استفساریه قانون تسهیل برای اجرا ابلاغ شد

از سوی رئیس‌جمهور؛

پایگاه خبری اختبار- رئیس جمهور قانون تفسیر مواد ۳، ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را برای اجرا به قوه قضائیه و وزارتخانه‌های دادگستری، امور اقتصاد و دارایی و علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ کرد.

به گزارش اختبار، سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر مواد ۳، ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» که در جلسه علنی روز چهارشنبه دوم شهریور ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۹ شهریور ۱۴۰۱ به تایید شورای نگهبان رسیده بود، برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت دادگستری، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ کرد.

این قانون معیار «تراز» را برای تعیین حد نصاب شناور قبولی در آزمون‌های وکالت، سردفتری و کارشناسی رسمی پیش‌بینی کرده است.

بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۰ دیدگاه ها

  1. سلام ایا در روزنامه رسمی منتشر شده ؟منظور از ابلاغ رئیس جمهور یعنی اینکه در روزنامه هم منتشر شده ؟

  2. سلام
    در نهایت تراز یه معیاری داره که از ظرفیت عددی مشخص میشه، حالا اینجا حداقل و حداکثری در نظر گرفته نشده فرمولی وجود نداره لذا رو هوا باید محاسبه بشه،که فعلا همه سکوت کردند و…

    1. طبق فرمول محاسبه کنکور سراسری است. منتها معیار انحراف طوری محاسبه میشه که به گفته مجلس و سازمان سنجش،به نسبت شرکت کننده ایندفعه یعنی حدودا ۸۰ هزار نفر، حدود ۱۰۵۱۲ نفر پذیرش شوند.

  3. سلام
    یکی این قانون توضیح بده که بد یا خوب؟
    به نفع وکالت هست یا خیر؟
    تراز مدنظر برا قبولی وکالت چند؟
    یعنی کسی که قبول میشه باید چه ترازی رو کسب کنه؟
    و آیا بعد آزمون کتبی آزمون مصاحبه هست؟
    خواهشا هر کی جواب این سوالات میدونه بگه تا شاید ما هم فهمیدیم چه خبر ؟

    1. با سلام ، فکر می کنم با این قانون نفرات بیشتری پذیرش می شوند چون تراز یعنی مثلا اگر در هر درس نفرات برتر درصدی را زده باشند (مثلا %۹۰) هرکس که ده درصد آن را زده باشد( یعنی ۹ %) هم مورد قبول خواهد بود ، و به این شکل به نفع داوطلبان خواهد بود و نتایج هم بعد از امضاریس جمهور و انتشار در روزنامه رسمی و تبدیل شدن تراز به قانون اعلام خواهد شد.
      و طبق آخرین اخبار ، مصاحبه و گزینش بعد از این نتایج برای قبولی ها مورد قبول قانون بوده و انجام می شود . امیدوارم برداشت من درست بوده باشد و کمکی برای دوستان . التماس دعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا