی اضافه شده است و بر این اساس شهرها از وضعیت زرد (خطر متوسط) به وضعیت آبی یا کم خطر می‌روند و سپس در صورت تداوم شرایط مناسب، به رنگ سفید وارد می‌شویم.

عضو ستاد ملی کرونا افزود: آمار مبتلایان در شهرستانهای آبی کمتر از شهرستانهای زرد است. فعلا قوانین این شهرستان‌ها مشابه زرد است اما در چند روز آینده قوانین شهرهای زرد اطلاع‌رسانی خواهد شد.

طبق مصوبات ستاد ملی کرونا از امروز شنبه ۲۰ دی‌ماه برخی شهرستان‌های کشور در وضعیت آبی قرار خواهد گرفت. می توانید رنگ بندی جدید نقشه کرونا را در اینجا مشاهده نمایید.

لازم به ذکر است که سفر به شهرهای زرد، از جمله تهران، به اخذ مجوز نیاز نخواهد داشت.

ستاد ملی مبارزه با کرونا اوایل اسفند ۱۳۹۸ در پی شیوع کروناویروس در ایران با مصوبه شورای عالی امنیت ملی و تأیید رهبری تشکیل شد.

اضافه شدن رنگ «آبی» به رنگ‌بندی‌های کرونایی
اضافه شدن رنگ «آبی» به رنگ‌بندی‌های کرونایی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا